God torsdags morgen fra Torshov. Turen går til OSL om ikke så alt for lenge, hvor SK4104 tar meg til Bodø. Hundepass i noen dager der, før jeg reiser tilbake til Oslo på mandags morgen og så videre til Lisboa med Lufthansa på mandags ettermiddag. Når jeg kjøpte billettene til LIS for noen uker siden var det 14 kr billigere med Business Saver enn med økonomi med bagasje. Det er nesten imponerende å få til. Ha en finfin dag!
God morgen fra hybelen i Bergen. Her sitter en å drikker Nespresso og nyter utsikten, ja tenk å ha sjøutsikt fra hybelen, det føles lit luxus. Etter vakt i dag settes kursen hjem, og det føles godt for nå har jeg jobba mer siste uke enn de foregående 8 uker Ha en nydelig torsdag
God morgen fra hovedstaden. Ble en Nespresso som start på arbeidsøkten her også, gitt. Sånn er det når man jobber hjemmefra: det er dårlig med kaffesjapper på veien fra soverom via bad til gjesteromskontor. Har forresten allerede truffet flere på hjemmekontoret i dag enn det var på bortekontoret i går, det er jo hyggelig! Ha en flott torsdag!
God morgen fra Numedal. Vel ankommet hytta, der de ville dyr også har sin plass. Regner med en fredelig sameksistens. Nå må jeg snart få ut bookingfingeren for neste soltur til TFS. Spørsmålet er egentlig hvor mye man tør satse på at oppgraderingsvoucheren vil virke som ønsket. Ha en fin dag med kloke beslutninger.
God formiddag fra CPH. Fin flight fra SEA, med champagne, mat, litt snacks, og 5 timer på øyet. Siste etappe hjem nå, før ferien virkelig starter med avreise til hytten i morgen. Ha en fin en!
Ferie altså. 27 grader i lufta, en lett bris som kjøler ned litt, krystallklart vann som holder veldig behagelig temperatur. Dagens største utflukt blir kanskje å kjøre til nabolandsbyen for å kjøpe pizza til middag vi skal spise på det samme svaberget og se på solnedgangen.
Solkysten torsdag formiddag.. For første gang var jeg i går kveld spent på om min datter kom helskinnet gjennom immigrasjonen i Atlanta .. rart hvordan ting har endret seg på et halvt år. Hun hadde slettet alle sosiale media på telefonen… Det gikk bra og «barnet» er kommet til Athens (GA) hvor hun studerte for 25 år siden ..
God torsdag! 2 dager til ferie! Her ble faktisk neste flytur noe nærmere da vi booket oss noen dager til Stockholm. Kidsa skal vel raide Grøna Lund Fortsatt 2 måneder til neste periode så får nok fornyet diamanten en siste gang
God ettermiddag frå austlandsveiret i Florøida. Full fart på jobb, og om ein time og eit møte skal eg heim og jobbe meir med kjøkenet. Det er ikkje måte på kor ein må herje på for å få ned alt og gjort reint over alt. Jaja, vi får tru eg får meg ein langtur ein eller annan gong
September er som regel forferdelig travelt. Eg har i utgangspunktet blinka meg ut medio oktober som haustens haustferie.
God torsdag fra Kralendijk! Kaffe nytes utendørs, før en dag ved stranden, både på den og utenfor (nedenfor?) den. Fruen måtte ta et jobbmøte på morgenkvisten, kan vel ikke klage på dette «hjemmekontoret «?
God kveld fra rett nord for Snåsa. Årets 6 dagers sommerferie blir fjelltur utenfor Mo i Rana, dag er er kjøring OSL-MJF. Solid distanse med da er det bare ett par timers kjøring i morgen så det blir fint. Neste flight er onsdag, Budapest via MUC eller FRA.
Veldig luremus å være på OSL, uten å faktisk skulle fly. Topp stemning inntil man plutselig må ta feil transportmiddel til feil sted.
Landet på tidlig ettermiddag idag til OSL fra DOH. Qatar B787. Noen ganger flyr man virkelig med idioter. Dame har valgt sete ved bulkhead mot business. Der er det en skjerm som det er meningen at alle kan se mot for oppdatering av flytider, kart osv som går på repeat. Men synes hun det var OK med lys fra skjermen? Nei. Skjønte hun at den var der for andre enn bare henne? Nei. Funket det særlig lenge da hun fikk en spypose til å henge fast i skjermen? Nei
God kveld fra Helgeland! Siste etappe fra Trondheim unnagjort idag, rakk akkurat hurtigbåten til landstedet der vi skal residere en stund. Fred og ro. Det fristet å stoppe opptil flere steder på turen. Vi har et fantastisk flott land. Toppen av Tindeveien i 17 grader og vindstille. Turtagrø i 21 grader. Stranda i Steinkjer i 23 grader. Høylandet med 24 grader og festival. Men kidsa ville straka vei’n! Men jammen er det mye rart langs vegen, og denne gangen var det ikke utlendinger som utmerka seg. Førstepremien går til en skikkelig norsk kølle i en Tesla som satte cruisekontrollen på 70 igjennom Gudvangtunellen. Der er det 80, og igjennom de 24,8 km bygde road rage seg til nye høyder! Sammen med foranevnte kølle, så fatter jeg og begriper ikke at folk ikke tenker at de muligens skal kjøre tilside når veien foran er tom, og bakspeilet er fullt av en 31 biler lang hale… Rant over! Nå er det øl, knott og en vakker fjordutsikt!