Tour de Lounge 2018: LAX i F - Uncharted Territory

Tråd i 'Reisebrev' startet av haakonks, 02. juni 2018.

1. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    På andre siden av Ocean Boulevard, bare to spydkast unna Hyatt Regency, ligger The Westin Long Beach. Det er en typisk amerikansk 80-talls bygg med stor fokus på konferanser og bryllup.

upload_2018-6-5_18-18-30.png
    The Westin Long Beach sett fra Ocean Boulevard.

upload_2018-6-5_18-25-24.png
    Urbant "rooftop" pool

Som vanlig med SPG Platinum ble det suite upgrade også denne gangen. 2-roms executive suite var litt sliten men helt ok, med fin utsikt og bra mulighet for å jobbe og slappe av.
    upload_2018-6-5_18-26-40.png
    Executive Suite

Frokost (buffet eller a la carte) var helt ok, kanskje til og med bra for amerikanske forhold. Jeg trivdes, men siden at Marriott og SPG skal merge sine programmer i august finnes det nå flere (ofte rimeligere) alternativer i Long Beach området for oss som må mate sin SPG - status - tamagotchi.

Last edited: 05. juni 2018
    Petter B-C, Upsaker, SAJblue and 7 others like this.
  2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Lounge 3:

American Airlines Flagship Lounge LAX

Som det har blitt nevnt i denne tråden tidligere så kan LAX være en utfordring å navigere rundt på, men har det heldigvis blitt bedre, og enda flere forbedringer kommer. Det går helt fint å gå "airside" mellom flere av terminalene nå. Vi gikk igjennom sikkerheten på Tom Bradly International Terminal (TBIT), og gikk til terminal 4, som er American Airlines sin terminal på LAX.

IMG_0883.jpg

Flagship Lounge er ganske mange hakk bedre enn hva man er vant til fra USA med Admirals Club og UA Club. Her er det sikkelig med både mat (flere varme retter) og godt utvalg av drikkevarer, inkludert Champagne!

IMG_0885.jpg
    IMG_0889.jpg

Utsikten herfra kan man heller ikke klage på!

IMG_0886.jpg

3. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Lounge 4:

Qantas Airways International First Lounge LAX

Etter vi var ferdig hos AA gikk vi tilbake til TBIT, airside. Det er flere bra lounger på den internasjonale terminalen på LAX. For First-passasjerer og OW Emerald så er det Qantas sin First-lounge som er stedet å være. Det er en ganske stor lounge, med flere områder, inkludert en stor restaurant-del.

IMG_0890.jpg
    IMG_0891.jpg
    IMG_0893.jpg
    Utrolig nok smakte også Champagnen godt her! :) Eneste ulempen med Qantas sin lounge på LAX er at man ikke kan se ut...

IMG_0894.jpg
    Bra meny til å være en lounge! Er man OW Emerald så kommer man inn her, selv uten en internasjonal billett.

IMG_0896.jpg
    IMG_0897.jpg
    Måtte jo ha litt mat før flyavgangen... ;) Gikk for "salt and pepper squid with green chilli dipping sauce and aioli" samt "Black Angus minute steak with chipotle butter and lime" med tilbehør.

Dette er uten tvil den beste loungen jeg har testet på LAX. Er i en helt annen liga enn Star Allliance sin First-lounge.

Petter B-C, Edin, Baldrick and 17 others like this.
  4. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Flytur 3:

British Airways (BA 268)
    Los Angeles - London
    Airbus A380-800 - First - 2D

Kabinen:

British Airways flyr to A380-maskiner til LAX hver dag i sommersesongen, samt også en Dreamliner (når den fungerer). Vi hadde kveldsavgangen tilbake til London, så avgang fra LAX rundt klokken 21.

20180603_205618.jpg

Hos British Airways er First-kabinen foran i første etasje i A380. Kabinen har 14 seter i 1+2+1 layout, så en relativt stor kabin spesielt hvis vi sammenligner med Lufthansa.

20180603_210826.jpg
    20180603_210832.jpg
    Kabinen til BA er definitivt stilig, og de har selvsagt "turn-down service" på setet, slik at de hjelper deg med å sette ned setet og gjøre klar sengen hvis man ønsker å sove. Pysjamas, slippers, etc. ble selvsagt delt ut før avgang. Jeg sov veldig godt i setet til BA.

Men... Konklusjonen er nok AA Flagship First vinner hvis vi sammenligner begge "hard-products"

Meny:

IMG_0922.jpg
    Menyen for serveringen etter avgang (middag) fra LAX. For min del var jeg ganske trøtt, så droppet ost og dessert.

5. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    BA First - Servering og Mat

IMG_0903.jpg
    Serveringen begynte ganske kjapt etter avgang fra LAX. Crew hadde allerede gått rundt før avgang og spurt hva man ville drikke etter take-off, og om man ville ha frokost, etc.

IMG_0904.jpg
    Første servering, som BA kaller "pre-appetiser" var en liten Antipasto.

IMG_0905.jpg
    20180603_233303.jpg
    På forrett valgte vi forskjellige. Jeg gikk for "Marinated prawn and chorizo salad", mens @Bernd gikk for "Asparagus and morel mushroom tart". Rekene var gode, og chorizo var et bra tilbehør. @Bernd var dessverre ikke like fornøyd med hans forrett.

