TR Singapore for å teste SQ F og TG F

Tråd i 'Reisebrev' startet av Lars J, 01. mars 2019.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøker meg for første gang på ett lite reisebrev fra vår siste F tur i vinterferien.
    Reiseruten og destinasjonen er godt dokumentert her tidligere, så vet ikke hvor dyptgående dette blir, det meste er vel dokumentert allerede :)

    Fikk ett nytt foto/videokamera rett før turen som så klart måtte testes, viste seg at video fungerte best, så jeg legger ikke ut så mye bilder, men avslutter med en liten film for å oppsummere turen.




    Planlegging av turen startet straks etter vår første CT tur til Tokyo i påsken 2018 var gjennomført(som det dessverre ikke er noe reisebrev av)
    Denne besto av 2 First segmenter: OZ F FRA-ICN og LH F HND-MUC.

    Etter denne turen var jeg bitt av F basillen og var klar på at her skulle det testes nye F produkter, reisemålet i seg selv var ikke så viktig. Men Singapore skilte seg ut som ett sted det var relativt enkelt og komme seg til ganske effektivt i F.
    I tillegg er det ett visst basseng som har stått på "bucket listen" min en stund ;)

    Reisen skulle finne sted i Vinterferien 2019, og bestå av andre F alternativer en OZ og LH.
    Reiselengde 5-7 dager.



    I Mai kom CT brevet fra AMEX og jeg kastet meg på tråden, endte først opp med ruten:

    OSL-MUC SK C
    MUC-BKK TG F
    BKK-SIN TG C

    SIN-BKK SQ C
    BKK-MUC TG F
    MUC-OSL LH C


    Var brukbart fornøyd med denne, og da agenten i Talinn også bare belastet oss 140 000 poeng var jeg instillt på å kanskje ta til takke med denne ruten, men så fort jeg hadde lagt på telefonen oppdaget jeg at jeg hadde blingset på datoene og bestillt reisen 1 uke FØR vinterferien begynte! KRISE.


    En ny telefon til Talinn og vi endte opp med følgende:

    OSL-CPH SK C
    CPH-SIN SQ F

    SIN-BKK SQ C
    BKK-MUC TG F
    MUC-OSL SK C


    Selv om jeg nå ble belastet full F pris var jeg strålende fornøyd, datoene var denne gang også riktige :)
    Var blid og fornøyd frem til Oktober - da bestemte Thai seg for og kutte ut 747 og dermed F til MUC.


    Kastet meg på telefonen samme dag jeg oppdaget nedgraderingen og klarte kapre 2 seter på TG910 BKK-LHR med A380, eneste skår i gleden var en 9 times layover på LHR og 1 mellomlanding i FRA på vei hjem fra LHR.
    Denne klarte heldigvis gullmailen og ordne opp for meg ved å åpne opp seter på en tidligere avgang LHR-OSL med SK.

    Ble aldri varslet om nedgraderingen med TG, og jeg har sett folk så sent som i Januar i år har trodd de skulle fly TG F BKK-MUC, fordi de ikke har fått noe som helst beskjed om at de er nedgradert, så her lønner det seg å følge med folkens!

    Endelig ruting for vår del ble da

    OSL-CPH SK C
    CPH-SIN SQ F 777-300ER

    SIN-BKK SQ C 787
    BKK-LHR TG F A380
    LHR-OSL SK C

    map.gif


    En dag før avreise:


    Da første flyvning gikk 0840 på morgenen og vi har ca. 2:30 reisevei til OSL bestemte vi oss for å dra inn kvelden før.
    Ungene ble levert hos besteforeldre og kursen satt mot OSL. På vei inn stoppet vi på SUMO Storo for å fylle på både mage og EB konto.
    Var ikke spesielt sultne, men spiste en lett rett og litt drikke, regningen endte på 500,- med tips, noe som ga utslag i 1250 poeng ett par dager etterpå.
    Sumo må virkelig utvide på sør og østlandet, jeg hadde blitt en veldig god kunde om det var i umiddelbar nærhet.


