Tirsdag og på vei til et varmere strøk

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bombusfervidus, 11. jan 2022.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er på arbeidsleir på hytten i Nordhordland, her skal alle furuvegger grunnes og males .. slutten på -80 tallets furuhelvete.
    Du får vinke ned når du flyr over
    2DBD7682-8F1A-4F41-BCAB-70456D6A7803.png
     
    Last edited: 11. jan 2022
    SayWhat, Flymunda, ArthurDent and 5 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Da var det spikeren i kisten for Tokyo om ti dager, så da røyk det en tur til LA i samme slengen. Men heldigvis er det byttet ut med Warsawa og de siste grunnpoengene som skal bikke meg opp at hakk her i livet. Det er ingen som har høy status hos Raffles som kan booke et rom?

    T-3 Warsawa
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Snart på tide med dagens andre frukost. Den kan ein ikkje utsetje for lenge, slik at den øydelegg for lunchen.

    Laks på "datosalg" med best før dato 18.01 vart handla inn i går, so då er kostholdet for dei neste dagane avgjort. I tillegg vart det handla inn dører for vel 18 000, so då er eg på god veg mot kompanjongbillett i år og.
     
  4. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra hjemmekontoret!

    Kikker ut og konstaterer at det blir mildere og mesteparten av snøen jeg måkte kommer til å synke betraktelig sammen på sin vei mot flytende tilstand. Regnet som har begynt å falle hjelper nok på litt, tipper det blir et visst behov for å strø litt i innkjørselen. Værvarselet for Gdansk til helgen ser derimot ganske greit ut med tilløp til sol både fredag og lørdag. Det blir MR for fruens del, med 4x bikker hun over til gull og vesla til sølv. Vesla får feire 15-årsdagen med spabesøk i Gdansk og virker ganske fornøyd med det!
     
    SayWhat, Jeanette, Berlioz and 11 others like this.
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat nå er jeg bare i "følg med" modus, har planer om en tur i 2023. Når du sier det, ja Avianca har jeg sett, men kun til Santiago. Og jo, det med stengte grenser har nok litt å si på tilgjengeligheten...

    Grunnen til at jeg begynner å se på Argentina og Chile er at jeg har en venn som har reisebyrå der og som er hardt rammet av covid. Han spurte noen utvalgte -blant annet meg- om de kunne støtte han for at sjappa overlever perioden frem til ting tar seg litt opp igjen. Egentlig ba han om lån, men jeg foreslo gavekort for å sørge for at jeg endelig skal få ut fingern og faktisk besøke han der... så nå sitter jeg med et gavekort på 1100 euro som kun kan innløses hos han :p
    Tenker på denne ruten, men uten fossefallbesøk i Iguazu.
    [​IMG]
     
    OyvindN, SayWhat, Flymunda and 13 others like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Her ute i Olja er det i dag en roligere dag (værmessig) enn det var i går. Vi hadde 30 m/sek og over det i perioder, og det var utfordrende både å holde seg på bena og ikke minst å jobbe utendørs.
    Etter planen skal jeg hjem, eller i fall på land, i morra og det ser jeg virkelig frem til etter en travel tur offshore. Men, så var det denne statistikken som jobber mot oss da... Viss helikopteret tar oss til land i morra så blir det i tilfelle første gang siden i sommer at vi har kommet i land den dagen vi skulle. Uansett, hotell er booka på Flesland og vi får bare satse på det beste.

    (Ser nå at ekstremværet som skal komme i nabolaget hjemme både har fått navn og er oppgradert til rødt, så det kan bli ett par spennende dager fremover...
    https://www.nrk.no/vestland/_gyda_-oppgradert-til-ekstremver-1.15805030)
     
    OyvindN, Flymunda, Earl and 11 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,179
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag (i noen minutter til) fra kontoret.
    Travel morgen, med både trening og diverse møter og annet rask som måtte gjennomføres.

    (Kanskje) Litt roligere ettermiddag, mens det regner på utsiden. Trist vær. Iallfall når man vet at det blir kaldt etter regnet.

