Hva har skjedd med poengprisene til Tokyo (og Asia generelt, for øvrig) i år? Jeg har i flere år nå spart poeng for en tur til Japan for meg og fruen. Denne turen har så lenge jeg kan huske kostet 60.000 poeng t/r per pers - nå snakker vi en tredobling av det, og svært lav tilgjengelighet på billettene for øvrig. Var en tur i 2019, da betalte vi 3000kr pr. pers. for ungdomsbilletter. Ikke én eneste ung.bill. til Tokyo fra okt. 2022 - aug. 2023 å oppdrive. Hva er det som skjer? Har prøvd å finne noe info om dette fra SAS, men til ingen nytte. Noen som sitter på forklaringen?
Reise med SAS koster fortsatt 60.000 poeng pr. pers t/r i Eco. Plus: 80.000 Biz: 100.000 Billettene du ser er nok ikke-bonusbilletter som du også kan kjøpe for poeng. Da er prisen en helt annen, dessverre ..
Så de har fjernet disse bonusbillettene da? Det gir vel kanskje mening mtp. at siden hvor man bestiller bonusreiser så er asia "grået" ut som valgmulighet.
Nesten fjerna. Er tilgjengelig øko-bilettar ut 1. og 2. august neste år. Plus heimover same datoar. Dei billettane du har funne er heilt sikkert vanlige billettar (betal med pengar). Desse kan du og kjøpe med poeng, men til ein ganske hinsides poengpris.
Da gir det mer mening! Da får jeg nesten bare sjekke innom fra tid til annen og håpe billettsituasjonen endrer seg.
SAS har igjen begynt å slippe billetter til HND etter vanlig mønster, men setene i Business forsvinner *fort*.
Dessverre har tusenvis av andre mennesker også spart poeng i flere år. Så _mange_ har nok poeng til å booke reiser til eksempelvis Japan. Hvis du skal satse på SAS-bonusbilletter i biz til og fra Japan, må du booke med en gang de slippes, dvs. ved midtnatt (utreise til Japan) og kl. 16:00/17:00 (hjemreise til Norge). Man må nok være litt dreven for å klare å booke SAS-bonusbilletter i biz til og fra Japan. Har du nok poeng, er det nok lettere å finne Star Alliance-bonusbilletter i biz til og fra Japan.
Jeg gidder nesten ikke å spare mer på denne turen. Ville bare ha en tur i Juli og Pluss hadde vært helt OK, men det er ikke sjanse. Det er nesten ingen bonusticket noen sted i Europa en gang....
Viss man følger med litt på hva som har skjedd i verden, så er det ikke rart at det er vanskelig med bonusbilletter og ungdomsbilletter med SAS til Japan og Kina nå. SAS flyr knapt hit. Så det er klart at de vil tjene penger på salg av billetter på de få avgangene som finnes. Det finnes forøvrig mange andre alternativer å komme seg hit. For en litt høyere poengpris dessverre..
Mtp at SAS ønsker å ikke leie 4-5 widebody videre ifm restruktureringen så er det godt mulig Asia forsvinner fra kartet for deres del