    Vi hadde booket hotell på Thon Hotel Gardermoen - ett greit og billig hotell, om man ikke trenger gangavstand til terminalen.
    For 645,- natten fikk vi det vi var ute etter, en seng nær OSL slik at vi kunne stå opp til edrulig tid før avgang.
    Parkering var bestillt på P6 for 295,- for en uke, noe som må sies være en god deal.




    Dag 1 (Avreise og ankomst):

    Vi dro fra hotellet ca. 0630, ventet ett par minutter på bussen og var i terminal ca. 07:00.
    Innsjekking av bagasje tok en stund, da det var uendelig mange som skulle sjekke inn ski som spesialbaggasje, men sånn må man vel regne med i vinterferien..
    Når det var vår tur gikk det kjapt og effektivt, deretter var vi igjennom fast track på ett blunk og inntok frokosten i Gullstua, og ble sittende der frem til avgang.
    Veldig lite folk her en lørdags morgen.

    Turen nedover med SK gikk på tiden og var ingenting spesielt og berette om, vi var heldige og fikk tilsynelatende det eneste ledige midtsete som var ledig i Plus.


    Etter ankomst CPH gikk vi rett til SAS Loungen, her var det i motsetning til OSL stappfullt, slet lenge med å finne sitteplass. før vi fant ett område i 1. etasje rett til høyre etter inngangen, her satt det bare ett fåtall.
    Tydelig at ikke så mange er oppmerksomme på denne delen av Gullloungen, evt er det for langt bort til serveringen for de fleste.


    Etterhvert begynte det å nærme seg boarding for SQ351 til Singapore, rundt 11:50 gikk vi gjennom passkontroll og mot gate, dette var tydligvis i seneste laget, for da vi kom frem til gate C37 hadde de allerede begynt boarde Premium Economy.
    Henvendte oss i skranken, da jeg gjerne ville ha disse "First Class" boarding passene, da de gjør seg litt bedre i samlingen en disse "lefsene" av noen BP du får i innsjekkautomaten på OSL

    Skal si de fikk fart på seg bak skranken når de ble klar over at det var Herr og Fru F som sto og trippet.

    Boardingpassene var allerede ferdigskrevet, og de stoppet Premium Economy boardingen ett lite øyeblikk for å sluse oss forbi sammen med en gateansatt som fulgte oss til flyet for å forsikre seg om at vi ikke skulle gå oss bort.
    Ved flydøren ble vi møtt av en smilende "Singapore Girl", som straks insisterte på og ta seg av trillekofferten vår og vise oss våre plasser.


    Første som slo meg var størrelsen på setet, det var gedigent. Har jo lest reisebrev her inne og visste det var stort, men allikevel. Største setet jeg har sett.
    Plassen ellers var også veldig god.

    20190301-211635.jpg
    Kabinen var veldig fin og lite slitt, tv skjermen var også i super kvalitet.
    Setene var også veldig private til å ikke være suiter, vi hadde midtsetene, mens det satt 2 karer på hvert vindusete, disse merket vi knapt var der.

    Rett etter vi hadde satt oss ble pysj og amenity kit delt ut, dette var fra Lalique og var veldig elegant

    20190218_122943.jpg


    Før takeoff ble vi tilbudt sprudlevann, jeg spurte etter Krug, men av en eller annen grunn hadde de bare Dom Perignon tilgjenglig før takeoff, så fikk ta til takke med det.
    Så fort vi var i luften ble Krug flasken åpnet, og serveringen startet:

    20190216_213431.jpg
    20190216_213437.jpg

    Skal ikke påberope meg å være en matkjenner, men maten både så og smakte godt, jeg liker gjerne og prøve ting jeg ikke har smakt tidligere og gikk defor for "Kai Krapow" til hovedrett, smakte veldig bra!
    Servicen hele flyvningen gjennom var upåklagelig, det var 2 dedikerte flyvert/vertinne for oss 4 i First Class, og vi ble godt ivaretatt hele veien.

    Vertinnen merket at jeg var ivrig med å dokumentere turen og ble velvillig med på bilder.
    Etter middag bestemte vi oss for å teste bredden på setene ved å sitte sammen for å se film, det var ingen problem i disse sofasetene, faktisk så er det 2 lydutganger i hvert sete slik at man kan sitte sammen.



