Torsdag på solkysten

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, torsdag kl 07:47.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,593
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte alle få en tollfri dag
    image.jpg

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,663
    Bonuspoeng:
    183
    Her nord på nemnde solkyst er det og godveir (som vanlig). Eg skulle eigentleg fått fire flights til Stavanger i dag, men framsteget og fornufta sigra delvis, slik at møtet (som kunne vore ein epost) blir tatt over Teams.

Dagens andre kaffikopp er på veg ned i magen. Snart på tide å lage til frukost. Tretimers møte på tom mage kan bli tøft. Etter møtet blir det nok ei telefonsamtale til SAS og spørje kvifor dei f… ikkje har bilitert Mombasa-turen min endå. Eg skulle visst få prioritet og greier. Jaja…

3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,105
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Siste formiddagsskift i dag, strålende vær og 19 grader meldt

Klar for TTT, grillmat og øl skal hamstres.

Ha en innbringende TTT

4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    16,145
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Fortsatt nesten ingen grader, men det er lovet mange ila dagen. Nesten som tollsatsene.

I dag slår vi et slag for kulturlivet. Finn ditt nærmeste Riksteater og kjøp billett. Naturlig blyghet hindrer meg å si mer.

Utflukten til HEL ga et trinn i concious stigen, og Eks-forloveden er snart i mål med 5000 nivåpoeng. Billigere enn å fly. Og det skal bli gull igjen.

Ha en fin torsdag!

Earl, snus_mumrikken, haifinn and 8 others like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,155
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. I kveld skal vi endelig ut og fly.

Jeg har booket plus og la inn et medium bud på 34k(minimum var 24k) hvor jeg regnet med at diamantboosteren skulle være tilstrekkelig til å sikre oppgradering siden det var masse ledig i business. Det var det ikke.

En i reisefølget uten status fikk oppgradert fra økonomi til business for 72k. Bra for han, han har aldri fløyet i business før.

Nå har det selvfølgelig blitt auksjon så det kommer jo til å drive opp prisene. Det er fremdeles 11 grønne seter igjen på setekartet (har ikke sjekket om det faktisk er 11 ledige plasser) og dette er foreløpig status. Poeng har jeg nok av, men har ikke lyst å betale overpris heller og jeg vil nok sove greit på rad 20 også om jeg ikke skulle få gjennomslag. Hva ville du gjort?

IMG_6493.png

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,593
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 11 ledige seter i Business i kveld.

Ololsen and EndreD like this.
  7. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Lysaker!

En flott dag i hovedstaden, for en gangs skyld hadde Bande Nor ikke lagt inn signal- eller sporvekselfeil på turen innover. Dagen går med til ymse møter før jeg etterhvert setter kursen til OSL for ettermiddagsflyet til BRU. Living Tomorrow med en kundegruppe blir et bra arrangement denne helgen. Helgen skal behørig avsluttes med vinsmaking av georgiske viner søndag ettermiddag i Gamle Logen.

Ha en fortreffelig dag!

8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra kontoret i nordvest. I går måtte selvsagt rest jetlagen innhente meg etter USA turen tidligere i uka. Umulig å få sovne og tror klokka var nesten 03.30 i natt før jeg sovna. Det blir en laaang dag på jobb, men det er i det minste trippel T i dag. Og noen sier det er helg snart. Ha en fin en

Earl, snus_mumrikken, haifinn and 9 others like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,297
    Bonuspoeng:
    293
    Varmen kommer sikkert før jeg skal sykle hjem : på morgenen var det mer Sølvby en Syden i luften her i Norges vakreste by.

Den lille plast dingsen på jobben som koster 1500kr fra Amerika er blitt dyrere i dag?
    Selv om den er laget i Kina og sendt rett hit? Eller hvordan blir dette?

Earl, snus_mumrikken, haifinn and 7 others like this.
  10. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,813
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra en solfylt hovedstad.

