God alt for tidlig torsdag morgen. Helgens tur til Brussel IST og Amsterdam utgår, både pga være på IST og diverse ombookinger. Den turen flyttes til April, får vi håpe. Hvis nå backoffice gjør jobben sin i morgen tidlig. Så da er det foreløpig hotellbooking justeringer og nedtelling til SFO om T-15. Ha en flott Torsdag alle sammen.
God kveld fra Florida! Her har varmen endelig kommet tilbake etter at det har vært grisekaldt et par dager... forventet ikke 7 grader for å si det sånn, men deilig å være på tur uansett. Folk gir beng i covid og det er lite restriksjoner, munnbind og antibac. Helt ok for for min del, men vil helst ikke bli smittet før returen så prøver å være litt forsiktig. Key West utgår grunnet melding om kaldt vær - gidder ikke dra dit når det er 13-15 grader på det meste...
Enjoy Florida! Godt å høre at Chicago og United sin lett hysterisk munnbindbruk ikke strekker seg ut over hele Bidenland. Dere får bare tenkte at aircon er satt litt lavt, så ordner det seg.
Her venter vi i spenning på svar på CPR test, med håp om påvist Korona. Med utslag på sjølvtest frå ulike produsentar og alle symptomer på Korona så er det Isolasjon og testregime i heimen. Første CPR test gav ingen utslag til tross for utslaga på heimetestane. Den sjuke er den einaste som har 1 vaksinedose pga alder. dose 2 avlyst pga symptomene som kom eit par dagar før time. Håper at ho no blir ferdig med dette. Stod 2,5 timar i kø for ny test på tirsdag. Ventar fortsatt på resultatet. Alt for at familien skal unngå problemer på neste tur...
Hei fra St. Croix på De amerikanske Jomfruøyer (eller Dansk Vestindia som det het en gang i tiden) Her er været strålende bra på rundt 30˚C og koronarestriksjoner ikke nøye praktisert. Øyen har mye å tilby både i mat, drikke og historie, og det er spennende å lære om det som er både mørke og lyse kapitler i den dansk-norske historien. Burde vært pensum på skolen! I morgen venter ny PCR før innreise til Puerto Rico (T-3). Krysser fingrene for at det går fint Ønsker alle en fin dag videre!
Ja ser det! Helt sykt for noen svingninger det er der nede nå, ser det går fra minusgrad til 27 varme på et par dager
Ja, det er helt enorm forskjell her nå. Selv de lokale snakker om det. For et par dager siden var det rundt 4 på natta, og i en leilighet uten varme ble det fort ganske kaldt selv inne. Men i dag var det 27 varmegrader på dagen, og 23 nå kl. 22 på kvelden. Helt nydelig, selv om regnet har øst ned! Mens vi har vært her har det stort ett vært kaldt og sol, eller varmt og regn. Men uansett MYE bedre enn å være hjemme!
Det er tidlig ... våknet tidlig i dag! Reisefeber? Jeg? Har sovet litt urolig, men sånt skjer jo i min alder. Det er svarte natten ute, men hva gjør nå det når jeg skal legge meg i Los Angeles i kveld ..... reisesliten og drittrøtt tidlig på kvelden. Ha en fin dag, tror vi høres etter hvert.
God morgon frå Aust-Finnmark! Du verda, eit svært internasjonalt tilsnitt på tråden allereie! Her held eg fortet ved heimeteltet og skal ingen stader, men seint i går kveld var den lokale himmelkvelvinga ganske så fin å sjå på: Ha ein fin-fin torsdag, gode medforumistar
God morgen fra nattdyret som går av vakt om en knapp time for å finne senga i perfekt sovevær. Duskregn og lavt skydekke i Rosenes by.
God morgen fra hjemmekontoret. Da var siste bookinger i boks vedrørende Mexico til sommerferien, da er det kun høstferien igjen så er 2022 i boks med tanke på reiser Da er det bare begynne planlegge for 2023. Ha en strålende torsdag alle IF-ere
Ferdig på jobb! Koronasvaret tikka inn kl 0702, 39,5 timar etter at den vart tatt. Korona påvist, som venta. No får vi ri av stormen. Kan i alle fall planlegge og bestille reiser...
