Da fikk man plutselig litt å gjøre i dag. SAS hadde kansellert en avgang til TOS 20 Mai og hadde fått plasser på en senere avgang. De som skal reise ville gjerne ha plass på en tidligere avgang så ba de ringe SAS for å be om dette (stod i mailen jeg fikk at man kunne dette). Fikk plutselig en SMS tilbake om at dem hadde snakket med SAS og nei nei nei... det var ikke mulig og det var heller ikke plass. Slang meg da ned foran pcen, sjekket avganger og det var MASSE ledig! Ringte SAS, ble nummer 1 i køen (uten status), fikk da snakke med en danske og på under 1 minutt var dem flyttet til ønsket avgang uten problemer. Skal det virkelig være så stor forskjell på de som sitter på KS? Fikk akkurat vite at de som ringte først snakket med en svenske. Det er tydeligvis ikke bare i selve Danmark det er dejlig å være norsk!
God torsdag fra sengen! Gikk på solid feber i løpet av en time på tirsdag kveld og fikk en søvnløs natt med all verdens virusbekymringer, men ble raskt bedre og er feberfri siden i går kveld. Satser på at det skyldes en kald telttur og sykkeltur i helgen og ikke noe annet Nå kaffe og gamle reisebrev. Litt tidlig for drømmer om turer i F og hyggelig lag på Sumo...
Du skjønner at man blir trøtt av å starte dagen med det der! Skulle selvfølgelig være BOO Nå er jeg forøvrig på vei inn på flyet i Longyearbyen. Synd det ikke er noen turister her nå, for nydeligere vær for en scootertur skal man måtte vente lenge på! Flaks for lokalbefolkningen som får løypene for seg selv uten de klassiske turisthumpene utover Adventdalen...
God tredje sommardag frå Aust-Finnmark! Det nærmaste vi kjem ei anna årstid enn vinter her i nord er vel at Elisabeth Grannemann over radioen syng 'Jeg tror, jeg tror på sommeren'. Likevel mistenkjer eg at sommaren er nærmare enn neste flytur... Vel-vel, ha ein fin dag, folkens
Sagene bryggeri leverer øl på døra, men bare i Oslo-området. Det finnes kanskje lignende løsninger på lokale bryggerier i Bergen?
Sagene pils er kjempegod, i klasse med Lysholmer. Har ikke smakt ipa/stout fra dem. Er det bra? Leverer de ordentlig øl eller er det bare butikkøl?
Du må nesten smake og se. Jeg synes det er mye godt. De leverer bare butikkøl ja. Polvarer må fortsatt kjøpes på polet. Men, de leverer vel hjem de også?
Får ta meg en tur Ser @jgroneng og sier det, stusslige greier. Dog, pils er jo normalt ikke sterkere enn butikk klasse så der går det fint, men ipa og bock under pol klasse er ikke all verden. Visste ikke det, nå ser jeg @jgroneng sier de ikke gjør det, så da så. Men for all del, jeg bor 100 mtr fra polutsalg, såpass greier jeg å bære . Er uvant med polet, men siden systemet er utenfor rekkevidde inntil videre, så må jeg nok dit en tur.
Det er ikke alle butikker som har stort utvalg av Sagene øl, men de har et veldig hyggelig bryggeriutsalg som har hele utvalget. Da slipper man å kjøpe en hel kasse for å smake på én øl. (Hvis man sier at man er nabo, så får man naborabatt.. Må ikke vise bevis for at man er nabo.)