To Gode Naboar (S03 E01): Angkor Wat, Singapore Sling og Swiss First

Tråd i 'Reisebrev' startet av Travellingalf, 03. okt 2018.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    På spørsmål om vi ville trenge eskorte til flyet svarte vi at det nesten må bli opp til betjening i loungen utover kvelden.
    LRM_EXPORT_168066140773856_20181010_182652599.jpeg
     
    drsyk, Baldrick, ArthurDent and 22 others like this.
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Gjettekonkurranse.
    Eg lastar opp eit bilde og så gjev eg tre alternativ. Den som svarar rett får heder og ære, og så byr eg på vin neste gong vi møtast i innanlandsloungen :)

    Kvar er vi no?
    LRM_EXPORT_170899216588921_20181010_194323936.jpeg
    A: SATS Extremely VIP Lounge?
    B: McDonald's?
    C: SIA SilverKris First Class Lounge T2, Changi?
     
    drsyk, geddi, Baldrick and 11 others like this.
  3. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Vanskelig å gjette.... trenger flere leads for å finne ut av dette.....ta et bilde av champisen feks??
     
    ArthurDent, LN-FHU and Stuttfeiten like this.
  4. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Må nok dessverre svare alternativ C::(
     
    ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  5. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Vegg-til-vegg-teppet og tallerkenen avslører... Alt 3) Singapore SilverKris... ;)
     
    ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Du er ikkje på OSL torsdag ettermiddag eller fredag morgon? Den runda går på meg. :D
     
    ArthurDent, TOS_EBG, DanH and 3 others like this.
  7. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, nei. Skal innom der I ettermiddag;)
     
    ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  8. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    De skal jo ha plusspoeng for å ha dandert chillisaus posene fint på porselenet. Ligger jo perfekt parallelt på tallerkenen. Classy :oops:
     
    Baldrick, ArthurDent, Earl and 2 others like this.
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var nok godeste @Stuttfeiten selv som tok seg av den danderingen. Her er det ingen bordservering. Men en hyggelig bartender i en betjent bar, en liten stasjon der man kan bestille diverse mat fra kokken og ellers bra utvalg av mat & drikke. I tillegg har de en gammelgammel gubbe som triller rundt og rydder, men det har jeg etterhvert forstått er standarden i SQ sine lounger. Hadde han ikke hatt trallen å støtte seg på så tror jeg sannelig han hadde gått rett i bakken.

    Men ja, jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Jeg vet dette ikke er The Private Room, men hadde likevel forventet noe mer av en SQ First Class lounge på Changi. Nå sies det at First Class loungen i terminal 3 er bedre, men dårlig og manglende research førte altså til at vi ikke fant ut av det før etter at vi endte opp her. Og joda, vi kunne ha reist tilbake til T3, men jeg er for lat. Vi har det helt ok for å si det slik og snart skal vi jo ut å reise Swiss First igjen! :D
     
    drsyk, Baldrick, ArthurDent and 18 others like this.
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk litt av det samme inntrykket på OZ First Class Lounge på ICN. Det lå matrester på gulvet under bordet og meget lite utvalg på mat..
     
    ArthurDent liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har bartenderen forlatt lokalet og overlatt drikkevarene til gjestene. Det kan jo bare gå en vei.

    0E14DAB5-A937-4071-ACA0-AF9BE2A63C31.jpeg
     
    drsyk, geddi, Gullars and 32 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,614
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo mye igjen, har @Stuttfeiten gått fra deg?
     
    ArthurDent, Tore and paron like this.
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, eg er her. Var berre på toalettet.

    Neste gong @Eddie47, neste gong!
    Vi slit med å finne fram, går feil heile tida, og har ikkje den instinktive følelsen av himmelretninger mot nærmaste Bergen som du har. Hadde vore mykje betre om du var med.

    No står vi og blomstrar og er klar å gå ombord. Om ikkje Google Play stel bandbreidda i det vi loggar på med våre 50 gratis MB så kjem vi tilbake om ei stund.

    LX177 :)
     
    drsyk, paron, ArthurDent and 10 others like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det kjem ei tid då ein kvar reisande må vurdere om det skal lårast pudding på toalettet i loungen eller på eit trangt flytoalett 3 timar seinare. Eg gjekk for fyrste alternativ, og det vart ein merkelig opplevelse. Altso, sånn biologisk sett gjekk alt greit føre seg, men det skjedde saker og ting som eg ikkje har vore med på før.

