Tradingtråden - Aksjer og andre finansielle investeringer

Tråd i 'Off-topic' startet av markus, 12. febr 2020.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Er heller ikke for Short, da har ikke nok tid, er perfekt timing for å hamstre, jeg er ut etter utbytte partnere, om jeg så går minus i 1 mnd, så er jeg massiv i pluss om 6 mnd. Russere og Arabere blir dritt lei av krigen om 3-6 mnd og Brent spot stabiliserer seg, Corona pakker sakene sine og drar til helvete og vi får stabilitet i markedet. Vaksinen kan være klar om mulig 3-9mnd. som også er en massiv pluss faktor, Krone kursen er flådd, eksporten sliten, tank skip er lager plasser, og på den andre siden, er vi på randen av konkurs hos SMB markedet, med fallende rente, er ikke nok for å ta en stor bit av NAV kaka...Obligasjons lån må uansett tilbakebetales, Erna skulle ha fjerne AGA og gitt skatte lette for alle konkurs rammede bedrifter.

ENK/AS med 10% reduser skattelette med fremtidig ordre tap, med massive permitteringer, hva hu tenker med er ikke godt å si...Finans kan hun ikke... 100milliarder er brukt opp om 1 mnd...

Realistisk forventes markedet snur til positivt om 6 -9 mnd. Da smaker dagens kjøp meget godt...

Calling, jgroneng and markus like this.
  2. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Med denne oljeprisen kan vi muligens være innom 500 tallet i morgen?

Hvis en ok vaksine er klar om 3 mnd så vil jeg også si at det er ekstremt gode priser nå, men jeg tror det er utrolig liten sjans for at det er noen vaksine klar for bruk til og med om 9mnd, om vi får en klar i andre halvdel av 2021 så er det ganske bra jobba, men det kan bli noen kraftige budrunder på de første millionene med vaksiner. Men positive vaksinetester kan jo sette igang en kraftig oppgang lenge før dette..

Oljekrigen vil jeg og tro løser seg i år, men frykter at prisen kan holde seg lav lenge grunnet lav etterspørsel.

Jeg synst 80% til selvstendig næringsdrivende og freelancer er helt hinsides mye, og jeg frykter at vi er for snille med alle om vi skal få til en omveltning, uansett håper jeg at vi klarer å bli ferdig med hvordan og hvor mange skal vi redde av alle bedriftene som sliter nå og heller kan fokusere på hvordan vi kan gjøre oss attraktive i etterkant, med denne kronekursen må det være mange muligheter for nye store norske eventyr.

drsyk and markus like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,101
    Bonuspoeng:
    183
    Kva seier @drsyk - når kan det vere ei vaksine på plass?

Her vert det stille og rolig handla inn litt DNB Global Indeks nesten kvar dag. Får tenke på når fonda skal selgast. 2050 og 2060-talet når IF-veteranar skal til HKG på pensjonisttreff på Ozone.

Maggie liker dette
  4. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    I dag kjøpte jeg Storebrand på 34,73, dnb på 99, og Carlsberg på 686,4. Jeg investerer langsiktig, og det blir spennende ;)

drsyk liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Index er farlig nå, enkelt aksjer er bra... Jo større jo hardere faller de...Enkel mentalitet. Jo mer øker de da i enden.

Vaksine er i test fase nå! I Norge om gode resultater toppen 3 mnd, om Trump ikke har inngått en særavtale...

Sunnfjordingen liker dette
  6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Alt jeg leser sier at vaksine i beste fall er 9mnd frem i tid, vet du nor annet? Ikke noe som hadde vært bedre enn om det gikk fortere :)

Shyneno liker dette
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,101
    Bonuspoeng:
    183
    Har kjøpt litt Ocean Yield og. På 37,00 so det vart eit bra fall også etter kjøpet. Eg er glad i indeksfond, sjølv om det er kjekkare å plukke aksjar.

drsyk liker dette
  8. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Tror dere bunnen er nådd så man bør kjøpe seg opp igjen i aksjefondene nå?

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Alt lønner seg om du er passiv... Markedet stabiliserer seg ila 1-3 mnd med massiv opp opp og opp... Om ikke noe nytt spennende kommer fra Erna:eek:

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm den har så bredt marked. @markus er spesialisert på den :)

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Test fase idag, USA, Kina, godkjennes innen kort tid om har noe effekt, lokalt for sitt marked, i Norge derimot er det kanskje 3-9 mnd til...Statens legemiddel verk gjør sjeldent unntak, men håpet eksisterer, og vi får tatt knekken på Corona en gang for alle, og vi kan begynne å fly igjen...Borte bra, hjemme best...Høres ut som en stor feit løgn i disse dager...

12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sitter foreløpig på gjerdet.

NASDAQ fallt i går det kraftigste på lang lang tid, 12% på en dag. (Riktignok var det opp 10% på fredag). Jeg tror vi har harde tider foran oss, med mange konkurser. Fondet jeg holder kjært, DNB Teknologi, har mesteparten av investeringen i USA. USA er mye drevet av konsument-handling, så hvis folk blir bedt om å holde seg innendørs så kan det slå veldig ille ut for økonomien der borte som helhet.

Følger med i spenning hver ettermiddag når nasdaq er åpen for å se hvor det går.

Jeg er pessimist og tror dette kan bli langvarig, ihvertfall frem til i høsten. Så jeg er forberedt på at vi må vinke farvel til 17. mai, russetid og OL i Tokyo. Det ser også mørkt ut for guttetur i sommer og alle de andre planlagte langhelgene/ferieturene.

13. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det blir spennende å se.. :) Jeg gikk i mot alle råd og solgte ut alt mens jeg fortsatt var greit på plussiden. Men vil jo bli med på oppgangen igjen;)

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg gjorde også. Solgte altså. Jeg så en del økonomer anbefalte å bare sitte stille i båten, men ikke søren om jeg vil gå glipp av en kjempeoppsving etter denne nedturen! Man blir jo ikke rik av å sitte pent og se fondene falle i verdi..

Jeg tenker motivasjonen til "ekspertene" er å unngå panikk. Som er sikkert fint for markedet, men ikke for den enkelte småinvestor.

elgaaen liker dette
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Solgte alt selv for 2-3uker siden og reinvesterer:)

16. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Må si det er ufattelig fristende å laste på med Equinor om kort tid, kjøpspris på rundt hundrelappen nå.

17. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende tider med mye muligheter. Sitter du long så tjener du nok uansett penger. Spørs jo egentlig bare om en skal prøve å time bunnen.
    Realiteten av corona begynner å skylle inn over Europa og USA. Personlig tror jeg at vi skal ha mer kaos først, og at bunnen er langt lenger ned.

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    :D:D:D

19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Er så long at jeg ser utbyttene blir utbetalt i bøtter og spann!!! Fint med rammelån og når du har klart å trollbinde kjerringa til Gucci væske for første utbytte :p

jgroneng and Torris like this.
  20. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips! Må se om jeg får med sjefen på litt større investeringer ;)

drsyk liker dette

Del denne siden