    Ettersom flyet går så tidlig på dagen norsk tid, og tiden fløy så altfor fort(bokstavelig talt), tenkte vi egentlig ikke på og få noe søvn, slik at vi igrunn bare fikk redd opp sengene for å ligge å slappe av i rundt 2 timer før frokost serveringen startet.
    Hadde nok uansett vært vanskelig å få noe særlig søvn, da det var betydelig turbulens siste halvdel av turen.

    Hadde ett håp om å få tak i noen av disse teddybjørnene Singapore er kjent for, da de ikke kom på sengen, tok jeg mot til meg å spørre om 2 stk til barna, ett par minutter etterpå var disse meg i hende:
    20190302_081201.jpg
    Sannheten er at disse kommer nok barna aldri til å se snurten av :)

    En 12 timers flytur føltes egentlig som den var 2, og det var trist å si farvel til både maskin og crew.

    Det er synd F forsvinner fra denne ruten, for jeg kunne godt tenkt meg flydd SQ F igjen, dette er den beste F opplevelsen jeg har hatt i lufta så langt.


    Da vi var først ute av flyet, var det lite kø i imigrasjon som vi var gjennom på ett par minutter, prioritert bagasje fungerte også bra, så før vi visste ordet av det var vi på vei i en taxi til hotellet.

    Valgte og booke 2 hoteller på denne turen.

    3 netter på "Hotel Jen Orchardgateway" og 2 netter på "Marina Bay Sands", både for å kunne oppleve litt forskjellige bydeler, og tildels for at Marina Bay Sands ble noe dyrt for 5 netter.


    Ankom Hotel Jen Orchardgateway ca. 0715. Som forventet hadde de ikke noe rom til oss med en gang, men vi var velkomne til og bruke takbassenget frem til rommet var klart.
    F rusen hadde begynt å sige ut av kroppen og vi følte oss såpass slitne at vi takket ja til dette.
    Takbassenget på dette hotellet er også imponerende, og var en god plass og slappe av ett par timer

    Snapchat-1188958215.jpg




    Rommet ble klart rundt 10:30, så vi tok ett par timer på øyet før vi var klare for å utforske byen.

    Første dagen gikk stort sett med til å utforske Orchard Road og nærliggende steder, tror aldri jeg har sett en slik tetthet av kjøpesentere som i Singapore, samme hvor man gikk var kjøpesenter på kjøpesenter, stort sett fyllt opp med dyre merkebutikker.
    Singapore er definitivt stedet du sender din bedre halvdel med Amex kortet ditt om du trenger å tjene opp en CT i løpet av noen timer.

    Etter rundt 36 timer med relativt lite søvn og en dag i Singapore som føltes uendelig lang tok vi kvelden rundt 22:00
     
    Last edited: 02. mars 2019
    Flyvende_mare, drsyk, wilco and 27 others like this.
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183

    Dag 2


    Bråvåknet rundt 10:30 - tydligvis at man hadde sovet for lite døgnet før, for hadde nå sovet i godt over 12 timer.
    Frokosten på hotellet var over for en halvtime siden, så det endte med at vi bestillte frokost opp på rommet.

    Hotellet er har en liten robot som leverer mat og drikke, så håpet var at denne skulle komme opp, men blingset på menyen og bestillte noe den ikke leverte.

    Denne dagen besøkte vi litt forskjellige bydeler som Chinatown og Clarke Quay hvor vi spiste middag på en overpriset restaurant, noe vi vel egentlig burde skjønt på forhånd.

    Hele runden gikk vi til fots, vi liker godt å gå, temperaturen lå på rundt 30 behagelige grader. Luftfuktigheten var ikke så høy som jeg fryktet så det gikk fint ann å bevege seg utendørs uten at svetten rant, tipper dette kanskje er verre sommehalvåret?

    Har lest/blitt fortalt tidligere at Singapore er veldig rent og ryddig, dette viste seg å stemme, selv i Chinatown som gjerne kan se litt skittent ut andre steder i verden, var det veldig lite smuss og skimte.



