Morn! Hjelper arvingen å flytte nordover igjen og har med et bokstavelig flyttelass. Det passer bedre på et tog enn fly, ikke minst pga bagasjehåndteringen (i flyttelasset er det blant annet en gaming pc med en glasspanel). Bestemte meg for å teste premium pluss og liker det jeg fått. Gooood beinplass, kaffe/te/vann/snacks inkludert. Greit å ta hjemmekontor fra toget når det er slike forhold. I kveld blir det SAS nedover tid Værnes, på 1/10-del av tiden. Ha en finfin onsdag!
Solkysten.. litt fuktig i dag, men vi hadde over 22 grader i går .. heia Brann.. Damene spiller mot Inter i Milano i dag .. Guttene spiller mot Larnaca på Kypros i dag .. Måtte det gå veien ut i Europa
Striregnet i Bergen er meldt å trekke over fjellet i ettermiddag. Nå som den gamle diesel Toyotaen er byttet ut med en liten elektrisk rakett er det plutselig gøy å stelle bil. Det veganske læret var ikke skittent men ble påtagelig renere med litt ny rense spray, og hele bilen fikk en vask i går. Håpet er et regnet holder seg borte til jeg får lagt et lag til med hjemme coating Plutselig er en blitt sånn gubbe som vasker bil….. S.A.S. salget er vist over for denne gang. Fant ikke mye som fristet : men må du å fly før desember om jeg ikke skal investere poeng på å kjøpe grunnpoeng til slutt. Må ha gull litt til Ha en flott dag der ute.
God formiddag fra hjemmekontoret. Formen er heldigvis litt bedre, men er ikke helt i toppform ennå. (Det var jeg ikke før jeg ble forkjølet heller da..) Så jeg holder meg hjemme minst en dag til. Orker ikke at det skal være en sånn fire-ukers uendelig forkjølelse fordi jeg kjedet meg hjemme. Det var deilig å få gjort unna masse jobb uten "mas" fra kollegaer også. Må vel sikkert lete etter litt flybilletter også, det er jo obligatorisk. Ha en fin en!
God ettermiddag fra OSL lounge. Da er det endelig 4 uker fri fra jobb og 1A hos QR blir digg. Ha en fin fin onsdag
Dagen i dag, onsdag 27. august 2025, er også en historisk merkedag. Fra og med i dag er det slutt på 24 timers åpent kjøp hos SAS. Så nå gjelder det å tenke seg litt grundigere om før man trykker “kjøp”. Spontane bookinger blir litt mer risikable fremover.
Halloen fra gjemmekontoret. Skulle gjerne vært på Kypros og sett fotball i dag, men arbeidsgiver mener det er viktigere ting som må prioriteres. Rare greier Om ikke annet ser høsten litt mer åpen ut og det bør være muligheter for å få med seg litt fotball på kontinentet. Forrige gang jeg så Brann i Europa tapte de 6-1 mot Everton, men det var jo gøy lell. Jaja, får håpe statistikken holder seg post covid når det skrives helg og sesongens første av forhåpentligvis mange kamper i Milano
Smått forsinket avgang på SK811 idag. SAS klarte faktisk å etterlyse en passasjer på høyttaler ombord, de fant han aldri, men det overaskende var at de gjennomførte push-back før de oppdaget at han hadde sjekket inn bagasje. Tow truck var frakoblet og alt klart. Burde og skal vel være et riktig passasjer-manifest som matcher med innsjekket bagasje før en maskin blir released fra gate? PS: etter taxiing tilbake til gate, var OSL mannskap raske til å finne mannens koffert, det skal de ha. Tok ca 10 min med hele manøvreren.
Stappfull plus klasse til London, og som vanlig en pappeske. 1 oktober kan ikke komme fort nok for de gangene det ikke er mulig å unngå SAS...
Det ble fly for tog hjemover. Tog er bra, spesielt i premium pluss, men fly i pluss er bedre og mye mer tidsbesparende. Prismessig, om man ser bort fra timekost (selv om jeg brukte toget som kjørende hjemmekontor), er tog et bra alternativ. Betalte under 1200kr en vei med bestilling forrige uke. Flyet måtte jeg ta på poeng fordi jeg ikke synes at 3000-ish kroner er en grei pris for en time bakom pappskiltet. Noen hundrelapper og 5000 poeng (og mastercard upgrade til pluss) var innafor.