I dag gikk turen til Georgetown - et kjempefint område som fortjener mer tid. Hadde tenkt å dra til Southwest Waterfront også, men skippet det pga. varmen. Skal garantert tilbake til DC. I morgen blir det fly til EWR og de 3 siste dagene i NYC.
Tilbake i Big Apple, eller nesten siden toget til Penn Station er forsinket. Flyet fra DCA tok 60 min og jeg satt desidert bakerst på 17D. Loungen var ikke mye å skryte av, men helt greit å være der og se privatflyene ta av. Står et SAS-fly og slapper av på EWR.
Perfekt dag for spasertur i NYC - varmt og lite sol. Kan anbefale kysten fra Upper West Side og nedover. Kan også anbefale Twins Irish Pub på 9th street hvis man vil oppleve en bartender som hadde glidd rett inn i en film fra 50-tallet. Møtte et par finner der som klokelig hadde flydd med Finnair. I morgen er det meldt bergensvær så har bunkret opp litt. Begynner også å bli litt nervøs for hjemturen siden siste leg CHP-OSL er med SAS.
Siste hele dagen i USA i dag. Det ble en kortere gåtur som var like greit siden himmelen åpnet seg en periode. Det er fortsatt veldig varmt og i morgen blir det værre. Flyet er satt opp 18.25 i morgen, men drar nok til JFK tidlig mtp. hvor lang tid immigrasjon tok ved innreise. Merker det skal bli godt å komme hjem nå, og håper SAS flyr CPH-OSL på onsdag.
Siste dag i NYC. Morgenjogg og lunch er unnagjort og jeg er nå godt plassert i en rolig Lufthansa Senator Lounge på terminal 1 JFK, litt mer trykk en etasje ned i Business Lounge. De har også et Wine Room en etasje opp for de med rett billett. Maten ser bra ut, men tror jeg sparer meg til servering på SN502. Øl og whisky har jeg derimot plass til. Dette er en bra plass for å se fly på nært hold, og de tar ikke lett på halekunst i Serbia.
Noen som har en god forklaring på hvorfor de "vanner" deler av rullebanen. Det er riktignok varmt ute...
Ny franskmann, og en italiener på veg inn. Denne loungen er det perfekte sted for å se ulike fly på nært hold. Må straks stikke siden boarding starter.
Uff! 2+2+2 på denne flighten. Alt avhenger av om jeg får noen i nabosetet. Champagne kom fort. Bråkete fransk familie foran og ultraortodoks jøde bak meg
Fremme på loftet i Brussel. Nå går ting på autopilot siden jeg ikke sov noe på flighten og koste meg godt med vin og øl. Kabinen var ca. halvfull og det ble fint selv om setet ikke hadde mye privatliv. Crew denne gang var kvinner, og både de og mat var bra. Det er knallhardt å reise over Atlanteren!
Har vært hjemme noen timer når. Det var nære på at jeg ikke rakk flyet på CPH grunnet forsinkelse ut av Brussel pga. fare for lyn. Brussels bød på god lunsj på BRU-CPH, mens SAS kunne tilby snacks og lunken hvitvin på CPH-OSL. Jeg synes crewet på SAS virket "rustne", men det kommer seg vel. Rakk også flybussen med 5 minutters margin! I det hele tatt har det meste klaffet på denne turen som jeg ikke trodde skulle bli noe av. Nå er det tid for å slappe av og gå gjennom økonomien Takk til alle som har fulgt reisebrevet.
Det var en forskjell på layout i kabinen på SN501 BRU-JFK og SN502 den andre veien, hvor førstnevnte hadde 1+2+1 og 2+2+1 om hverandre, mens sistnevnte hadde 2+2+2. Det var sikkert bare tilfeldigheter som gjorde at jeg møtte på dette, men jeg ville sjekket det opp på forhånd. Så lenge kabinen ikke er full så betyr ikke det så mye for min del, men jeg foretrekker mer skjermede seter. På SN502 så det ut som midtsetene hadde delt fotbrønn... En annen forskjell var at SN501 hadde "bar" hvor man selv kunne hente drikke og snacks. Crewet var veldig hyggelige på begge flyvninger. Det er ikke all verdens utvalg på entertainment, men det er en fin mulighet til å utforske belgisk musikk og film.