Tråden med de gode F-turer / segmenter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 27. jan 2016.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Takk @RoadKing ! I og med at jeg starter i TRD passer det for så vidt greit i forhold til tid med nattflygning til GIG hvis vi både skal kjøre Porsche og makse ut FCT. Så tror jeg vi satser på GRU-FRA på returen. Det er virker innmari køddent å kom seg til EZE med *A og siden jeg reiser med fruen må jeg være litt hensynsfull med eksotiske connections.
     
    RoadKing liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,523
    Bonuspoeng:
    293
    Man skal ta hensyn til fruen!
    Vi får vel rapport? :)
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Selvfølgelig! Jeg må fly inn de siste poengene jeg mangler og med et ellers ganske tett reiseprogram framover tipper jeg den ligger et par-tre måneder fram i tid, men det er viktig å være forberedt!
     
    RoadKing liker dette
  4. jonu6129

    jonu6129 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, Lest igjennom hele tråden her nå for å prøve å få litt hjelp:) Har en førhåpning å få til første CT i F og målet er antingen Buenos Aires eller Bali ettersom disse steder har fruen satt som sine favoritter:) Forslag på dette tas emot ettersom jeg har sjekket en del og til Bali så hvirker det helt ok at ta seg med TG, men føles litt kjedelig å ta TG både veier. Jeg vil så klart ha FRA opplevelsen om muligt... EZE finner jeg veldig dårlig i C ettersom jeg tenkte jeg booker in en biljett i C først og siden ser om jeg får tak i LH F. United føles ikke så morsomt...
     
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Noen oppdateringer på Lufthansa flyvninger for høste 2017. Det virker som om A380 med F er tilbake på FRA-ICN til glede for mange av oss da tilgjengelighet her stort sett har vært god. A380 er også i gang til BKK fra FRA snart (november?), og det blir spennende å se på tilgjengeligheten i F her.
     
    dkvt and Fredrik81 like this.
  6. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor finner du LH FRA-ICN?
     
  7. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg sjekket i Februar fant jeg ut at LH setter inn A380 med F fra 01.07- 30.09 på FRA-ICN.
     
    Xflipper and bighc like this.
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Ser til min forferdelse at NH801 NRT-SIN i november (på tilfeldige datoer) er erstattet med B787 uten F. Noen som har peiling på om dette er en fast endring? Mister vi dermed muligheten for ANA F intra-Asia....
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår det slik at en kan få bil fra F-lounge også i MUC med LH F. Alltid, eller kommer det an på hvilken gate flyet går ifra?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo rett og slett en tragedie om det er sant...
     
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    28.oktober er siste 77W flyvning for NH801............. First selges nå kun som codeshare på SQ metall..... *bummer*
     
  12. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Da har det skjedd det som ikke skulle skje.
    Thai har byttet ut a380 med en 777 på FRA-BKK i mai 2018 når fruen og jeg har tenkt oss til Bali i F. Ikke helt fornøyd med å bli nedgradert til C når dette skulle være vår første tur i F.

    Så er spørsmålet. Er det noen forskjell om vi nå ringer Estland og kansellerer turen eller bare venter på at rette alternativet med en a380 dukker opp?
    Fruen var egentlig fornøyd med at vi kan gjøre om for det passer bedre for henne i november 2018 (ufattelig lenge til).

    Får man alt igjen av CT, poeng og skatter/avgifter ved avbestilling?
    PS: Vet noen når TG setter inn/tar ut a380 på ruten FRA-BKK?
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun et eventuelt endringsgebyret du ikke får igjen. Poengene er på konto etter noen sekunder og avgiftene etter noen dager som regel.
    Om returen er i F så hadde jeg latt reisen stå og sett etter bedre alternativ på tur ut. Og heller betalt 150krx2 for å endre reisen. Om man avbestiller så er det ingen selvføleg at billettene legges ut på ny(returen).
     
  14. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre er begge flightene med a380 til og fra BKK byttet ut med en 777. Litt skuffet over at jeg ikke ble varslet men fant dette ut på appen MyFlights.
    Men nå som dette er blitt en C-flight i stedet for en F-flight, får jeg igjen poengdifferansen mellom C og F? Surt å bruke 190.000 poeng når F'en glipper.

    Beholder nok reisen inntil videre. Får ta en prat med Estland når det nærmere seg at billetter for november 18 legges ut.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel be om at reisen prises på nytt.
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig dårlig, gjør som Are skriver, be om å få ny pris på turen, så får du vel noe poeng og litt avgifter igjen. Eventuelt se om du finner et bedre alternativ med F.
     
    Last edited: 16. sept 2017
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Cforoe liker dette
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Fly via BKK til SIN:D
     
  19. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også en reise med Thai F FRA-BKK t/r i april/mai. Da spørs det om ikke den blir avbestilt
     
    Cforoe liker dette
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Setter ANA opp F til BKK?
     

Del denne siden