Torsdag - og kun én dag til helg!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 28. okt 2021.

1. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,538
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et underlig stille bortekontor!

Har folk tatt ny runde med hjemmekontor, sånn i forkant av nye tiltak...? Jaja, da blir det mindre kø foran kaffemaskinen, i alle fall.

Litt lei av epost fra SAS nå. To dager på rad har de kommet med schedule changes på et par mini-MR i desember. Og begge MR'ene har blitt uinteressante med de nye tidene, så turene må endres. Dvs avbestilles, og det trodde jeg skulle være en smal sak, siden nå billettene står som SAS Plus Pro. Da skulle etter min forståelse betalt beløp refunderes 100%, men neida, når jeg går inn og skal kansellere kommer det beløp som er kraftig avkortet. Må da på telefon til bolaget, håper jeg får bruke "fast-track'en". Billettene var også booket under F&F for noen uker siden, så alternative turer er nok blitt dyrere.

Vel, vel, noe skal man bruke tid på, så sjefen tror man jobber...

Ha en frustrasjonsfri torsdag!

Earl, Wiolenze, Avixlo and 17 others like this.
  2. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Litt mindre frustrerende morgen her fra 2F på LH2457. Dagen startet med tidlig oppvåkning på Thon Hotel Oslo Airport med hurtig transfer med shuttlebuss til OSL. Litt havregrøt i gullstua og en kjapp tur innom OSL Lounge også.

Merker det er deilig å være på vei ut av landet igjen etter nærmere to år innenlands. Ekstra deilig å sprade forbi irriterte nordmenn ved gaten som åpenbart ikke skjønner konseptet med prioritert boarding. «Alle kommer med på flyet», jada, men jeg setter faktisk pris på å komme ombord først for å komme på plass og få sendt unna de mailene jeg må før avgang.

God torsdag! Snart helg.

Earl, tobeornot999, Jeanette and 14 others like this.
  3. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    54E1F116-97BD-4C0F-A083-7DCED9C55AFE.jpeg God morgen fra OSL. Litt morgenkaffe før turen til BGO. Riktig god torsdag. Snart helg.

Last edited: 28. okt 2021
    Earl, Jeanette, SirH00D and 15 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Karl Johans gate!
    Skal til øyelegen før jobb, så i dag kunne jeg sove halvannen time lenger enn jeg vanligvis gjør. Det gjorde godt.

Som nevnt over her, så er det faktisk snart helg igjen. Ukene flyr! (Selv om jeg ikke gjør det.. :rolleyes:)

To uker til neste flytur, men den går til gjengjeld til utlandet! :)

I mellomtiden skal vi blant annet støpe nytt gulv i store deler av huset, så vi må bo borte i en uke. Men, nå nærmer det seg faktisk slutten på oppussing. Det kan ikke komme fort nok.

Kos dere på denne flotte torsdagen!

Earl, Wiolenze, Jeanette and 12 others like this.
  5. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,068
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra nok et stille (så lenge det varer) kontor i Oslo. Fikk endelig benyttet siste CT i går, men gjenstår å se om man kan reise til Østen om 2 måneder. Ønsker alle en produktiv og fin dag.

Earl, Jeanette, SirH00D and 12 others like this.
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    God morgne fra BOS i Larvik. Bytte av dekke på bilen. Gjør normalt det selv men bilen ble kjøpt ny i våres så første bytte var inkl. i prisen. Det tar jeg med meg =)

Skjer ikke så mye på flyfronten om dagen. Neste tur er TRF-BGO 10/12 med WF for å besøk min gamle mormor før jul. Blir jo koselig i seg selv =)

T-84 HKG (hvis det lar seg gjennomføre)

Ha en flott torsdag!

Earl, SirH00D, haifinn and 6 others like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra soloppgangen øst for Iruna. Dagen byr på tur til Monasteria de San Juan de la Pena og anbefalt sjømat vest for Donostia. God reise og kontordag til alle.
    91487E6A-B520-44F3-A1BB-513B7A4E1C1F.jpeg

Upsaker, Earl, RoadKing and 11 others like this.
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooood morgen fra Viken

2 CT på book, nok antall EB, makset DNB, max SAS MC P nivå, må begynne å se litt på OneWorld.

Hvor skal vi reise... Asia kan dere ikke åpne snart, vi er fullvaksinerte og kommer fra et land med lave smitte tall, hører dere der borte. Slepp oss inn, vi lover å bruke mye penger hos dere, vi har jo spart og spart, pusset opp, kjøpt hytter og båter, nå skal vel alt selges til neste år, så vi har cash:cool:

T-8 det gledes, for lenge siden fra sist avreise.

Ha en fin dag folkens, jobb da, i luften eller på bakken, god bedring til de syke, og god reise til de heldige. Long weekend for de som har skjønt det.:)

Upsaker, Earl, RoadKing and 12 others like this.
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,241
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdagsmorgenen fra et grått og trist FBU.

i morgen er det avreise for en helg med et par kompiser til Molde, temmelig uorganisert gjeng så litt uavklart hva vi skal bedrive ser borte, men jeg har i det minste fått booket bord på et par restauranter.