20180603_235054.jpg
    IMG_0906.jpg
    Hadde også forskjellige valg på hovedretten. @Bernd gikk for "Samuel Smith Chocolate Stout braised beef", og jeg valgte "Herb roasted breast of chicken". Jeg var ganske fornøyd med kyllingen, den var saftig og fin, mens @Bernd omtalte biffen som en "saltgruve".

Vi droppet begge ost of dessert for å få noen timer søvn.

IMG_0907.jpg
    IMG_0908.jpg
    Til frokost kjørte vi begge "English Breakfast", dette var som forventet bra! Ellers var frokostserveringen i BA First som på de fleste andre flyselskap.

IMG_0909.jpg
    Avsluttet før landing med en kaffe lungo og litt wienerbrød!

Kort oppsummert så var serveringen til BA helt grei, ikke hoppe høyt i taket for, men helt greit. Jeg var ganske fornøyd med mine valg, mens @Bernd var ikke fornøyd. AA sin mat var definitivt bedre!

Petter B-C, petterel, Edin and 18 others like this.
  6. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Lounge 5:

British Airways: The Concorde Room LHR

Etter ankomst på ettermiddagen i London, var det på tide å få testet ut British Airways beste lounge. The Concorde Room krever at du enten ankommer eller reiser i First. Alternativt kan du fly inn 5000 tier points i løpet av et år, for å få The Concorde Room Card.

IMG_0910.jpg
    IMG_0918.jpg

IMG_0912.jpg
    Kan melde om at begge typene Champagne smakte godt her også! :)

British Airways Concorde Dining Room

Tidligere har både jeg og @Bernd kun testet frokostmenyen på Concorde Dining, så det var bra å kunne få testet ettermiddagsmenyen også!

IMG_0913.jpg
    IMG_0914.jpg

IMG_0915.jpg
    Måtte starte med "Seafood Tapas", det var en god forrett.

IMG_0916.jpg
    20180604_180814.jpg
    Jeg var fornøyd med kyllingen på flyet, så tok da "British Chicken with Truffle Mashed Potatoes". Denne fungerte meget godt. @Bernd gikk for "Pan Fried Mackerel", som også han var veldig fornøyd med.

IMG_0917.jpg
    Vi rakk også en kjapp dessert, før vi måtte bevege oss i regning gate til flyet tilbake til Oslo. Vi hadde rundt 3 timer på Concorde Room på denne turen.

The Concorde Room er uten tvil en bra lounge, men opplevde at de som jobbet er ikke fulgte helt med. Ingen la merke til at glass var tomme når man spiste, og vi måtte purre to ganger før vi fikk dessert. Kvaliteten på lounge er definitivt god, med Lufthansa, som man ofte sammenligner med her i Europa er et par hakk bedre. Gleder meg til å teste Swiss sin lounge, men det blir neste reisebrev... ;)

7. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Flytur 4:

British Airways (BA 770)
    London - Oslo
    Airbus A320 - Business - 1C

Etter noen timer i Concorde Room var vi klare for returen til Oslo. I likhet med forrige helg, ble flyet til Oslo forsinket, men det bedret seg heldigvis underveis, og til slutt landet vi i Oslo bare 10 minutter forsinket.

IMG_0919.jpg
    for å unngå en potensiell "beinknuser" på BA Business valgte vi bulkhead (rad 1). Når det gjelder Club Europe (Short-haul Business) så er det ikke så mye mer å tilføye. Vi fikk tømt en siste flaske med Champagne før vi landet i Oslo! ;)

IMG_0921.jpg
    Det ble kylling-sandwich til kveldsmat før landing i Oslo!

8. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Oppsummering:

Det var en veldig bra tur!
    Etter en ny runde i diverse OneWorld lounger på både LHR og OSL ser jeg definitivt verdien av OneWorld Emerald. Ellers var vel American Airlines sin Flagship First veldig bra. Vil foretrekke det selv over British airways sitt produkt.

Jeg klager på ingen måte på setet og kabinen hos British Airways, men det er ikke til å stikke under en stol at det setet BA bruker i First også brukes av mange andre flyselskap... Men da i Business.

Kommer jeg til å fly BA First igjen, definitivt, hvis prisen er riktig! Men, BA First blir utklassert på alle måter hvis vi sammenligner med Lufthansa First.

9. haakonks

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Må nesten putte inn en liten "sneak peek"... ;)

Det blir gjensyn med Tour de Lounge i september, med enda en tur til LAX...
    Da med Swiss og Lufthansa i First!

10. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    "Sneak Peek" 2: I august blir det Tour de Lounge med nye Air Canada Signature lounge, Toronto. AC Biz fra SFO, denne gangen med barna som @haakonks - erstatning :). Life is hard.

Last edited: 11. juni 2018
  11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Godt de tek ansvar, karar! Artig å følgje dykk :)

Bernd liker dette
  12. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin tur. Virker som om dere har hatt det ganske så bra!
    Ser frem til flere turer hvor dere skal utforske lounger fremover :)

Bernd liker dette
  13. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Vi tilbyr også oppdragsforskning! :)

Earl, DanH, haakonks and 1 other person like this.
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Flott rapport. Ser fram til neste runde. Se opp for poserester i suppa på Swiss F.

Hvis du reiser fra Norge og har betalt billetten så får du Limo henting og hjemkjøring med LH og Swiss, men det vet du vel.

haakonks liker dette
  15. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for et supert reisebrev. Bare å være misunnelig på de som har flere fine kort enn hos *A.

LX F ser ganske strøkent ut, så nettopp Sam Chuis video... the envy

16. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for turen, jeg ser frem til neste reisebrev med ny loungegalskap.

Del denne siden