    Dag 3

    Da Yr meldte knall sol bestemte vi oss for å ta turen ut til Sentosa, la forøvrig merke til at Yr melder hovedsaklig regnvær, selv om det bare er en liten skur som er varslet så sånn sett er det litt misvisende.
    Før turen til Singapore var vi litt bekymret da Yr kun viste regn på ikonene sine, men faktum var at sola stort sett var fremme hele tiden bort sett fra ett par ettermiddagsbyger.

    Til Sentosa benyttet vi metroen, denne var rask og effektiv, i tillegg enkel og finne ut av med en gang, i motsetning til metroen i Tokyo som jeg følte var ett sant helvete orienteringsmessig, takk gud for Google sine ruteplanleggere..


    Fra Orchardgateway måtte vi bytte linje en gang, før vi endte opp på Harbourfront stasjonen som suprise..suprise lå inne i ett stort kjøpesenter.
    Herfra valgte vi å gå på Boardwalken som leder ut til øya.
    Vel fremme på øya slet vi litt med å finne frem til stranden som var hovedmålet for dagen, etter litt spørring og graving kom vi frem til at vi måtte ta monorailen for å komme dit(usikker på om dette stemmer), da det føltes som om monorailen bare kjørte noen hundre meter føltes det unødvendig å måtte bruke denne, men kom da iallefall frem dit vi skulle.

    Første stoppested ble Palawan Beach, ble igrunn positivt overrasket over både hvor lite folk det var her og over vannkvaliteten, såklart ikke sammenlignbart med typiske kjente badesteder, men fungerte mer enn bra nok til å jobbe med brunfargen og ta en dukkert.
    Det sørligste punktet på Asias fastland måtte også besøkes av en førstegangsturist.


    Etter å ha brukt endel timer her tok vi den gratis shuttlebussen til Siloso Beach og spiste lunch der.

    Vurderte og prøve Megazip ziplinen som er på øya, men slo det fra oss - har tatt den i Holmenkollen og tenkte ikke forskjellen var så stor.

    Sentosa hadde mye og by på, spesielt om man reiser med barn. Det er godt mulig vi tar med barna hit om noen år, leker med tanken på FlyPremium i C til HKG og så separate billeter til Singapore.












    Dag 4


    Denne dagen var det tid for hotellbytte!
    Dagen startet rolig på hotellet hvor vi ble frem til utsjekk 11.

    En kort taxitur senere ble vi ønsket velkommen på Marina Bay Sands, hvor de tok bagasjen vår og ga oss en kvittering vi skulle fremvise ved innsjekk.

    Innsjekkingen var rask og effektiv i forhold til hva jeg hadde lest på nett tidligere, har hørt om flere timers kø.
    For oss tok det bare et kvarter, på den tiden ble vi tilbudt både flaskevann og is i køen.
    Muligens så var det faktum at vi sjekket inn på en Onsdag og ikke en Fredag viktig i forhold til køen.

    Rommet vårt var klart ved innsjekk, hadde bestillt ett Deluxe City View King Room, dette lå i 37. etasje og hadde super utsikt mot byen.
    Størrelsen på rommet var også veldig stort med egen sittegruppe, ble noe overasket over dette da jeg tror det var av de rimeligste rommene de hadde.

    Vi brukte ikke mye tid på rommet før vi tok på oss badekåpene og satte kursen opp til 57. etasje og hovedmålet for turen.
    Inngangen til takbassenget bevoktes strengt, og man må skanne hotelnøkkelen både ved inn og utgang.

    Også her ble jeg positivt overrasket over antall mennesker, det var en god del mennesker der oppe men langt fra overfyllt. Var god plass til å ta de obligatoriske bildene.
    Som sagt dette kan ha sammenheng med av vi var der i uke dag og ikke helgen.

    Mesteparten av dagen ble tilbrakt på toppen av hotellet, det ble en liten tur i kjøpesenteret tilknyttet hotellet, de fleste butikker langt over prisklassen jeg var villig til å bruke på og fornye garderoben.

    Fant en Yakiniku i nærheten hvor vi spiste middag, hadde en episk matopplevelse med Yakiniku i Tokyo, desverre nådde ikke denne resturanten opp på samme måte. Er nok Japnanerne som kan dette best.


