Tirsdags morgen med bobler

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, Tirsdag kl 05:05.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    113
    Chattet med Amex KS nå. De sier at det er forsinkelser i utsending av de 20k. De bekrefter at jeg skal få de 20K og at de kommer i løpet av April ikke innen 1 April slik det først ble lovet.

Så da kan alle puste med magen inntil videre :)

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,710
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra NYC, straks frokost.

Var på teateret i går, overraskende greit;

IMG_3566.jpeg

Avsluttet med en røykfull gammeldags i hotellbaren hos Intercontinental;
    IMG_3571.jpeg

Hadde hjertet i halsen en liten stund siden innkommende A330 fra ZRH er innstilt men de bruker flyet som kommer fra GVA for å fly returen til ZRH.

Spielhaug, Ruby, funkenstein and 9 others like this.
  3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra gullstua i Køben. Akkurat fått meg en dusj etter vi landa for en time siden. Kan melde om kjøttgryte, frikadeller og potetmos på menyen her. Bobler i glasset har jeg også, men i form av dansk sprudlevann.

Reisebrevet avsluttes straks
    IMG_4386.jpeg

EndreD, Ruby, funkenstein and 7 others like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer til å være akkurat samme sted, med samme innhold i glasset godt utpå kvelden Thai tid i dag. Sånn om et par timer :p

Kanskje innom EVA en tur også, for litt mat. Er jo like ved siden av, og der hvor Silver Kris har champis, synes jeg maten er hakket bedre hos EVA.

Ironisk nok aller minst aktuelt å gå til TG, på hjemme-flyplassen deres. Selv med både TG gull og C class :D

funkenstein, Sunnfjordingen and obay like this.
  5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,297
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra jobben.

hyggelig med en dagstråd som strekkes seg over 2 sider.

Skulle neste tro det var 1 april

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjør som @funkenstein idag, bare et halvt døgn etter. Kris stenger allerede kl 23, så det gjelder å få litt bobler den siste timen før det.

Når de I tillegg hadde pad thai gung, var det vanskelig å ikke smake på maten her også. Selv om målet for mat egentlig er BR. Min favoritt er nettopp rekene, i motsetning til pad thai gai (kylling) - som finnes absolutt overalt.

Taxi fra Sukhumvit gikk overraskende kjapt idag, selv i Bangkok sin ville trafikk.

Fortsatt endel igjen av flydagen hjemme, men her går det kjapt mot 23 først og så er midnatt rundt hjørnet for avgsng. God tur, alle!

20250401_213559.jpg

EndreD, Ruby, funkenstein and 7 others like this.
  7. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,835
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdag fra vakre Lisboa. Som sikkert flere reiseglade på forumet har gjort og lest boken Sjøfareren av Erika Fatland var det et «must» å besøke det maritime museumet til sjøfartsnasjonen Portugal. Flere av de kjente oppdagerne som er beskrevet i boken var det statuer og info om på museumet. Neste gang du flyr til Asia og nyter en god drink bør en kanskje sende en tanke til de tapre sjøfolk som brukte opp til 2 år på reisen (om de var heldig og kom frem) :) Ellers kunne jeg ikke se at det var så mye info om det tragiske med at Portugal bidro sterkt til at 5 mil slaver ble fraktet fra Afrika til Brasil. Lisboa har mye statuer - ikke noe som viser denne siden. Erika omtaler jo også i boken om at et minnesmerke for afrikanerne skal komme i Lisboa.

IMG_0425.jpeg IMG_0444.jpeg IMG_0445.jpeg

Last edited: Tirsdag kl 17:17
    Flymunda, Spielhaug, EndreD and 12 others like this.
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld fra gullstua OSL. Fiskepinner og solo idag:
    IMG_4388.jpeg

Spielhaug, EndreD, Ruby and 8 others like this.
  9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,190
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Ingen flyturer planlagt før etter påske, men dagene suser forbi med fullt program på kontoret frem til påskeferien så skal nok overleve et par uker uten luft under vingene.
    Nyt kvelden folkens :)

EndreD, funkenstein, Maggie and 4 others like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Minner meg om ekstra-poengene mine. 4x poeng ved å betale 100kr mer i mnd på Platinum.

Ikke for å jinxe noe, men det tok en drøy måned ekstra for min del. Man skulle virkelig tro at det sitter folk og manuelt taster inn hvert eneste poeng der nede i Madrid.

De lovet frister akkurat som til deg nå men det kom 4-5 utsettelser før de faktisk ordnet.

EndreD, Preference and Nuvolari like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Earl liker dette
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    113
    Kjipt for de som har ny periode fra 1 mai dersom Amex ikke rekker det innen den tid.

Del denne siden