Her er kroppen fremdeles på Bangkok-tid, så man spratt opp av sengen lenge før hanen gol. Måtte så kjede meg i et par timer, før det ble en tur til jobben. Nå nærmer man seg slutten på innboksen, så normale aktiviteter kan begynne.
    Kjenner dog at kroppen også er mer enn klar for lunch allerede, lenge før kantinen åpner. Takk og lov for krisesjokolade, for å unngå lavt blodsukker. Satser på at tidsforskjellen er noenlunde utjustert ila. helgen.

Helgen, ja! Den er jo bare et drøyt døgn unna, det kan man like!

Nyt solen, ev. annet vær, der du er.

11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,492
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Budapest der solen skinner og utekontoret venter.

Og om en uke settes kursen mot Nederland og verdens største platemesse.

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,593
    Bonuspoeng:
    293
    SAS gnir det inn IMG_8489.jpeg

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,918
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Flesland.
    Snart ferdig med konferanse, og så blir det flytur hjem til herlige Østlandet.

SAS fortsetter å kutte direkteruter fra Oslo, og som vanlig går det ut over mine flighter til ZRH. Så nå er det strafferunde via AMS i stedet. Fikk biz på begge flighter, så jeg er happy med det. :)

Ha en fin en!

Berlioz, Earl, snus_mumrikken and 7 others like this.
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,738
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra navet i norsk, om ikke internasjonal luftfart. Bolaget flyr en halvfull neo til oljebyen, så er det rett på jobb. Ha en sommerlig dag!

Earl, snus_mumrikken, Eddie47 and 6 others like this.
  15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,744
    Bonuspoeng:
    183
    God (på håret) formiddag ettermiddag (jeg skrev for sakte...) fra Oslo. Sitter på et kontor høyt over byen og ser på godværet.

Har en litt kinkig greie for en reise om leeeeenge. Har det som antagelig er married segments med fly via AMS og videre til GVA, og vil gjerne komme meg derfra og helt hjem til Oslo uten å gjøre endringer på opprinnelig booking.

De skal ha blodpenger både i cash og poeng for billetter fra GVA.

Første alternativ er å hoppe av i AMS og fly siste resten på separate billetter. Da må jeg sørge for å unngå KLM på begge, men også redd for at SAS eventuelt ville klart å flagge det om jeg booker gjennom dem.

Det andre alternativet er en skikkelig hurra-meg-rundt-kreativ rute med et lite segment på den sveitsiske jernbanen. Da er det helt innafor, og jeg får poengbillett fra ZRH.

Usikker på hvor godt dette blir mottatt på hjemmefronten, men den tid, den sorg?

upload_2025-4-3_11-56-38.png

Ha en solid en!

Attached Files:

Last edited: torsdag kl 12:45
    Earl, snus_mumrikken, Eddie47 and 7 others like this.
  16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    C5D5 nå, så 10 ledige - hadde ikke lagt inn noe høyere enn 30k selv. Da hadde jeg heller reist først når jeg fikk Biz til den prisen direkte

OyvindN and EndreD like this.
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,155
    Bonuspoeng:
    183
    Prinsipielt enig med deg. Men nå er dette en reise sammen med flere andre, så er dermed ikke fleksibel på datoer.

Nå har jeg over to millioner poeng, så kan ikke være gjerrig hver gang :)

Preference and OyvindN like this.
  18. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det gjør jo saken en helt annen! Hadde jeg hatt 2 mill poeng kunne jeg sikkert strukket meg til 50k+ også :p Ser uansett ut som om tilgjengeligheten er god nok til at til og med ett lavt bud fra Plus med status-boost bør kunne gå, men det kommer jo selvfølgelig helt an på hvor mange som byr. Kanskje det er verdt 100k poeng for deg for å kunne glise til de andre du reiser med fra Biz kabinen etter oppgradering? Det kunne nok skjedd for meg hahaha

Ololsen and haifinn like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,918
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig fin togtur da! :)

Earl and Henrik like this.
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,203
    Bonuspoeng:
    293
    C5 D5 betyr ikke 10 ledige. Det betyr at det selges fem i hver billettklasse hvor C er dyrest og antageligvis full flex. Antageligvis er det fem ledige seter totalt og de forsvinner i begge kategoriene så fort et sete er solgt.

Edit: C2 D2 nå forresten

Earl, NoLimit, holmen and 2 others like this.

Del denne siden