Tirsdag på solkysten

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 11. juni 2024.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Solen skinner og vi må fortsatt bruke ullgenser!
    Ja ja det blir vel varmt og en dag!

Hver dag er jeg glad jeg ikke er togpendler i Oslo lenger …
    Godt det er helg 4B41B192-28DE-468B-8A75-C7B45801291F.jpeg

Kristian, Calling, Wiolenze and 13 others like this.
  2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,512
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden.

Gaggan besøker Der Peppern gror denne uka så vi spiste middag der i går. Og det var rett og slett en stor nedtur. Hadde jeg aldri spist på restauranten hans i Bangkok, hadde jeg virkelig ikke skjønt hva all hypen var for noe. Ni-retters meny til 2.500 kroner (+1.500 for vinpakke).

Det startet bra med de fem første smårettene. Fire av disse var veldig gode, det startet selvfølgelig med yoghurten som er signaturrettene til Gaggan.

Vi synes derimot hovedrettene ikke leverte. Første var fisk i bananblad som mest smakte sennep. BBQ-kylling med grillet kål og rosenkål var saftig, men fremsto som veldig rustikk og enkel mat. Det samme kan sies om lammecurry som både smakte og så ut som lapskaus. Hadde litt høyere forventninger enn dette. Desserten var norske jordbær med frossen champagne. Godt, men veldig tradisjonelt for oss nordmenn.

Noen bilder

IMG_4610.jpeg IMG_4622.jpeg IMG_4623.jpeg IMG_4614.jpeg IMG_4615.jpeg IMG_4616.jpeg IMG_4618.jpeg IMG_4619.jpeg IMG_4620.jpeg

IMG_4621.jpeg

NoLimit, Kristian, Calling and 16 others like this.
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdagsmorgenen fra Oslo!

Etter selvstudier kan jeg slå fast at SAS kundeservice på nattestid ikke nødvendigvis er de best opplærte. Lettere insomnia i går kveld gjorde at jeg plutselig kom over billetter fra LAX til CPH i mai neste år som passer noenlunde med allerede booket utreise til SFO.

Siden jeg ikke hadde bedre å drive med ringte jeg inn for å få koblet på OSL. Ble satt på vent i «noen» minutter, det var lange minutter. Etter ca et kvarter kom jeg på at de billettene jeg hadde sett meg ut var på samme dato som avreise fra LAX og derfor et døgn for tidlig. På riktig dato var det ingen bonusbilletter synlig på nett. Siden det da alt var gått så langt tid tenkte jeg naivt at de kanskje jobbet med å trikse åpne noen billetter, men dengang ei, 20 minutter med døv pausemusikk senere ble linjen brutt.

Bikket så midnatt og billetter på rett dag dukket opp, så fristen ser ut til å være 330. Fortsatt våken ringte jeg på nytt. Ble satt på vent, etter 10 min, «finnes ingen bonusbilletter den dagen!» Kunne da liste opp alt som faktisk fantes på SAS hjemmeside, søk på andre siden av linjen ble gjort, nye ti minutter med pausemusikk, «joda det skulle gå». Da gjør vi det var svaret, nye ti minutter med musikk for å beregne skatt. Jada, jeg betaler det. Nye ti minutter for å snakke med backoffice for å se om de kunne fikse ting her å nå. Svaret var nei, men skulle fikses i løpet av natten.

Kan vel si at det muligens er et forbedringspotensial når det som burde være en enkel operasjon, dvs koble på en flight mellom CPH og OSL til en eksisterende booking tok innpå tre kvarter! Fortsatt ingen Mail med nye billetter i dag tidlig, men flighten ligger i appen så antar det ordner seg, orker uansett ikke mer pausemusikk nå :confused:

Ellers skal tirsdagen bespises på Way Down South med etterfølgende konsert med Dinosaur JR, så kan jo bli en OK dag!

Kristian, Calling, Wiolenze and 13 others like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Hasle Linie! Firmaet har endelig begynt med fysiske møter, så da fikk jeg testa et nytt jordbærhotell for min del. Dagens tur går til Asker for møter og diverse, før nesa settes mot SVG i ettermiddag. Ellers noen som skal på flyshow i helga? Ser spennende ut

Kristian, Calling, obay and 10 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hq.

