TOS-SCL. Hvor skal jeg bestille?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av cnaptik, 07. juli 2017.

1. cnaptik

cnaptik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Jeg ønsker å reise fra Tromsø til Santiago i Chili i mars 2018.
    I dag har jeg et Amex Premium kort og ville bruke det for å opptjene SAS Eurobonus poeng (15ebp/100 kr).

Det finnes ikke så mange nettsteder i Norge som tar imot Amex for å bestille flybilletter.
    Jeg kom tilfeldigvis på American Express sine franske og britiske nettsider, som tilbyr søkemotor for å bestille flybilletter. Der fant jeg like gode priser som f.eks hos de norske nettsider (type restplass.no) men som ikke tar i mot Amex.

Det blir for dyrt å reise med StarAlliance fra TOS til SCL, de beste prisene er å finne hos OneWorld (SAS/Lufthansa til Spania, LATAM fra Spania til Chili). Jeg kommer da til å melde meg inn på bonusprogrammet til et OneWorld flyselskap. Det ser ut som American Airlines er bedre enn British Airways på poengopptjening (50% på Economy Q, kontra 25% hos BA).

Det jeg lurer på er om jeg vil kunne tjene OneWorld-poeng etter å ha betalt med mitt Amex-kort på de britiske eller franske Amex-nettsidene. Hvis man ikke kan legge til noe medlemsnummer der, kan jeg få det gjort når jeg sjekker inn på flyplassen?

Jeg tar gjerne i mot tips for å få mest mulig ut av min reise.

2. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen av flyselskapene som legger seg opp i at du tjener EB-poeng på bruk av American Express som betalingsmiddel. Poengene du tjener hos flyselskapene kommer i tillegg, uavhengig av allianse. Sjekk Expedia; de tar AmEx. De gjør også de fleste andre større nettsider, for eksempel ba.com eller aa.com. Lykke til!

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at Expedia gjennom ViaTrumf også gir 0,5% i Trumf-Bonus.

Edit: Opptjener også Expedia+ poeng (1 poeng pr 40,- på flybilletter).

Last edited: 08. juli 2017
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke se bort fra at det lønner seg å dele opp reisen.
    Utreise fra TOS begrenser mulighetene ganske betydelig. Ønsker du i tillegg Star kan det nok være lurt med en SK billett til OSL/CPH/FRA/LHR og ny billett derfra.

Del denne siden