Beklager sent svar! Men det er Frende, de dekker 25k per forsikret gitt 1,5 time transfer. Vilkår er på hjemmesiden (har ikke lov til å poste linker) Hadde egentlig bestemt meg for å kjøre på og satse på at det kommer til å holde, men ble med et litt usikker, for hva hvis det faktisk ikke blir noen dokumenterbar forsinkelse, men at 45 min rett og slett er for lite tid til å sjekke inn bagasjen før check in stenger, hjelper heller ikke at vi skal reise med spesialbagasje. For da vil vel ikke forsikring dekke noe?
Helt konge! En slik skal jeg fikse før vi reiser. 25k holder akkurat til å dekke inn reisen vår med standby business og returen om den kanselleres siden utreisen er No-show.. hehe.. Edit. Ser at det står Frende i første post.. tydeligvis er jeg sløv. 45 minutter fra ankomst til sjekkinn stenger er tight, men ikke umulig. Spørs hvor viktig det er å komme frem i tide. Er det svært viktig flytt utreisen, det er bøttevis med alternativer. Ellers pass på å ha kontroll på alternativene og kjør på. Går nok bra, men husk joggesko..
En liten oppdatering i denne saken Snakket med personalet i innsjekkingsskranken på Sola, de krevde i utgangspunktet 3 timer for at de skulle sjekke inn bagasjen hele veien, i noen tilfeller kunne de strekke seg til to. Virker ikke helt som det var et absolutt krav. Men de sa også at dersom de sjekker inn bagasjen for meg hele veien, så tar SAS på seg ansvaret for at vi kommer oss helt frem til Sri Lanka. Jeg spurte da selvsagt om de kunne sjekke den inn med forbehold om at de ikke trengte å påta seg dette ansvaret, det kunne de ikke svare på og hun henviste til SAS kundeservice. Tok kontakt med kundeservice som henviste meg tilbake til innsjekkingsskranken. Så har vel egentlig kommet frem til at jeg ser ann værmeldingen i når det nærmer seg, hvis det er meldt dårlig vær så booker jeg om til dagen i forveien hvis ikke så kjører vi på med opprinnelig plan.
Selv to timer er risikosport. Du skal hente bagasje og sjekke den inn på nytt og gjennom security. Får SAS problemer med flighten så kommer du med neste fly og der røk den ferien.