T-9

Ha en fin tirsdag alle bonusnisser:)

Kristian, Calling, Eddie47 and 9 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Lettskyet og nesten et mildt drag i luften.

Her er det havregrøt og BBC3 som gjelder. Lever et enkelt liv her i dalføret. Og som kjent, det enkle er ofte det beste.

Ha en fin dag,

Kristian, Calling, holmen and 10 others like this.
  7. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra IconSiam, Bangkok.
    Nyter en iskaffe mens man venter på at følget blir ferdig med shopping. Ser derfor ikke bort ifra at det kan bli behov for mer ventedrikke/spise. Jaja, finnes verre steder å vente.
    Ha en trivelig tirsdag!
    20240611_124245.jpg

Kristian, Calling, Wiolenze and 11 others like this.
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen.

Blir straks hentet av flytaxi for transport til TRD, turen går videre til CPH og AMS. Gleder meg til denne turen. Treffer masse gamle kjente på en konferanse, skal på Sivert Høyem konsert OG skal overraske faren med lunsj på farsdag søndag (slapp av, forskjellige datoer i NL og NO ;) ). Dette blir bra!

Ha en herlig dag :)

Kristian, Calling, holmen and 9 others like this.
  9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo. Etter litt for mye å gjøre den siste mnd roer det seg heldigvis, så nå kan jeg gå tilbake til denne holdningen på jobb:

Ellers klarte jeg 5 uker og 1 dag uten en italia-tur booket i år, og med Easyjet sitt inntog på OSL-MXP i høst så tipper jeg at det blir med det. Dessverre går det fortsatt treigt på ventelisten til sesongkort for Inter, men kommer dit til slutt :) Blir gøy å fly direkte til Linate fra OSL, som jo er optimalt når man skal til Milano.

God bedring alle sammen :)

Kristian, Calling, Wiolenze and 8 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå eit heimekontor i Sunnfjord. Sola skin, fuglane kvittrar og eg sit inne og jobbar hardt og gledar meg til framtidige flyturar.

Kristian, Calling, Wiolenze and 7 others like this.
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_4568.jpeg

‘Bygg din egen kebab’ på gullstua @ CPH i dag! Pluss chili con carne.
    Har SAS begynt å gjøre noe med klagene på all salat? Salaten gjør seg fint som tilbehør til dette :)

EndreD, Flymunda, Kristian and 9 others like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,785
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag!
    Kontoret er ganske fullt i dag, og for første gang siden en gang i 2019 var alle deltakere på dagens første møte tilstede på samme møterom.

Har sjekket inn på morgendagens flytur, og @kjeeli har planlagt reiserute og spisesteder for oss. Så jeg kan bare møte opp på OSL, og resten av turen er ferdig planlagt. :)

I ettermiddag skal jeg bygge Lego med nevøen, det er alltid gøy!

Ha en fin en!

EndreD, Flymunda, Kristian and 7 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra gullstua på OSL, turen blir via ZRH til LJU.

Skulle kommet fram 2 timer før med LOT innstilte OSL-WAW.

Edit; bra servering på Helvetic. Merkelig at det skal være så stort sprang til LH
    IMG_0222.jpeg

Last edited: 11. juni 2024
    EndreD, Flymunda, Kristian and 4 others like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpg Da ble det kaffe :)

EndreD, Kristian, Calling and 4 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor går ferden denne gang?.... en kan jo fort bli misunnelig ...

16. holmen

Likes mottatt:
    64,785
    Bonuspoeng:
    293
    London og Manchester. Skal til og med kjøre tog! :)

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Da er nok tidene godt timet!
    Skal du på fotballkamp i Manchester?

Sunnfjordingen and RoadKing like this.
  18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    Denne gangen ble det nok tid for litt spising på LX sin F lounge. Menyen er den samme så rett på scampi;

IMG_0224.jpeg

Spielhaug, EndreD, Flymunda and 9 others like this.
  19. holmen

Likes mottatt:
    64,785
    Bonuspoeng:
    293
    Hahahahahahahahahaha! :rolleyes:o_O:eek::eek::D:p

Kristian and Nordlands like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg var i Manchester så jeg Manchester United mot Tottenham og tok toget til Leeds og så Leeds mot Nottingham Forest ..... mye gøy som følger med sånt

RoadKing, Kristian, Calling and 2 others like this.

Del denne siden