Tirsdag og på vei til et varmere strøk

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bombusfervidus, 11. jan 2022.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Oslo,

    Det er tirsdag og det ble en ny tur fra TRD til OSL for ei kort arbeidsuke. Da jeg sjekket inn, var jeg litt bekymret om soft block skulle svikte meg for første gang siden 1. desember – settet 12B var opptatt. Men nei, han på 12C hadde diamant taggen, slik at 12B ble visst som opptatt for meg («kun» EBG - i hvert fall til tirsdag neste uke :D).

    De som ofte reiser fra Værnes, vet at det ikke alltid er lett å komme seg til flyplassen. Bare at det står en flybuss i tidtabellen betyr jo ikke at bussen faktisk kjører o_O. Da tenkte jeg at jeg måtte forhøre meg med Apcoa som driver parkeringen på Værnes om det ikke fantes noe rimeligere løsninger en drop inn parkering. Det kunne de faktisk tilby meg, og prisen var overraskende hyggelig. For 960,- pluss moms i måneden står jeg nå parkert i P-Hus med 2 minutter gangavstand til terminalen. Litt lang oppsigelsestid, men ellers fantastisk (8 minutter fra bil til gate 32 i dag). Mulig slikt kan være interessant for flere her inne som reiser veldig ofte fra samme flyplass.

    En fortsatt fin dag til alle IFer!
     
    miura, OyvindN, Flymunda and 11 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Pust i en pose, og senk skuldrene, tell til 10 og ta et par dype utpust, la roen komme deg til gode, eller ta en sobril ;)
     
    OyvindN, Eddie47 and ArthurDent like this.
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Finner en del med Avianca (via LHR) i November, men ser at de bonusbillettene kun fremkommer på UA's "Mileage plus". Mye Air Canada via YYR, men "AEROPLAN" er vel enda vanskeligere å kunne bruke enn førstnevnte (som skarve) EB-kunde.
     
    OyvindN, Eddie47, drsyk and 1 other person like this.
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    God dag frå eit grått Sunnfjord! Vi ventar på dei enorme nedbørsmengdene som skal komme. Har bestillt sommarhjul til Zuffenhausen-doningen, heldigvis tok leverandøren AmEx, så då skal CT-tellaren få gjort seg eit stort hopp.

    T-5 ORD og nytt tilvære som diamant
    T-10 SFO og upper deck på 747
     
    OyvindN, SayWhat, Calling and 8 others like this.
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Noe av det samme jeg håper å få til med datteren min i november. Men vi skal definitivt få med oss Iguazu-fallene. Og skal holde oss lenger sør. Valget mellom FitzRoy -fjellene og Ushuaia( Nærmest for en" been there, done that"-greie på sørlige halvkule)). Foreløpig tipper det i retning FitzRoy.
     
    Last edited: 11. jan 2022
    OyvindN, Eddie47, drsyk and 1 other person like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!
    Har jo heldigvis kjempegod tid, sikter på mars'23 foreløpig (visstnok vinhøst i Mendoza), men det skader aldri å være klar over mulige ruter og sitte klar til bestilling når noe passende dukker opp. :)
     
    OyvindN and ArthurDent like this.
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Patagonia ser kjempefint ut, men jeg får for mye "Norgefølelse" av det ut ifra bildene jeg har sett. Norgefølelse har jeg ganske mye av her hjemme i Norge :p Derfor sikter jeg heller lenger nord, for der har fjellene en annen farge.
     
    OyvindN and ArthurDent like this.
  8. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    6,361
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg hadde awardfares varsel på EZE i hele høst for mulig tur i romjulen. Som du skriver kom det opp ADD (som jeg allerede hadde sikret meg) og mye via Canada. Mot slutten begynte LH å slippe mye C direkte FRA-EZE, men det kom sent.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    HAHA, noe sånt ja :)
     
    drsyk liker dette
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får vel skaffe meg awardfares :)
    Sent betyr en uke eller to i forkant?
     
  11. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    6,361
    Bonuspoeng:
    163
    Når LH C kom hadde jeg allerede bestemt meg for USA og ikke Argentina, så jeg fulgte ikke så nøye med, og har slettet e-postene med varslene, men mener å huske at det var i det tidsrommet. Noen dager før var det 7 ledige i C husker jeg.
     
    Flyingdutchman liker dette
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    5,055
    Bonuspoeng:
    183
    Mye ledige SAS award til de fleste US destinasjoner i slutten av Januar forøvrig :)
     
    holmen and SayWhat like this.

Del denne siden