God morgen fra frokostbordet i Bangkok. Ble litt sen start idag, muligens forårsaket av et par øl for mye i natt. Nå inntas litt sikringskost, før dagens byvandring iverksettes. Er visst meldt varmt idag. Også. Nyt dagen!
God torsdag fra Dhahran. Siste arbeidsdag her nede er ferdig og siste lengre periode her nede går også mot slutten. 8 måneder siden jeg kom ned hit for første gang nå og siden den tid har jeg bare vært 5 uker i Norge. Nå blir det godt å komme hjem. Må ned en tur igjen neste lørdag, men den turen blir bare 4 dager. Kommer hjem til kaos i den knøttlille leiligheten min etter at jeg rev soverommet ned rett før jeg dro. Blir rett på Maxbo og diverse interiør-butikker når jeg kommer hjem for å prøve å finne ut hva jeg skal gjøre med soverommet. Ha en strålende dag!
God morgen. Dagen starte med bagasjebånd i Tromsø som ikke vil ta imot bagasje. Gikk seg til til slutt. Dagens rute TOS OSL CPH SFO
«God» morgon frå Sunnfjord. I går tok dessverre min gamle Volvo kvelden. So då spørst det kva den skal erstattast med. Gode tips til elektrisk EDB-bil mottakast med takk.
Hold deg til samme bilmerke. Veldig fornøyd med EX40. Vil du ha mere plass koster nye ES90 bare 1 million.
God torsdag fra mindre eksotiske reiser, her befordres en med trikk nummer 13 retning sentrum. Vårens tur til San Fransisco snart kun en måned ute, men før den kan gjennomføres må det barnevakt på plass, håper forhandlinger med slekta i kveld vil føre frem, hvis ikke ser det mørkt ut
Morn fra toget til Oslo! Si litt mer om hva du har av behov og budsjett, så blir det veldig mye enklere å gi treffende råd Kanskje starte en egen tråd? Jeg bidrar gjerne i hvert fall
God morgen fra nordvest hvor det er vått i dag også. Jeg ser av Expertflyer at der er 13 ledige seter i C for flyvningen min til SFO på lørdag, men SAS har bare 1 ledig sete i ECO til salgs på flyvningen. Det lover vel ikke spesielt godt med tanke på upgrade fra Plus til Biz.
God formiddag fra Sola. Her er det 7°C, grått og regntungt. Har benket meg til på gamlekontoret for litt mail arbeid. Ha en fin fin torsdag
God formiddag fra Østfold. Leser disse innleggene deres, så tenkte å slenge inn et innlegg i ny og ne selv. Hjemmekontor i dag, vurderer å kjøre over til HTH for å betale nytt kjøkken, da jeg er usikker på om jeg rekker det i morgen. Tikker vel inn en del poeng og nivåpoeng fra DNB neste måned da. Brukte kvelden i går til å booke litt hotell (Strawberry X2 netter) og fly ifm med jobb i løpet av våren. Blir etterhvert en del teamsmøter, før vi revurderer litt budsjett her i heimen for 2025. Kjøkken var ikke planlagt, så en del fritidsreiser, kos og goder ryker dessverre... Til gjengjeld sparer vi poeng for en gang i 2026/2027 :-D
God formiddag! Her på kontoret skjer det mye i stor fart, så IF får litt mindre tid enn ønsket. Men man rekker en tur innom i ny og ne, feks under et kjedelig Teams-møte. Har ikke tid til alt som må gjøres før neste uke, så det er fare for litt jobbing på hytten i helgen. Kona skulle til å booke hotell i går uten å bruke Viatrumf. Da satte jeg ned foten, og fikk orden på sysakene. Kan ikke gå glipp av nesten 4000 eb-poeng på den måten! Huff og huff. Ha en fin en i solen!
God "rutatskjort"-torsdag fra Trøndelag! Her har man hjemmekontor fra spisebordet til modern. Greit å være hjemme hos a mor innimellom også . Endelig sluttet det å regne, så da rakk man seg en joggetur til lokale bakeren. Som forresten har verdens beste boller!!!! Wiener bolle med masse gul krem og melis på toppen! Får jo ikke noe bedre
God formiddag fra Ålesund. Venter på at det kanskje skal slutte å regne så jeg kan lempe gammel parkett i bilen for å ta til miljøstasjonen. Sett litt på SAS tilbud etter en helgetur i sep-okt, men siden jeg da må fly fra Bodø er det litt dårligere utvalg og mer kronglete reise enn jeg er vant til fra Ålesund... Hjalp nylig min mor å kjøpe en Peugeot e-2008. Ikke veldig spennende, men enkel å bruke, stødig og komfortabel. Cirka 35 mil rekkevidde på vinter i nyeste utgave. Selv ser jeg mest på BMW for min neste elbil. Ny iX3 kommer på slutten av året, men om jeg hadde trengt bil umiddelbart tror jeg en brukt 2023 modell iX3 ville vært et trygt valg.
Fant akkurat ut at Tekna-medlemmer får 8 % rabatt på BMW. (Sto i en epost jeg fikk fra Tekna i går(?)) Så hvis du er Tekna-medlem er det noe å få med seg.
En bra forhandler er viktig. Min er upåklagelig, selv om jeg klagde veldig mye/lenge på en XC60. Så bestilte de bare en ny bil og leverte uten å belaste meg noe for den jeg hadde kjørt et år. Slikt gir høyt gjensalg.
Jeg jobber blant annet med innkjøp av biler i det offentlige. Bilinteressen er stor, men det jeg skal anbefale nå er ikke det kuleste, men mye bil for penga. Vi får noen sinnsykt bra priser på Nissan Arya. Kjempegod rekkevidde, fin å kjøre, god plass og meget vettug pris selv med vanlig pruting. KIA EV3 har imponert brukerne mye i komfort og rekkevidde. Litt bedre plass i den enn det ser ut til.