To Gode Naboar (S03 E01): Angkor Wat, Singapore Sling og Swiss First

Tråd i 'Reisebrev' startet av Travellingalf, 03. okt 2018.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Helt konge!
    Skrukkeløs og nydampet on top, følelsesløs og nummen down under. Ubetalelig F-combo!
     
    Are, Baldrick, FFlyer and 1 other person like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Hei alle sammen!

    Som nevnt av @Stuttfeiten er vi nå på plass i Swiss sin First lounge i A-terminalen i Zürich. Sannelig ikke mye å klage over her heller for å si det slik. De har bl.a. en sjelden trivelig bartender som akkurat nå ble tilkalt for å toppe opp champagneglassene våre.

    Når det gjelder flyturen i natt så vet jeg nesten ikke hvordan det best kan beskrives. Det eneste negative, og det fikk vi også mye beklagelser over, var at de hadde problemer med klimaanlegget og det ble derfor altfor varmt når vi skulle sove. Likevel sov jeg nok 7-8 timer i løpet av natta og det er nok ny rekord for meg ombord på fly. Og det sier sitt når jeg fikk sove såpass mye som ellers sliter sånn med å få sove når det blir for varmt. Det kan vel hende at all den flytende "medisinen" vi fikk hjalp litt også ;)
    Uansett, kabinsjefen kunne fortelle meg under en av hilserundene sine at de vanligvis stiller temperaturen til 21 grader om natta, men at de altså hadde hatt store utfordringer med anlegget på denne turen. Og han beklaget og beklaget.

    Ellers? Mat og drikke var igjen helt konge og stolen og sengen er i alle fall det aller aller beste jeg har prøvd. Og servicen var upåklagelig selv om det var helt full kabin denne natten.

    IMG_6965.jpg

    IMG_6966.jpg

    IMG_6972.jpg

    IMG_6964.jpg

    IMG_6982.jpg
     
    drsyk, Are, geddi and 44 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,746
    Bonuspoeng:
    293
    Humøret ser ut til å være bra ...
    Gled dere til høststormer og piskende regn på vestlandskysten ..
    Her er det lite F service.. champisen må kjøpes og åpnes og skjenkes selv ...

    En herlig reisebeskrivelse, noen ganger føles det som å være med, sånn var det også når dere var i New Zealand i fjor.

    Ref.: Dassopplevelsen til @Stuttfeiten, den var malerisk. Vent til dere blir eldre .... vannlinjen på dasser i USA er ofte mye høyere, jeg sier ikke mer ..
     
    drsyk, geddi, Baldrick and 12 others like this.
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har brukt mykje av tida mellom andre og tredjefrokosten til å sjekke livestream på NRK om Mannen har rasa, og dette er noko dei er opptatt av i Sveits også. Dei køyrer i alle fall fjellet på storskjerm på terrassen her.
    LRM_EXPORT_12800934375635_20181011_103638774.jpeg

    Så var det tid for tredjefrokost. Den bestod av gulrotsuppe og reker. Nydelig godt, og ein kelner som fyrst såg ut til å svelge tunga si når underteikna ville ha rødvin til rekene kom likevel med gode råd. Han foreslo ein lokal vin, og for å understreke kor kortreist vinen var peika han over skuldra mot åsane der druene kjem frå. Ein perfekt match var det i alle fall.
    LRM_EXPORT_12799344085896_20181011_103637184.jpeg
    LRM_EXPORT_12798088156990_20181011_103635928.jpeg

    Og vi har endå god tid til å nyte "life in the fast lane" før vi vender nasene heimover. Det er mange fly før oss i køen.
    LRM_EXPORT_13834498835032_20181011_105735223.jpeg
     
    drsyk, Are, Baldrick and 25 others like this.
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil berre påpeike at eg sit og ser på skjermen/kartet og ikkje baken til flyvertinna. Dette kan heilt sikkert både @Eddie47 og @anders82 bevise ved å teikne strekar og måle vinklar på bildet.

    Edit: det fins mål og teikningar av kabin og konfigurasjon på nettet.
     
    drsyk, Baldrick, DanH and 8 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,746
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett vinkler så ville jeg lagt hodet litt til venstre og sett litt frem i midtgangen ... kartet vil jo være der i flere timer mens flyvertinnen vil bare sporadisk være i nærheten.