    Dag 5


    Våknet tidlig for å få med oss soloppgangen fra bassengkanten, det var flere som hadde tenkt som oss, for det var allerede mange der oppe 06:30 om morgenen.
    Da vi ikke hadde bestillt frokost på hotellet kjøpte vi frokost ved bassengkanten.
    Etter ett par timer gikk ved ned å slappet av litt på rommet før vi gikk ut og utforsket Marina Bay området, gikk rundt havnen og fikk fin utsikt til hotellet fra den andre siden.
    Min bedre halvdel fant også ett tivoli som det ble bestemt skulle utforskes senere på kvelden.

    20190221_113753.jpg

    Deretter fortsatte turen til Gardens by the bay, hvor vi utforsket den utrolig flotte hagen. Supertree Groove var således en favoritt.

    Middagen ble tilbrakt på Lavo på toppen av hotellet med fantastisk utsikt over byen i solnedgang.
    Deretter bar det avgårde til tivoli hvor noen karuseller måtte testes ut, undertegnede er ikke veldig begeistrert for for ting som går rundt og rundt uten mål og mening, men lot seg overbevise til å kjøre èn, det holdt i massevis.
     
    Last edited: 01. mars 2019
    Flyvende_mare, drsyk, wilco and 23 others like this.
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 6 (avreise)

    Avreise dag, sov til rundt 9.
    Spiste frokost og tilbrakte de siste timene på takbassenget, fant ut at de også hadde boblebad der oppe.
    Kan ikke skjønne de som liker å sitte i rundt 40 grader varmt vann når det er 30 grader i lufta og solsteken griller deg i tillegg.

    Nok om det.

    Hadde klart og forhandle meg til utsjekk kl 12 istedet for 11, så 12 presis sjekket vi ut av rommet og satte kursen mot Changi.

    Utforsket flyplassen litt før vi satte kursen for SQ loungen, her satt vi frem til flyet skulle ta oss til Bangkok viste "Go To Gate".

    Noe uvant at sikkerhetskontrollen er utenfor hver gate, bare opplevd det på TXL tidligere.

    Det var ingen prioritet på C reisende, uansett gikk kontrollen kjapt.


    Flyet var en 787 og vi hadde de 2 midtsetene på rad 14, dog var det ingen utpregede parseter, da de har en innsynsskjerm i hodehøyde som gjør at du må bøye deg langt frem for å snakke med hverandre.

    Det første jeg la merke til i negativ retning var at setet var utrolig trangt! Usikker på om det faktisk var veldig trangt eller om jeg var blendet av størrelsen jeg hadde i SQ F på vei ned.
    Men det viste seg at begge armlenene var oppe, disse kunne enkelt taes ned å setet ble med en gang noe bredere, tipper at med armelene nede så er bredden på størrelse med SK C.
    Ser egentlig ikke hensikten med armlenet som er på samme siden som bordkonsollet, kan ikke huske at SK har armlende på siden mot konsollet.Dette virket noe unødvendig da konsollet kan benyttes som armlene i seg selv.

    Pga mye trafikk på Changi ble vi stående ca 45 minutter ved gate før noe skjedde, men når vi først kom i luften var det ingenting å si på serveringen fra veldig blidt og imøtekommende crew.

    Flyr gjerne SQ C igjen.



    Ved ankomst Bangkok med TG F var det som forventet en flott kledd dame som tok i mot oss og kjørte oss i golfbil til sikkerhetskontrollen, der ble vi geleidet forbi køen og kom kjapt gjennom.
    Vi fikk utdelt nye/riktige F boardingpass som gjør seg bra i samlingen min.
    Når vi kom hjem fra turen la vi også merke til at Thai har tatt seg bryet med å hente ut bagasjen for å sette på en egen "Thai Royal First" bagasjelapp. Stort pluss!



    Etter dette bar det rett til F loungen hvor vi ble møtt på royalt vis, vi ble fulgt inn i loungen, bortover gangen sto det sikkert 5-10 ansatte som foldet hender og hode når vi gikk forbi, ganske surrealistisk opplevelse for en jordnær kar fra Norge.