    T-18: LAX

    Nyt været! (hvis mulig)
     
    OyvindN, SayWhat, Flymunda and 11 others like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,179
    Bonuspoeng:
    293
    Plutselig var de tikke så attraktivt med helg hele uken likevel? :cool:
     
    Eddie47 and Travellingalf like this.
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,043
    Bonuspoeng:
    183
    Regner øser ned i Larvik og snøen forsvinner i rekordfart. Ikke voldsomt glad i vinter, men synes jo det er hyggeligere med snø enn det greiene her...

    Fått time til booster-dose på fredag, og en uke etter der venter Florida om alt går etter planen. Føler fortsatt det er litt "uansvarlig" å reise, men samtidig er dette siste mulighet før termin. Skal fly med bolaget i nesten tom kabin, og vel fremme venter leiebil og AirBnb, så bør jo være mulig å holde en viss avstand til andre folk. Tenkte å kjøre litt rundt og se på diverse parker og naturgreier, så da blir det ikke så tett med folk. Kjøpesenter o.l kan man jo godt unngå...
     
    OyvindN, SayWhat, RoadKing and 6 others like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Oi oi oi... Dette blir spennende @holmen ut på tur, aldri sur, bare husk å tøm nå den hersens tralla da :D
     
    SayWhat, Earl, Sunnfjordingen and 3 others like this.
  11. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    God midt på dagen fra Kvadrat kjøpesenter. Nydelig vær på disse kanter. Her inntar en lunsj og litt kaffe mens kofferten er på reparasjon. Skriver T-14 i dag, om turen blir noe av da. For det er som skal klaffe nå i Coronatiden, at flyene faktisk flyr, negativ Covid test før avreise og at innreise regler ikke endres :confused:
    Ha en glitters fin tirsdag :)
     
    OyvindN, SayWhat, RoadKing and 7 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    T-16 LAX
     
    OyvindN, Earl, holmen and 1 other person like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Blir mange traller å tømme fremover...Stakkars SAS ;)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    T-8 LAX for undertegnede og @Stuttfeiten ;)
     
    OyvindN, Flymunda, Earl and 3 others like this.
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    T-11 til LAX for min del.
     
    OyvindN, SayWhat, Earl and 4 others like this.
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Senatorloungen på HAM, her er jeg for øyeblikket den eneste(!) gjesten, jeg har hele loungen helt for meg selv. Omtrent samme utvalg av mat og drikke som det pleier å være, men gulasjen er bytta ut med noe karrigreier. Smakte helt ok.

    For å komme inn her må man enten ha 3 vaksiner eller 2 vaksiner + negativ test. Hamburg har en helt egen app (Luca) der man kan legge inn all info, denne scannes og så er man godkjent. Bruker man ikke appen må man fylle ut alt på papir. Denne appen brukes også av alt av puber, barer og restauranter. Hvorfor klarer man ikke å få til noe sånt hjemme i Norge?

    20220111_133659.jpg
    Det er noe bobler her også, men med bil ventende på OSL får jeg vel nøye meg meg en cola zero.

    20220111_133829.jpg
     
    OyvindN, SayWhat, Flymunda and 10 others like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,400
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra jobben. Måtte dra den gode gamle PNES diagnosen opp fra hatten i dag.


    SAS kjører en ny runde med ombooking. Alle direkte reiser flyttes via via:confused:


    T 3 hvis nå alt går bra:)
     
    OyvindN, SayWhat, RoadKing and 6 others like this.
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,414
    Bonuspoeng:
    183
    Hilsen fra United Club lounge etter å ha besøkt AC Maple Leaf lounge og SQ SilverKris lounge, tror jeg United Club lounge er dagens vinner. Får utdype litt mer i reisebrev som kommer senere. Men et spørsmål til alle; hvis en rød flaske står ved siden av pomme frite, salt og pepper, helt intuitivt, hva tror du den inneholder og hva kommer du mest sannsynlig til å gjøre? :oops:

    8488041B-952B-4DB9-B1D4-312F82FCA513.jpeg
     
    OyvindN, SayWhat, Flymunda and 10 others like this.
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Vanligvis ville jeg tenkt ketchup, men pga fravær av halvtørka ketchuprester på tuten samt covidtiltak tipper jeg det er antibac.
    Jeg foretrekker innvortes spriting med andre midler enn antibac...
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    @Stuttfeiten
    Så du at jeg sto på tunet og vinket når du fløy over??
     
    SayWhat, Earl, Stuttfeiten and 3 others like this.

Del denne siden