God morgen fra hjemmekontoret! Holder meg unna folk siste dagen før test, nå skal ingenting overlates til tilfeldighetene. Værmeldingen for Florida er som @Jeanette skriver litt underlig, og Yr melder faktisk 1 grad i Fort Lauderdale på mandag.. Men, de amerikanske værmelderne er ikke helt enige. Så det gjenstår å se hvordan det blir. Varmen i bassenget er skrudd på, så det blir nok bra uansett. Men, det er fortsatt to arbeidsdager igjen før avreise til LA, og middag med @Eddie47 . Må se om jeg husker hvordan man pakker for tur også, det begynner å bli en stund siden sist.. T-2!
God morgen fra Sølvbyen. Grått og nullføre. Må kjøpe Grønn Genser til eks-forloveden i dag, håper hun blir fornøyd med størrelsen! I kveld blir det mat i byen og jubileumskonsert. (Til dere som (ikke) liker orgel: Det var en kjempekonsert med organisten (uten Ringeren) fra Notre Dame i går.) Ut å fly? Vi håper om 13 dager. Måtte virus og vaksine være med oss! Ha en fin dag under alle himmelstrøk!
Goooooooooood morgen. Ting er herlig, fallende Covid tall, endelig kvitt hysterisk foreldre som tror barnet deres dør fordi de er Covid positivt, da sier jeg som regel, det er større sannsynlighet at du som innringer dør av Covid`n enn ditt barn( selvfølgelig omformulert på en mer vennlig måte) Litt shopping på Power ventes. Ny TV? Mobil? Mac? Nytt kjøkken? Hva skal vi med alt dette skrotet Ha en super long weekend. Til alle som skal fly, de på bakken og selvfølgelig de som allerede har reist. God bedring til samtlige med 2 strekker på hurtigtesten og PCR`n, Omicrap er bare en -1-5 dager forkjølelse.
God morgen! Et lite blikk tilbake i tid da jeg holdte på å bestille MR helgen som var på F&F tilbud som plutselig hadde bedre priser: Etter at jeg endret bestillingen fra samme fly til samme fly og fikk igjen penger for det, i alle fall på skjermen. Ventet et par dager og spurte gullmailen hva som skjer, skulle jeg ikke få penger igjen? Fikk som svar at det er først etter gjennomført reise. Greit nok, reisen er gjennomført og gjett hva... en refund notice dukket opp i e-posten min! Noe funker som det skal! Straks møtetid her... ha en fin dag!
God morgon frå Sunnfjord. Dagen starta med at eldstemann på død og liv skulle holde paraplyen for so å stikke meg i auget. Og slike folk skal ein bruke bonuspoeng på.... Ellers går heimekontorlivet sin skeive gang med kaffi og rapportskriving. SAS har sendt melding om at eg må ringe dei om ei booking eg har (på utgått CT) som det ikkje ser ut til at dei kan finne nye flights til, etter at Asiana kansellerte FRA-ICN. Det passar igrunn veldig bra, ettersom turen uansett ikkje blir noko av. Er det sjanse for at eg kan få liv (rai rai) i min aller fyrste CT, opptent i 2019? Det hadde vore noko det. Då spørst det berre kva i alle dagar den kan nyttast til. T-77 til CPH T-116 til LAX/SFO T-171 til MNL/TPE
Jeg skal fly, jeg skal fly, jeg skal flyyyyy! Beklager Peter pan overskrift men sitter i gullstua på OSL med full overtenning. Dette føles nesten uvirkelig, og det er så stas å være her. Nå gjenstår en liten tur innom CPH, også er neste stopp Big Apple. Ha en fin dag IF’ers!
Først og fremst god tur til Høvdingen av Bjørgvin, @Eddie47 Her nytes hjemmekontor fortsatt. Jeg er blitt glad i det, så det fortsetter jeg med, om enn i litt mindre grad enn nå Ellers er det T-47 til CPT og feberen har meldt sin ankomst (type reise). Og så er det T-133 til Ingeniørtur, forsøk 3