    Vi fikk vårt eget rom i loungen og ble informert om tilgang til spa, vi takket begge ja til en times lang massasje, det var ingen ventetid så det var rett inn på spaet.
    Har lite erfaring med massasje, men en times gratis massasje føltes veldig godt. Masassje er kanskje ikke dyrt priset i denne delen av verden, men uansett så synes jeg det var en fantastisk opplevelse å få dette mens man venter på fly.
    Etter massasje og en kopp te bar det tilbake til F loungen, her ble vi presentert en stor meny på ting vi kunne spise, ingen av oss var spesielt sultne så vi endte opp med en enkel suppe som smakte meget godt.

    Under oppholdet i loungen ble vi passet godt på, hele tiden når vi var der sto det en ansatt rett på utsiden, så du kunne knapt løfte en finger før de kom løpende til.
    For meg ble det nesten litt i overkant mye, følte meg mer komfortabel i LH sin F lounge, men dette skyldes kanskje kultur forskjeller mellom Europa og Asia.


    Vi ble forsikret om at vi ble fulgt ut til flyet når det var tid for boarding.
    Ett kvarter etter opprinnelig boarding tid spurte jeg om det snart var tid for å boarde, fikk da beskjed om at det fortsatt var ett kvarter igjen.
    Ble ganske utålmodig etterhvert, men ca. 10 minutter før oppsatt avgangstid kom de og hentet oss og fulgte oss til flyet.

    Ble glad når jeg så det var en A380 som stod klar til London, Thai er jo kjent for å bytte fly i siste liten, men altså ikke denne gangen.
    Endelig skulle det beryktede Rimowa kitet blimitt :)
    Hadde lest på FT at Thai hadde byttet ut Rimowa med Porsche kit i Februar, dette viser seg å være slik at på flygninger til BKK er det blitt Porsche kit, mens ut fra BKK er det fortsatt Rimowa.
    Ett stk gullfarget rimowa kit lå å ventet på oss i hvert sete :)

    20190223_003206.jpg


    Ombord viste det seg at 12 av 12 seter var tatt på flyvningen, noe jeg mistenkte ved å ha studert setekartet i dagene før.
    Dette er også den mest åpne F kabinen jeg har vært i.

    Vi hadde midtsetene på rad 2 og satt således midt i smørøyet.
    Selv om setene er forskyvd hadde man relativt god innsikt til hva de på vindusplass tok seg til.
    Noe mer privatliv hadde gjort seg.

    Foruten om det var dette ingenting og si på lengde og bredde på setet.

    download.png

    Rakk såvidt å fortære første glasset med Dom før pushback begynte, personlig skulle jeg ønske vi kunne boardet tidligere, det hadde det kanskje vært mulighet til også om vi hadde gått selv?


    Merket på servicen fra crew at de var noe stresset, mest sannsynlig grunnet full kabin. De var 2 crew som var fast på F, samtidig som de fikk noe hjelp under serveringen.
    Komforten i kabinen og servicen ellers gjorde sitt til at dette på ingen måte nådde opp til SQ F turen vi hadde ned.
    Vi følte oss rett og slett mer eksluskive hos SQ, dette kunne sikkert vært annerledes om ikke kabinen var smekk full, det var iallefall ikke crewet sin skyld.


    Ingenting og utsette på matserveringen, første gang jeg har hatt mulighet til å spise Wagyu kjøtt i luften,

    20190223_003509.jpg 20190223_003507.jpg



    Vi var ganske trette, og ettersom dette var en nattflyvning la vi oss til å sove rett etter matservering, og ble vekket 2 timer før ankomst LHR, ble 7-8 timer med ganske god søvn.
    Det var ganske varmt i kabinen, men hadde lest ett tips her inne om å gjøre pleddet til endel av madrassen, og bare sove i pysjen. Da ble det fort mer behagelig temperatur.

    Landet på LHR til rutetid, igjen først ute av flyet og effektivt gjennom pass og sikkerhetskontroll

    Flyet hjem med SK ble ett par timer forsinket så vi rakk en loungerun innom B piren også, var vel innom alle *A loungene.

    Turen hjem foregikk ellers uten store happenings, fikk ledig midtsete hjem igjen også. Utenom dette så er det utrolig hvor fort SK C får deg tilbake til hverdagen igjen, ikke mye som minner om turens tidligere luksus flyvninger når du får denne deilige kuben med uidentifiserbar innhold servert.

