Salg på flyaksjer i dag. Om noen ønsker å tape penger …. God bussen hjemover. Nå har ferien startet og god morgen fra et vått og mørkt Oslo.
Morn fra toget. Greit å ha det som alternativ når bussene aldri dukker opp. Enda mere greit at de serverte kaffe ombord, gratis Med Englandturen unnagjort kan jeg sakte men sikkert begynne å planlegge Bangkokturen som finner sted i januar. Hotell er allerede bestilt, The Continent Hotel ble det. 30k bath for 6 netter på ett av øvre etasjer, fin pris. Så nettene er i boks, nå må jeg bare finne ut hva dagene kan brukes til. Ha en flott dag!
God morgen fra godstolen. I dag går alt skikkelig treigt. Har ikke lyst til å gå ut døra, for det er skikkelig vestlandsvær her på Østlandet. Om ikke annet, så ser det ut til at været hjelper på strømprisen. Gleder meg til T-10 til MIA. Og T-27 til LAX. Der er det forhåpentligvis mindre vestlandsvær. Ha en tørr dag, folkens!
God morgen og godt det snart er helg. Nå er det tydeligvis Lufthansa sin tur til å sabotere Japan-turen i desember. "Traveller consultant" kunne selvsagt ikke svare på hva som er skjedd og hvorfor jeg ikke har fått beskjed om kansellering... eller ordne opp. Blir nok agentrulett i dag.
God morgen fra regntune omgivelser. Fri i morgen, men ikke funnet noen bra last minute deal for å fly...blir å scoute eteren i dag.
God morgen fra Sølvbyen. Været er som allerede beskrevet i tråden. Og med pluss 9 grader føles det feil å høre piggene gnaske asfalt. Men hytta til helgen har kanskje snø. Glad jeg ikke har investert i flyaksjer. Kongsberg-gruppen derimot, det er noe annet! Ha en fin og fredelig dag!
God morgen fra The Loft i Brussel Her blir det et par timer før SN skal ta meg videre til Lisboa før TAP tar over stafettpinnen med å frakte meg til sluttdestinasjonen JFK. Turen startet på en relativt dårlig måte da han i innsjekkingsskranken påsto at ESTAen min var denied. Jeg reiste jo på samme ESTA til Chicago bare for 4 uker siden og jeg visste at den ikke var utgått, så jeg insisterte selvfølgelig på at her måtte det være noe feil. Jeg klarte å fremskaffe ESTAen på telefonen, og masse trykking på dataskjermen og flere telefoner senere fikk jeg likevel omsider utlevert boardingkort og fikk sendt kofferten. Jeg fikk aldri noen forklaring på hva som var problemet, men sånt gjør jo at pulsen hever seg et par hakk… Men i alle fall kom jeg meg på flyet, som for anledningen var et smurfefly Strålende service ombord og det var 2 cc som tok seg av de 4-5 passasjerene i biz (minn meg på igjen hvorfor vi driver og flyr med SAS ut i Europa ). I tillegg var flyvertinnen av det slaget som gjør at man faktisk ser på sikkerhetsdemonstrasjonen så da var alt bare velstand. Ha en smurfefantastisk dag
Jeg har alltid med en papirkopi av ESTA-godkjenning og eTA for Canada hvis jeg skal dit. To ganger er jeg blitt "nektet" innsjekk før jeg dokumenterte at det var godkjent. En gang på BGO før reise til LAX En gang på EZE før reise til YYZ
God morgen fra Praha. Det ble for fristende med Mandarin isf Hilton, ikke bra mtp på å beholde diamant hos Hilton. Hjemreise i ettermiddag, Swiss via ZRH. Helvetic som flyr.
Hehehe Murphys law, eller det vi på trøndersk kaller tingenes iboende faenskap, tilsier selvfølgelig at i dag var første gang jeg ikke hadde papirkopi
God morgen fra det sørlandske. Rufsevær i natt som er i ferd med å roe seg. T0 for KRS-OSL-BGO T/R. Inne i en periode hvor jeg kjøpte en del slike BGO-turer på tilbud. Skal i hvert fall sikre EBG status på fly neste periode (da er det 2 år igjen til GfL), så får vi se om det er bryet verd å strekke seg etter EBD T-14 til årets S.Amerika-oddysse: KRS-OSL-LHR-BOG-LIM-CUZ-LIM-AEP-IGR, IGU-GIG-LIS-OSL-KRS. Til sammen 2 dager i Cuzco (Machu Pichu og Regnbuefjellene), 2 dager i LIM (en ørkentur)..og så skal det kjøpes ekte Panamahatt til meg selv og sønnen. 1.5 d i Buenos Aires, 2 døgn i Iguazu (skal få med både argentinsk og brasiliansk side, 1.5 døgn i Rio.Det ble en del kjøpebilletter internt i S.Am. Har seff planer om lesebrev. Klarte også endelig å snekre sammen en CT tur til Japan for A.Dent og "Trillian" i april neste år. Måtte også der spe på med kjøpebilletter ( Det virker helt støvsugd på *A direkte til Japan, i hvert fall i biz.). Dermed BGO-LHR ( Fly premium for poeng) LHR-VIE (OS), VIE-TPE (BR), "Lavpris", -sannsynligvis SCOOT fra TPE-NRT, og retur til TPE med samme. TPE-VIE (BR), VIE-FRA-LHR (LH) og så returen med SAS. 200' poeng + 60' (FP), + Ca 3600,- i avgifter ( Dyrt å fly fra LHR). Skal overøse dere alle med kirsebærblomstbilder når den tid kommer
Basert på feltundersøkelse i 2019 - Helvetic er tom for børst! Det lille de har med skal være til returen fra OSL!
Husk å gå og spis på Estilo Campo i Buenos Aires .... anbefalt av utallige IF medlemmer! Bl.a @kjeeli og meg.... Estilo Campo | Official English Website for the City of Buenos Aires
?? Gamle "Vikingen" gikk som ny (1992) til Havstrilelandet. (Bygget og drevet av HSD ( Hardanger Sunnhordlandske Dampskipsselskap). Men for tiden går den vel for Norled på "Gjermundshamn -Årsnes"-sambandet ... men det er da vitterlig Hardangerfjorden (!). Har Vikingen blitt hentet som reserveferge til Sogn ?
Vikingen avsluttet karrieren sin på Gjermundshavn 31.12.2020, overtok deretter inne på Hella-Dragsvik-Vangsnes Vikingen går fast der til nybygget er på plass, Stord er hentet som reserve for alle Norled samband i Sognefjorden