Tokyo, poengpriser?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flyskrex, 07. sept 2022.

  1. Flyskrex

    Flyskrex Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hva har skjedd med poengprisene til Tokyo (og Asia generelt, for øvrig) i år? Jeg har i flere år nå spart poeng for en tur til Japan for meg og fruen. Denne turen har så lenge jeg kan huske kostet 60.000 poeng t/r per pers - nå snakker vi en tredobling av det, og svært lav tilgjengelighet på billettene for øvrig.

    Var en tur i 2019, da betalte vi 3000kr pr. pers. for ungdomsbilletter. Ikke én eneste ung.bill. til Tokyo fra okt. 2022 - aug. 2023 å oppdrive. Hva er det som skjer? Har prøvd å finne noe info om dette fra SAS, men til ingen nytte. Noen som sitter på forklaringen?
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Reise med SAS koster fortsatt 60.000 poeng pr. pers t/r i Eco.
    Plus: 80.000
    Biz: 100.000

    Billettene du ser er nok ikke-bonusbilletter som du også kan kjøpe for poeng. Da er prisen en helt annen, dessverre ..
     
    Skarven and Flyskrex like this.
  3. Flyskrex

    Flyskrex Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Så de har fjernet disse bonusbillettene da? Det gir vel kanskje mening mtp. at siden hvor man bestiller bonusreiser så er asia "grået" ut som valgmulighet.
     
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,463
    Bonuspoeng:
    183
    Nesten fjerna. Er tilgjengelig øko-bilettar ut 1. og 2. august neste år. Plus heimover same datoar.

    Dei billettane du har funne er heilt sikkert vanlige billettar (betal med pengar). Desse kan du og kjøpe med poeng, men til ein ganske hinsides poengpris.
     
    Flyskrex liker dette
  5. Flyskrex

    Flyskrex Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Da gir det mer mening! Da får jeg nesten bare sjekke innom fra tid til annen og håpe billettsituasjonen endrer seg.
     
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,463
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det trur eg du lyt gjere. Tokyo er ein veldig populær destinasjon
     
    Wiolenze liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har igjen begynt å slippe billetter til HND etter vanlig mønster, men setene i Business forsvinner *fort*.
     
    Skarven liker dette
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre har tusenvis av andre mennesker også spart poeng i flere år. Så _mange_ har nok poeng til å booke reiser til eksempelvis Japan. Hvis du skal satse på SAS-bonusbilletter i biz til og fra Japan, må du booke med en gang de slippes, dvs. ved midtnatt (utreise til Japan) og kl. 16:00/17:00 (hjemreise til Norge). Man må nok være litt dreven for å klare å booke SAS-bonusbilletter i biz til og fra Japan. Har du nok poeng, er det nok lettere å finne Star Alliance-bonusbilletter i biz til og fra Japan.
     
    Skarven liker dette
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gidder nesten ikke å spare mer på denne turen. Ville bare ha en tur i Juli og Pluss hadde vært helt OK, men det er ikke sjanse. Det er nesten ingen bonusticket noen sted i Europa en gang....
     
    Flyskrex liker dette
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Viss man følger med litt på hva som har skjedd i verden, så er det ikke rart at det er vanskelig med bonusbilletter og ungdomsbilletter med SAS til Japan og Kina nå.

    SAS flyr knapt hit. Så det er klart at de vil tjene penger på salg av billetter på de få avgangene som finnes.

    Det finnes forøvrig mange andre alternativer å komme seg hit. For en litt høyere poengpris dessverre..
     
    Flyingdutchman liker dette
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,482
    Bonuspoeng:
    183
    Mtp at SAS ønsker å ikke leie 4-5 widebody videre ifm restruktureringen så er det godt mulig Asia forsvinner fra kartet for deres del
     
    RoadKing, Spielhaug and tobeornot999 like this.

Del denne siden