Siden jeg ved booking av denne turen ikke var helt up to date på viktige merkedager så måtte årets forberedelser til Halloween starte tidlig, og i går kuttet jeg til gresskar, denne gang med drill og ikke kniv som redskap :D

99642DD4-790E-4EDB-A2BA-13107EC00AE3.jpeg

Håper det er mulig å se hvilken populær Netflix serie som er inspirasjonskilde, nå gjenstår bare å få opp et minianlegg med musikken fra scenen så skal det hele nok bli riktig utrivelig! :D

Upsaker, Earl, RoadKing and 11 others like this.
  10. ktyvandt

ktyvandt Medlem

Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra en mørk og våt hovedstad. Snart helg og tur! :)

Earl, SirH00D, haifinn and 7 others like this.
  11. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Brussel, badet i sol, og fortsatt med helt ok temperaturer.

Her tilbringes første time av arbeidsdagen i buss i morgentrafikken i Brussel. Jaja, vi kommer vel fram etter hvert.

I Brussel er det fortsatt ganske heftige Covid tiltak. Munnbind overalt innendørs når man beveger seg (kan selvfølgelig tas av når man sitter nede) og det er framvisning av vaksinasjonspass på absolutt alle steder der man har tenkt seg inn, inklusive hotellfrokosten.

Første gang i sentrum av Brussel og det ser ut til å være en veldig fin by, så dette må være potensiale for en framtidig helgetur. Får dog vente til Covid tiltakene lettes litt mer. Rakk innom Hard Rock Cafe for å kjøpe en t-skjorte også, så da ble det #49.

I etter middag venter en ny buss som skal ta oss til Luxenburg. Da blir det i alle fall et nytt land å krysse av, men vi bor dessverre helt mot grensen til Frankrike (bokstavelig talt bare et steinkast), og ikke i Luxenburg by. Får se om vi rekker å stikke innom på for lunsj på veg til flyplassen i morgen

Ha en strålende en!

Earl, RoadKing, tobeornot999 and 11 others like this.
  12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,950
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske! Vått, men ikke spesielt kaldt (for årstiden). Hadde egentlig tenkt å ta opp hummerteinene i går, men jadden klarte jeg ikke å overtale meg selv til å la de stå ( i hvert fall over helgen).:confused:

T-0 til KRS-OSL-BGO, og dermed er diamant i boks. T-3 til returen, på opptjeningsperiodens siste dag :)
    Helg med mulig valpekurs (litt avhengig av hvor mange som får være med).
    Men det må jobbes litt: det er flere frister i en altfor nær horisont!
    Ha en fortreffelig nesten-helg!

Earl, RoadKing, SirH00D and 7 others like this.
  13. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,433
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag. Sitter stuck på beste vest å forsøker og bygge landet
    Den gode nyheten er at det er booket tur til Sør-Afrika i mars. Det blir bra. Ingeniøren skal ut på bærtur igjen. Det gleder jeg meg til. Aldri vært i "ekte" Afrika, kun Egypt og det telles liksom ikke helt :)
    Snart helg. Riktig god torsdag

Earl, RoadKing, ArthurDent and 8 others like this.
  14. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,879
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Noen regndråper og mildt vær. Det liker vi.
    Dog ble abstinensen klar og tydelig når sønnens hilsen fra LPA snappet inn. Der skulle vi ha vøre, Kal! Intenst billettsøk startet umiddelbart, og avslørte selvfølgelig at det ble dyrt å ta en impulstur. Så vi venter til den planlagte i feb. 22. Måtte Koronaen være med oss (nei, egentlig ikke!) til den tid, og alle turer booket for vinteren bli gjennomført.
    God tur og fin dag til alle IFere!

15. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret enn så lenge ihvertfall.

Hyggelig trådtittel med en dag til helg. Været skiftet til det verre i Oslo, og mørkere og mørkere på morgen og kveld. Liker det ikke.

Ønsker dere en god dag!

16. holmen

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Og der kom eposten fra Amex om at ny CT er klar for bruk. Nå er tid en større utfordring enn poeng og CT-tilgjengelighet, så vi får se hva den kan brukes til.

Earl, ArthurDent, Calling and 3 others like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis, si i fra hva du booker , og gjerne se etter 1 pax ekstra :cool:

ArthurDent and holmen like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,066
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid tok det fra du oppnådde grensen til du fikk Mail?

ArthurDent liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,066
    Bonuspoeng:
    293
    Innevær på solkysten i dag og det tror kommer til å vare i hele dag.
    54909E7C-1458-4200-89ED-FAE6B7ABFE0F.jpeg

Earl, RoadKing, ArthurDent and 6 others like this.
  20. holmen

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Det var et par kjøp som sto som reservert i går, og da var totalen på 148.900,-.

De kjøpene som var reservert gikk vel gjennom i natt, og e-post kom kl 06 i dag.

RoadKing and ArthurDent like this.

Del denne siden