Fremme i Philly etter en behagelig togtur. Glad jeg ikke bor i forstedene til byen for det var nedslitt og sørgelig. De har i det minste en meget staselig jernbanestasjon. Her er det meget varmt nå og jeg sleit med å finne en pub som faktisk var åpen, men de irske pubene svikter aldri.
Middag i Philly. Sandwich med sopp og nydelig hvitvin er undervurdert. Så en liten morsomhet. Jeg kjente ikke til byen på forhånd og valgte som vanlig hotell litt tilfeldig. Det viser seg at jeg bor midt i Phillys homsedistrikt (les Gayborhood). Det er ikke veldig synlig, men gjenspeiler seg i utmerket service og kunnskap om vin.
Kveldstur i området rundt City Hall. Mål for i morgen er å besøke en kjent klokke, noen trapper og en statue. Men, det er meldt bergensvær.
Enig! Hadde en veldig god steak dinner for 2 på sist tur, med en California-rødvin. Hvor vinen var helt OK priset. Stedet var bra, men på ingen måte super eksklusivt. Totalen: med tips ble det over 400 dollars, gitt Fortsatt riktig god reise!
Perfekt vær for sightseeing i dag, inntil bergensværet meldte seg. Har søkt tilflukt på nok en irsk pub. Fikk sjekket av den berømte klokken og sett litt av gamlebyen. Det meste i byen er oppkaldt etter Franklin. Straks venter to kilometer langs en snorrett veg for å se på trapper og statue.
Anbefaler City Tap House Logan Square for godt øl i Philly. Det skader ikke at dagens bartender er fra London.
Det ble litt (for?) mye på sist nevnte bar. Har brukt kvelden på klesvask og Fox News I morgen bærer det av sted til Baltimore - en by alle jeg har snakket med advarer meg i mot
Min datter har venner i Baltmore og er der i blant, kanskje en gang i året. Jeg spurte henne nettopp om det gikk an å være turist der? Svaret var enkelt: Jeg ville unngått den byen! Så vær forsiktig.
Er på toget nå. Det er masse hotell og restauranter i sentrum så noe turisme må det være. Tviler på at 100 % av befolkningen er kriminelle. Jeg opplevde ingen ubehageligheter i Philadelphia.
Fremme! Tar lunch på Mick O'Shea's før innsjekk på hotellet 200 meter unna. Gatene fra jernbanestasjonen var ganske folketomme så kommer ikke til å vase mye rundt her. Satser på mer liv ved havna. So far so good.
Middag på hotellet, bra krabbe i Baltimore. Får våge meg utenfor hotellets trygge rammer i morgen. De lokale sier at havna (Aker brygge?) er kjedelig, og at det er Fells Point som gjelder. Den som lever får se.
Har brukt dagen på å spasere i området rundt havna. Det er veldig fint der nede og godt lagt til rette for fotgjengere. Samtidig skal man ikke mange gatene utenfor før ting er ganske annerledes.
Fremme i DC. Med en gang man kommer inn på den staselige jernbanestasjonen skjønner man at denne byen er noe annerledes.
Et helvetes regnvær denne kvelden. Møtte en hyggelig herre som anbefalte Vestkysten, San Diego til Seattle. Kanskje det skjer neste sommer
Det blir umulig å nå over alt i denne byen når det er over 30 grader, men fikk sett det viktigste på vestsiden av The Mall i dag. Voldsomme proposjoner i DC.
Noen bilder fra dagens dag i DC. Mtp. antall politi rundt Capitol tror jeg ingen vil storme den med det første. De har også Chinatown i byen. Dersom man vil heve kroppstemperaturen anbefaler jeg baked wings, f.eks. på Stan's DC.