Torsdag og Solberg-hjelp

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Mysterio, 25. juni 2020.

1. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Pressekonferansen er fremskyndet ett døgn, skulle vært i morgen. Ser for meg tre mulige scenarier:
    1. Åpning mot flere EU-land inkl. tradisjonelle feriedestinasjoner i f.eks. Spania og Hellas.
    2. Nye restriksjoner, også mot Danmark og Gotland.
    3. Status quo men med en fremskyndet dato for nye avgjørelser (dvs før 20/7).

Uansett: I finværet har den norske befolkningen tatt utrolig av; strender og utesteder i og vest for Oslo gir solid grobunn for smittespredning, kohortdefinisjoner tøyes til det ytterste, russebussrullingen har vært grenseløs og offentlige kommunikasjonsmidler nærmer seg en vits..
    HER har vi en betydelig jobb å gjøre, og det er pr i dag tryggere i Spania enn i Norge.

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det siste er i beste fall en feiloppfatning. Og ellers er det mye lettere å håndtere et utbrudd når folk holder seg der de bor fremfor å farte rundt over hele europa.

Shyneno liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg holder en knapp på denne.
    Og mer restriksjoner generelt.

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så sjelden det flyr noe annet en de små grønne at når Turkish nettopp fløy forbi, så er det en liten andaktsstund...
    2BA5EEC8-ED65-4BB8-B7A2-D6E378A3E0F3.png

Tone398, Earl, drsyk and 2 others like this.
  5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Nest siste arbeidsdag før hytta venter. Fruen dro i formiddag med kids -far skal vel henge opp tv på veggen ila ettermiddagen tenker jeg...:)
    Så får vi se da...om det blir Riesling eller Sauvignon Blanc i morra når jeg kommer frem på hytta :p

Ha en strålende dag :):):)

Shyneno, Earl, Kristian and 2 others like this.
  6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 26. juni 2020
    drsyk liker dette
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
  8. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Morn alle!

uff i dag blir nok en varm dag i Bergen ... klar for å svette inatt:(:(

i morgen har jeg bursdag og blir 25 år! skulle ønske jeg hadde cash og polet kunne levere armand de brignac i tide. har alltid hatt lyst på den champisen, er jo bare kunst i seg selv! hadde vært fett å sprettet den i morgen.

har og noen eb som går ut, så jeg må bestille oslotur snart!!

Earl, Kristian, holmen and 1 other person like this.
  9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Det var en spissformulering egnet til å provosere; mer for å demonstrere at etterlevelse og håndhevelse av smittevern og -begrensende tiltak virker å være betydelig bedre og velorganisert i enkelte klassiske "turistprovinser" (Kjenner ikke til storbydata) enn her på berget.

10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Yup. Men nå er det også sånn at det fortsatt er vesentlig mer smitte i samfunnet i Spania enn i Norge, men du har helt rett i at mange i Norge visst har glemt at vi fortsatt er inne i den verste pandemien i "manns minne". De som har blitt intervjuet i media som reiser til Spania med argumentasjon om at de føler seg tryggere der enn i Oslo har et litt skrudd bilde på situasjonen (imo). Smeller det igjen så vet jeg iallfall hvor jeg ville vært, og det er ikke utenfor landets grenser. Nytter ikke å komme viftende med europeisk helsetrygdekort og en forsikring som har unntak for covid-19 om det blir trøkk på sykehusene i Spania igjen.

Shyneno liker dette
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Oi sann:

DN får bekreftet fra kilder i regjeringsapparatet at regjeringen hever innreiserestriksjonene 15. juli for innbyggere i EØS- og Schengen-området. På samme tid blir det mulig for nordmenn å reise ut til Europa og komme hjem igjen uten å måtte gå i karantene.

Da må bare covid-19 beredskapen forsette ut 2020... Til en vaksine er på plass...Men vi kan ihvertfall fly igjen innad EU :)

Earl, OttoL and Jorge like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Feil tag jo! Alle veit jo at det er #NKVV (Nååååå kosææær vi våååååårs!)

Sunnfjordingen, Earl and drsyk like this.
  13. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra KRS og WF 594 til BGO. Hele flokken med masker i dag. :)

drsyk, Earl, Kristian and 1 other person like this.
  14. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Goedenavond,

Betyr ihvertfall god aften på flamsk i følge google, hvorfor flamsk; vel i dag har jeg tilbrakt en hau med tid med en kar i den flamsktalende delen av Belgia, på telefonen, så det så. Men han er hyggelig nok han.

Det er vanvittig travelt på jobb, og plutselig i dag ble det satt ny oppstart, dvs.restart av et prosjekt så nå haster alt, kan ikke klage på det.

Også er det j....vla varmt, pt. 23C, men tror det må ha vært bortimot 30C på det varmeste i dag.

Nå har jeg satt ut en madrass på terrassen og lagt på laken så får jeg bare ta med dyna fra soverommet om en halvtimes tid og forhåpentligvis få en god natt søvn der.

Og for dere som liker Aperol; Campari er bedre: Campari.jpg
    Nå er det noen som prøver seg for første gan på SUP her:
    Campari.jpg Campari.jpg SUP.jpg

Ha en fin kveld.

Earl, Tone398, holmen and 3 others like this.

Del denne siden