God morgen fra solkysten! Vått og grått i dag, det går ubønnhørlig mot høst og mørkere tider. Håpet er at det snart fylles i brønnen på strilelandet. Selvsagt ikke flygning i dag heller .. Ha en fin en!
God morgen fra SK4516, et par dager i Molde/Ålesund på jobb. Vet ikke om det er kjent fra tidligere, men i loungen fikk jeg overhørt at SAS sin lounge på utland åpner nå til mandag, så det går sakte men sikkert mot lysere tider.
God formiddag fra Porsgrunn. Våkna 45 min før alarm i dag. Kvikk om morran, si. Fått avbestilt og rebestilt to bookinger hos choice. Får klore til seg poeng der man kan. Ha en kvikk dag.
God morgen fra kontoret. T-3 FRA, klar for avreise, melding ifra SAS Travel Ready Center idag booma de med en dag? Hilton skal skaffe oss noen senger og en god frokost, men Club lougen er stengt inntil videre(blir dobbel poeng opptjening på bookingen, som Hilton kjører kampanje med i disse dager). Hjem blir med LH eco class da de hadde avreise meget sent på aften, slik at det blir god tid i loungen Foreldre møte idag, fått påminner ifra x antall apper og sjefs appen selv, fruen. Det blir nok ikke det mest spennende møte nei. Ha en fin tirsdag folkens.
God morgen fra OSL, og igjen SAS sin innenrikslounge. Frokosten droppes på loungen siden det er forhåpninger om god frokost ombord. Reisen går med LX til LJU via ZRH, slik var frokosten de 2 siste ganger på OSL-ZRH; Første reise med bare handbagasje siden februar 2020, burde gå greit siden hjemreisen er i morgen tidlig. Fly forsiktig og ha en fin dag folkens
God morgen fra OSL, boring av SK4414 om ca. 20 minutter. Hentet ut vann og brød på Ritazza for første gang på nesten et år. Smitteregime har vært alt fra nærmest Texas hos VY til full kontroll på OSL
God morgen fra et svært tomt SK4298 mot Kyiv. Traff på Anton Ptushkin ved gate som fortalte at han har vært 5 uker Norge rundt for å lage et nytt kapittel til YouTube-kanalen sin. Gleder meg til den kommer. Anbefaler å ta en titt på noe av det han har laget tidligere. https://m.youtube.com/channel/UClI9aidW3X044NeB4QS-yxw
Yo fra bartebyen. Her er det grått. Har aldri vært i TRD i noe annet vær enn overskyet eller regn. Nå skal ting konkretiseres (sigh) frem til SK tar meg ned til OSL igjen i ettermiddag. Scandic Nidelven skal visst ha Norges beste frookst. Jeg vet nå ikke jeg Ha det kjekt
God formiddag fra en lett grå Osloby. God kaffe og den gærne gjengen ( ikke IF er denne gangen) på skjermen. Første dag på jobb etter at en av de slemme legene på jobb bestemte seg for å skjære opp magen min. Vi får se hvordan det går. Sliter litt med å finne reiselyst til Spania i høst. Noen som er kjent mellom Barcelona og San Sebastian som vil gi meg litt inspirasjon til hva og hvor?
God morgen fra hjemmekontor, siste dag. I morgen bærer det mot bykontoret igjen med mindre annen beskjed blir gitt. Økt smittepress bla di bla... T-30 til Canadatur. Det er utrolig godt å kunne planlegge en tur som mest sannsynlig blir noe av heller enn å fiske etter F billetter som man bare må kansellere hele tiden. På nevnte tur er det en kveldsmellomlanding i Oslo, så satser på å få spist middag på en av de "amexrestaurantene" og så legge meg/oss inn på NC på Østbanehallen ved bruk av en voucher og triple poeng. Ha en flott dag dere!
Må beklage på vegene av våre kollegaer, for slik hensynsløs, barbarisk handling, håper ikke funksjonen med boble inntak, Wagyu, Oster med mer er amputert God bedring!
God formiddag fra Jessheim Tegn som tyder på at ting begynner å normaliseres i jobbreisesammenheng også, med utsikter til reiser til både Sverige, Danmark og UK foruten innenriks i løpet av høsten. Allerede frustrert over at det ikke ser ut til å være mulig på noen som helst fornuftig måte å gjennomføre en dagsreise t/r Jylland (og ha tid til møte). Ikke er det noen Choice hoteller i mils omkrets heller T-29 til Chicago, men det ser vel ut til at det er svært liten sjanse for at Biden slipper oss inn. Pokker også, t/r A350 i Biz som går fløyten (foruten at det hadde vært kult å få gjennomført det marathon løpet man har trent til et halvt år). Plan B: Valencia marathon første helga i desember. Ikke alt for ille det heller sikkert, men det blir jo ingen flyvninger på SAS av sånt. Vel, det store bildet ser ut til å være at ting går riktig veg... Ha en strålende en!
San Sebastian er vel en av de byene i verden med flest michelin-stjerner. For eksempel https://andershusa.com/restaurant-amelia-san-sebastian-review-new-michelin-star-chef-paulo-airaudo/ Håper legene sydde igjen magen din slik at du kan spise, for spise gjør du mye av hvis du drar til San Sebastian.
Har vel sikkert gått gradvis nedover med nye eiere Like greit at det er grått og trist i Stiftstaden, kanskje det legger en demper på smittebonanzaet blandt studentene? I alle fall greit vær for å jobbe seg inn litt, før man endelig får litt luft under vingene senere i uka. Det gledes.
Skriv gjerne litt om hvordan det var å komme inn i Ukraina. Jeg vurderer turen selv, og har skjønt det slik at jeg kun trenger å vise frem at jeg er fullvaksinert samt betale en lokal reiseforsikring på ca €1 pr dag.
God ettermiddag fra hovedstaden. På lørdag er det to uker siden vaksinedose #2. Hvor drar man da? Jo, Trondheim naturligvis... Jeg har skjønt at interkontinentalt ikke blir enkelt de nærmeste månedene, og selv om jeg tviholder på USA-billettene i høstferien så har jeg panikkbooket mange forskjellige turer i Europa fremover. Ferie skal jeg på, nesten uansett hvor det blir og hvem som blir med
God ettermiddag ja, det går fortsatt i ett, men høydepunkt om en halvtimes tid, med lunsj, for se om riksstaden finner noe som kan friste. Bruker det. Noen som har testet å reise til land som godtar kun to like doser, men som har hatt faktisk cocktail? Angivelig skal det ikke ha noe å si for UK og andre, om man viser sertifikatet.