Tradingtråden - Aksjer og andre finansielle investeringer

Tråd i 'Off-topic' startet av markus, 12. febr 2020.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan bli spennende utvikling, dette her.
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens spøk:

    FA: Tegningskursen i Norwegian-emisjonen trolig under en krone aksjen
    Dersom Norwegian-styret setter tegningskursen i Norwegian-emisjonen over 1 krone pr aksje faller garantiene om deltagelse fra obligasjonseierne. Derfor blir kursen trolig satt mellom 0,70 kroner og 1 krone pr aksje, skriver Finansavisen (FA) tirsdag.

    Etter det FA erfarer skal eierne i Norwegians konvertible obligasjonen, som også har gitt garantier om å delta med opp mot 100 millioner kroner i emisjonen, krevd at emisjonen blir satt i intervallet mellom 0,50 kroner og 1 krone pr aksje.

    Aksjen handles fortsatt til over fem kroner.


    Hvem i granskauen kjøper NAS nå, til 5 kr aksjen? @markus har du et fornuftig svar på spørsmålet?
     
    markus and Shyneno like this.
  3. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nei tror ikke det finnes et fornuftig svar på akkurat det spørsmålet..
    Ingen meglere eller analytikere skjønner nåværende prising på aksjen.
    Eneste grunn jeg kan se er at Norwegian er norges "folkeaksje", det vil si at de fleste privatpersoner som kjøper den rett og slett ikke har peiling.
    Flere av disse privatpersonene sitter nå med så store tap at de ikke orker å selge, men heller krysser fingrene for oppgang, så da forsvinner litt av salgspresset.

    Jeg holdt selv Norwegian aksjer før Corona kom, og det var fornuftig nok slik utsiktene så ut den gang. Jeg solgte med et stort tap pga. dårlig risk management fra min side, men solgte fortsatt langt over dagens kurs.
    Det er bedre å selge med stort tap enn å holde til døden. Jeg har en i familien som tviholder på NAS aksjen nå. "Jeg orker jo ikke selge med tap" sier han. Problemet er at når du har kjøpt aksjen på 40kr kommer du ALDRI til å få tilbake pengene dine.

    Jeg håper Norwegian overlever dette og kommer ut på andre siden som et lønnsomt selskap, men aksjen holder jeg meg langt unna så lenge den ligger over 1kr.
     
    Last edited: 05. mai 2020
    drsyk liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Forståelig nok, mine sympatier, de som investerte på 40 kr nivået og forventet kun et dip mot 30 ish og ny support, har dessverre ikke hatt lykken med seg:

    Gjeld posisjon økt betraktelig kontra inntekter, stormanns galskap erobre Long Haul spillet...
    787
    Gjeld langt til himmelen
    Kjosern selger aksjer
    Gjeld langt til månen
    737
    Kjosern selger aksjer
    Gjeld langt til Universet.
    Covid 19/Kjosern ute.

    Jeg satt også med NAS, men riktignok på 5 kr nivået, og solgte ut på 6kr suckers rally da tiltaks pakkene ble lansert, i positiv V formasjon, og konkludert med å holde meg milevis unna reiseliv i minst 3 mnd eller at kursen til NAS havner på 1 kr.

    Det jeg egentlig spurte om var, hvem er det som kjøper NAS på 5 kr idag, ikke de som selger... Hva forventer de kjøperne som har kjøpt NAS på 5-7kr nivået i disse dager... Gearing med tap?
     
    Shyneno and markus like this.
  5. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nå som nyheten du nevte over er kommet ut er det ingen grunn til å holde NAS aksjen kunstig høy, så hvem som faktisk kjøper er et mysterium.
     
    drsyk and Shyneno like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Liker mysterium, jeg... Påskekrim 2020, ble jo frarøvet oss :p

    PS: Kan være Kjos? Han sa jo skulle inn igjen i NAS:cool:
     
    markus and Shyneno like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    La inn et par tusenlapper på 5th planet games i slutten av april, mest for gøy. Hittil har det vært relativt lukrativt.
     
    markus and Jelde like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke gøy på børsen ;)
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, men jeg tror ikke jeg skal gjøre karriere av det. :p
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hele pensjons forvaltning min er på børsen, noen dager dra jeg i håret så jeg blir snart skallet, andre dager jubler jeg så mye at, naboen kunne ha ringt politiet...

    Fruen får bare vite om de dagene porteføljen har klatret 5-10%, ikke når går minus 5-10% :D
     
    no-backpacker, markus and holmen like this.
  11. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Der gjorde du det godt! :D
    Snuste på 5th når de lå å konsoliderte rundt 0,4kr men holdt meg unna da aksjen har prestert dårlig og selskapet like så.
    Får håpe de klarer å gjøre noe godt med de nye spillene sine. Er ikke et lett marked.
    Min erfaring er at folk ikke vil spille avanserte eller komplekse spill på mobil, rett og slett fordi det å spille på mobil er dritt. Det er derfor vi har pc og konsoller.
    Når det kommer til mobilspillutvikling liker jeg Ketchapp sin modell bedre. Spytt ut så mange enkle drittspill som mulig og kjør på med reklame.

    Med det sagt håper 5th klarer å bli en lønnsom og god bedrift.
     
    drsyk and holmen like this.
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    I en melding torsdag skriver flyselskapet Norwegian at det har mottatt ytterligere støtte fra leasingselskapene som nå vil konvertere minst 840 millioner dollar til egenkapital.

    4. mai meldte Norwegian at de hadde «sterk støtte» fra leasingselskaper for å konvertere 730 millioner dollar i gjeld til egenkapital, opp fra tidligere 550 millioner dollar.

    Nåværende aksjonærer blir vannet ut ytterligere. Tenker klovnene feirer med å sende aksjen opp i dag.
     
    Petter B-C liker dette
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    La inn en bestilling på 50.000 NAS-aksjer i emisjonen. Mentalt har jeg allerede regnet pengene som tapt, så enhver gevinst er jo en bonus ;)
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Men ved overtegning, tipper jeg de aksjene ikke blir innfridd?
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Men @markus da, er jo snart 17.mai... Om de feirer NAS aksjen eller 17. mai er vanskelig å si :rolleyes:
     
    markus liker dette
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er et godt spørsmål. Alle får vel ikke aksjer, selv om de hadde sikkert trengt den ekstra kapitalen.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lagt inn kjøps ordre på 0,5 kr...Det er lov å håpe ;)
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken app er best til sparing, fond og aksjer? Har både en privat portefølje og en portefølje i et AS jeg ønsker å ha kontroll på, så appen må funke både for privat og bedrift.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk hele 200 aksjer i NAS.
    Nå er de verdt 520 kr. :cool:
     
    Petter B-C liker dette
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her :-D

    I tillegg kjøpte jeg 25.000 aksjer i går og gjorde en bra fortjeneste på de. Men så ble jeg grådig og kjøpte en "noe større" aksjepost og kursen fallt. Ble brått minnet på hvorfor jeg ikke er daytrader :oops:

    Håper på en positiv oppsving nå før helgen så jeg kan selge meg ut igjen og heller tjene penger på det jeg kan :cool:
     
    RescueMe and holmen like this.

Del denne siden