    En tanke på vei hjem - hvorfor er det slik at relativt korte intra Asia ruter går med wide body og fullverdig C kabin, mens C ruter intra Europa så og si uten unntak går med trauste økonomi seter, eneste forskjell fra eco er service og muligens en seat block?









    Oppsummert:

    SQ F leverer og vel så det! Beste F opplevelsen så langt, uten at jeg skal påberope meg lang fartstid.
    TG F var også bra, men leverte ikke på samme nivå som SQ, er dog ikke skremt fra å prøve TG igjen ved en senere anledning om muligheten skulle by seg. Bakkeservicen var en opplevelse i seg selv og ikke en erfaring jeg ville vært foruten.
    Singapore var også en spennende by, sitter med en følelse at vi kunne rukket utforske mer, men samtidig skal man vel passe på og ta det litt med ro når man for en gangs skyld reiser uten småbarn.


    Har nå fått testet følgende F produkter, i rangert rekkfølge

    SQ F (77W)
    LH F (A346)
    OZ F (A380)
    TG F (A380)

    På SQ var vi bare 4 i kabinen, hos LH var vi de 2 eneste, mens på både TG og OZ var 12 av 12 seter opptatt, så jeg tror antall passasjerer i F gjerne spiller en rolle på totalopplevelsen.



    Meg bekjent er det da bare NH og CA som ikke er prøvd i Star Alliance, ønsker iallefall og få testet NH, og LH ut ifra MUC eller FRA.



    En liten video oppsummerer stort sett det som er skrevet over: alle klipp/bilder er egenprodusert foruten av bilde til Thai sin A380, dette har jeg "lånt" på det store internett, da jeg ikke rakk å få tatt bilde av denne fuglen..

     
    Last edited: 02. mars 2019
  4. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kul video - er den filmet med Insta360 ONE X?
     
    Lars J liker dette
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Den filmen var jo helt strålende!

    Takk for turen :)
     
    Lars J and ArthurDent like this.
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    For en bra film!!
    Hva heter kamerat?
    Ut med SQ F om 12 timer selv, blir gøy å krysse av et nytt selskap.
     
    indahla, Lars J and ArthurDent like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Bra oppsummert! Ekstra pluss for bilder av menyene ;)
     
    Lars J and PaalAndre1977 like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk video ...
    En herlig turbeskivelse ...

    Takk for turen!
     
    Last edited: 02. mars 2019
    Lars J liker dette
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Som @enokling skriver er det Insta360 One X.

    Var orginalt ute etter ett 360 kamera for å få ordentlige bilder av kabin, men kom over dette etter litt googling, da jeg så alle mulighetene var jeg solgt :)

    Genialt og kunne filme uten og tenke på hvor man peker linsen, ettersom man filmer alt - hele tiden. Man kan nyte øyeblikket der og da. Og så kan heller redigere synsfeltet når man slapper av på hotellet på slutten av dagen.
     
    Eddie47 liker dette
  10. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Heftig. Blir omtrent samme rute på meg og @Satyv i mai. Eneste forskjellen er at det er Bangkok som blir destinasjonen og BKK-CDG-OSL hjem. Ellers er alt helt likt! Gleder meg ikke noe mindre etter denne rapporten! :D
     
    Satyv and Lars J like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig bra - spesielt videoen! Jeg ser nesten aldri slike videoer, men denne var virkelig bra og jeg fikk ikke noe mindre lyst tilbake til Singapore (igjen)! :)
     
    Lars J liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Topp med video, flott TR :)
     
    Lars J liker dette
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Flott rapport og som andre her også sier, veldig kult med film! :D
     
    Lars J liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig kult! Gleder meg til å teste SQ F om en måneds tid :)
     
    Lars J liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner jeg må se denne når jeg kommer meg på pc’n.
     
    Lars J liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    WOW, kort fortalt, takk for en super reise!
     
    Lars J liker dette
  17. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Flott reisebrev og kul film! Gledar meg ikkje akkurat mindre til meg og fruen setter oss på SQ F til Singapore 21. mars. Vi skal også ha TG F på returen, dog innom CDG og ikkje LHR :)

    Takk for at du deler!
     
    Lars J liker dette

Del denne siden