    Når eg sat der med buksa rundt anklene tenkte eg at det ville vere eit greit tidspunkt for å smøre seg inn med lidokain på leggane (1000+ myggbitt). Men kvar gong eg bevega meg og skulle bøye meg for å legge på ei stripe, så trudde bevegelsesensoren at eg hadde reist meg opp og sette i gang spylesekvensen.

    Toaletta i Asia blir ofte ganske fulle før det begynner å svelge unna. Med tanke på korleis menneskekroppen (mannekroppen) er skapt, er det derfor ein instinktiv bevegelse når ein stikk handa ned og løftar på det som tyngdekrafta helst vil vaske i toalettskåla. Spesielt gjeld dette i first class loungen til SIA på T2 der toaletta blir spylte med varmt vatn.

    Så, med hundre myggstikk på anklene, som alle skreik etter lidokain, så vart det mykje spyling og mykje varmt vatn. Og kvar gong måtte eg i ein fart løfte familiejuvelane i sikkerhet med lidokain på fingrane.

    Etter ei stund steig set damp opp mellom knea mine, og John Thomas vart meir og meir følelselaus. Eg vart skikkelig redd, og gav etter kvart opp forsøket på å lindre myggstikka. Eg måtte berre ut.

    Det einaste positive med opplevinga var at dampen som steig opp bak i staden for mellom knea, steama skrukkene etter 5 loungetimar ut av skjorteryggen min slik at eg nokolunde presentabel kunne skride ut i loungen igjen med halvgjort ærend.

    Så fikk det heller vere med at eg konstant måtte halde eit vakent auge på om der var oppstått uønska morgonbrød ved kveldsbuffeten når frøkna som skulle til Frankfurt bøygde seg etter ny tallerk.

    Og no er vi i lufta. Zürich, here we come!
     
    drsyk, Are, aboerr and 53 others like this.
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ferdig med middag og ost. Satsar på å setje ny personleg rekord i å sove lenge på fly. God natt alle sammen!
     
    TOS_EBG, RoadKing, Kristian and 9 others like this.
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    First Class og 50Mb! Jesus Kristiansen! Thai hadde bare 20Mb. I-lands trøbbel....

    Hadde 6mnd der 18 stk delte 512Kbit satellittlink (delte også med telefoni og annen first pri kommunikasjon) Det gikk jo på et vis det også.
     
    Stuttfeiten liker dette
  17. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Ser frem til IC Club Lounge i helgen - gitt at de ikke har gått tom for inventory etter besøk av et par nordmenn... :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  18. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Helt utrolig!:D
    Tror jeg aldri har humra så mye til beskrivelsen av et toalettbesøk.
     
    Baldrick and ArthurDent like this.
  19. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...det er jo håpløst opplegg de kjører i 2018....nå er det vel bare 23 MB igjen, men med flere oppgraderinger i beltet på denne turen klarer dere vel å grine dere til en 50 MB voucher til?
    Vil jo nødig gå glipp av en ombord-champis-rapport....
     
    ArthurDent liker dette
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Så er vi trygt framme i loungen i terminal A. Mykje folk her, trippelsjuarane landa som perler på ei snor for litt sidan.

    Fin tur frå Singapore i natt. God mat, god drikke og god søvn. Underteikna gjekk seg på ein liten smell med Wi-Fi, telefonen stod på lading mens eg åt middag, og då brukte Google Photo berre nokre sekund på å ete opp 50MB når det skulle takast backup av gårsdagens bilder. :) Og ja, det er ein vits å ta betalt pr MB. Men så får ein i alle fall tid til å nyte ein portvin i staden for å surre på nett.

    Vi var i alle fall klar til å komme oss i lufta.
    LRM_EXPORT_4626442087034_20181011_064921078.jpeg

    Røykelaks som fyrste forrett:
    LRM_EXPORT_4629542386408_20181011_064924178.jpeg
    Hummar som nr 2:
    LRM_EXPORT_4624721554066_20181011_064919357.jpeg
    Bratwürst:
    LRM_EXPORT_4622022540994_20181011_064916658.jpeg

    Vi fikk faktisk sove ein del i løpet av natta, trass i at det var nærmare 100 grader i kabinen pga krøll med AC (100 grader som i ca 25). Og vi vakna til ein liten frokost med mimosa og yoghurt.
    LRM_EXPORT_4628251165731_20181011_064922887.jpeg

    Så, no sit vi her i loungen og har småstarta på detox-kuren. Sveitsisk iste og nyheiter om børskrakk:
    LRM_EXPORT_4623358736931_20181011_064917995.jpeg
     
    drsyk, Calling, Baldrick and 24 others like this.

Del denne siden