Nå så jeg ikke på lokasjonen til hotel nr2 men min erfaring er jo at de fleste bytter krever at en må tilbake til Male for så å fly/båt til nytt hotel så jeg er enig med din vurdering om at du ved å holde deg til kun et hotel vil redusere risikoen betydelig.
Bruk doble masker ( eller p3 masker) og sprit hender ofte. Ikke så bekymret for selve flyturen men alt annet som transit, buss/bil, visum/ test kø etc..Nå vil jo dere komme først av flyet så kanskje ikke største risiko men alikevel. Og ikke glem av dengue feber, så husk å beskytte godt mot mygg også på dagtid.
Når det gjelder Dubai så er helsevesenet der mye bedre og mange er fullvaksinerte men fortsatt veldig mye smitte ( også med Indisk variant) Så jeg har vurdert det slik for Dubai: Risikoen for å bli smittet er middels til stor men hvis du skulle ha behov for helsegjelp vil du få denne av god kvalitet.
Maldivene: Risikoen for å bli smittet er mye lavere men definitivt mulig, selv med opphold på kun 1 hotel. Men hvis du skulle ha behov for medisinsk assistanse ( mer en hva hotel doktoren kan gi) for covid eller annet, ligger du dårlig an.. Både fordi du befinner deg på en øde øy, virkelig langt vekk fra alt og alle men også fordi sykehusene nå sliter både mtp personell og utstyr.
Håper det hjelper i vurderingen. Det koker egentlig ned til hvor risikovillig man er og vi er der at vi satser på ferie i Europa til høsten. Ikke enkelt dette... Lykke til med beslutningen og siden du har full flex i alle ledd kanskje det beste er bare å følge med på situasjonen daglig. Vil tippe at bildet blir tydeligere i dagene som kommer, enten til det bedre eller det verre..
Ha en flott og solrik dag
Vis alt...