    Men så er jo jeg en betydelig eldre mann enn deg og setter pris på å nyte en yngre dame ...
     
    drsyk, DanH, Kristian and 8 others like this.
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    15 min forsinkelse.
    Manglande (sein) annonsering av pri-boarding.
    Alt for kort bestikk i kuben.
    Trangt.
    LRM_EXPORT_23589850734384_20181011_151719645.jpeg
    Det e riktignok itj så veldig avansert
    Men det e kjent og kjært
    Trygt og godt og lite komplisert
    (Åge Aleksandersen)
    LRM_EXPORT_23591888254331_20181011_151721683.jpeg
    Mamma, no kjem eg heim. :)
     
    drsyk, Baldrick, snartur and 23 others like this.
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    8883C30B-BC31-41AB-8C58-628BB567ECD3.jpeg Da har jeg gått ingeniørmessig til verks. (Har en del fritid da jeg pendler litt over en time på tog om dagen)
    Bildet viser klart å tydelig at @Stuttfeiten hvert kaster et blikk bort på frøken strøken. Skal ikke si at han stirret, men at han har sett er vitenskapelig bevist
    PS. Takk for et fantastisk reisebrev og kanskje vi møtes på en lounge i nær fremtid?
     
    drsyk, Are, geddi and 16 others like this.
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje rart at bruer og demningar rasar her i landet om det er med slik innsats og alvor ingeniørstanden utfører beregningar og kvalitetssikring. :D

    No er ein i alle fall heime i Norge igjen. Eg skulle egentlig hatt limotransport inn til Oslo i går, og så ei overnatting på Scandinavia. Men det frista meir med fiskepinnar på familiehotellet på Romerriket. Det var godt å ta på ei utslitt t-skjorte, slappe av og rulle rundt på golvet med nieser og nevøen. Ein blir litt småsleten av å reise, sjølv på fyrste klasse.

    No er eg igjen på OSL, men kun for eit kort hopp over fjellet, og så er det rett på jobb der ei 65t veke ventar før det blir fly&mat i København neste helg. Mulig eg kjem med nokre videosnuttar og litt oppsummering når eg har fått summa meg og om tida tillet det. Inntil vidare; This is Stuttfeiten, signing off.

    LRM_EXPORT_64547042535268_20181012_082523175.jpeg
    "Onkel Stuttfeiten, kor tid skal eg få vere med til Angkor Wat og få gull på sekken min?"
    "Soon, young Padwan, soon!"
     
    drsyk, geddi, Baldrick and 30 others like this.
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Slike toaletter er ofte veldig følsomme......Jeg vil nærmest si at det grenser til det nervøse. De mener det sikkert vel,..... men resultatet kan være så ymse.
     
    paron, anders82 and Stuttfeiten like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Så du stoler på ingeniørstanden?! Kanskje du tror legen vet hva hun gjør og da?:D:D
    Neida. Uttrykket, Trust me, I'm an engineer er helt hundre
    Igjen, artig å følge dere på tur. Neste gang må du varsle meg og @Eddie47 slik at vi får være med..
     
    ArthurDent, Eddie47 and Stuttfeiten like this.
  12. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    2,671
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk til deg og @Travellingalf for et utmerket reisebrev. Det ser ut som dere har hatt det veldig hyggelig til tross for problemer og en ekstra natt i Siem Reap. Gode beskrivelser som øker reiselysten hos leserskaren. Det var synd at dere gikk glipp av Brewerks. Clarke Quay generelt, og Brewerks spesielt er nesten verdt et stopp i Singapore i seg selv.
    Velkommen hjem og takk for turen!

    PS. Angående førstepremien i tippekonkurransen, så blir det vel plutselig en anledning til høytidelig overrekkelse;) DS.
     
  13. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,424
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til hverdagen, og takk for en fantastisk reiseskildring!
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk heldigvis med oss Brewerkz sist vi var i bygda. Denne gongen vart det besøk på Hooters og nattmat på Wings. :) Ellers veldig enig i at området åleine er verdt turen.
    Vi satsar på det! :)
     
    Last edited: 12. okt 2018
    jgroneng and ArthurDent like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,746
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!
     
    Stuttfeiten liker dette
  16. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,197
    Bonuspoeng:
    293
    Ærede @Stuttfeiten og @Travellingalf, her er det bare å bøye seg i støvet og utbasunere stående ovasjoner i dyp takknemlighet for enestående underholdning! Måtte det ikke gå for lenge til neste tur! :)
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for strålende beskrivelser og velkommen hjem til hverdagen:)
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Som flere andre her har nevnt er det så godt skrevet at man nesten ikke trenger å reise selv. Takk for at dere tar dere tid til å dele med oss andre!
     
  20. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bøyer meg i hatten - meeeeget fornøyelig lesning :)
     
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.

Del denne siden