Ting har gått litt skeis uten at jeg helt vet hvorfor og hvem som har feilet. Jeg bestilte tidligere en CT billett på følgende reise: SVG - LAX (Business) EWR - SVG (Plus) Denne reisen kostet 90k EB på CT. Men så viste det seg at vi ikke ønsket å reise til NYC allikevel, så jeg ringte til SAS for å ombooke t/r LAX siden jeg ikke kunne endre flyplass selv på nett. Det gikk forøvrig fint, han på kundeservice sa han gjorde en tabbe når det gjaldt Eurobonus-poengene men han hadde ryddet opp, men det ville se litt rart ut på Eurobonus-oversikten. Det hadde han rett i, men jeg var fortsatt bare trukket 90k EB så alt ok (bilde). Originalt så skulle vi reise ned en torsdag og retur onsdag, men da det var bare en ledig billett på Plus torsdag så da booket vi torsdag foreløpig, så skulle jeg følge med om det eventuelt kom en ledig billett ekstra onsdag da jeg egentlig må være hjemme torsdagen. Det gjorde det idag, så da endret jeg selv på nett. Da ble jeg plutselig trukket 160k poeng og fikk i retur 90k (bilde). Jeg ringte SAS for å spørre hvordan dette skjedde og hvorfor, men personen på røret var ganske aggressiv og sa at denne reisen koster 160k og var ikke interessert i å hjelpe, kanskje pga jeg ringte rett før de stengte kl 19. Det var ingen hjelp å få der. Så jeg er litt usikker på hva som har skjedd. Er det ikke mulig å endre CT billett selv, div er det jeg som har gjort noe galt her? Eller har jeg gjort det riktig og SAS må ordne opp? Eller må jeg ringe Tallinn? Jeg har nå to tilgjengelige CT billetter på kontoen, så behandleren har rett i at det ikke er en CT lengre. Men hvorfor skjedde dette? Jeg kan i teorien avbestille og bestille på ny, men er redd for å miste Business-leg, da sist gang jeg prøvde dette tok det 10 timer før jeg klarte å booke reisen igjen.
La reisen stå. Ring Tallin i morgen og få de til å legge til CT igjen. Da vil du antakeligvis få refundert 160k poeng og blir trukket riktig poengsum etter CT-bruk.
Takk da gjør jeg det ble stresset for at jeg hadde gjort noe galt.. For i teorien skal jeg kunne endre reisedato selv på sas.no?
Hvis reisen var booket på sas.no så vil jeg tro det. Men det har vært en kjent problemstilling at CT rabatten ikke alltid slår inn i praksis når folk booker online. Så ta det på telefonen i morgen. For egen del har jeg aldri booket noen så "enkel" reise med CT at den har vært tilgjengelig som søkbar på hjemmesidene til SAS. Men det er kanskje noen andre som har et definitivt svar?
He booket en CT til SYD på SAS.no for en stund siden. Da fungerte ikke CT-rabatten. Jeg sendte en mail til Diamantmailen, og fikk igjen poeng. Ringe dem funker også.