Transfer HND (JFK-HND-FRA) med overnatting, mulig?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 04. jan 2022.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis verden vil skal jeg fly JFK-HND-FRA med ANA F i februar. Utfordringen er at jeg lander på HND på lørdag 18:25 og flyr videre søndag 11:15. Altså må jeg overnatte på flyplassen.

Vil dette kunne gjennomføres eller kan jeg glemme hele turen? Noen med erfaring eller kunnskap?

2. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Matthew fra Live and Let's Fly gjorde det i høst. https://liveandletsfly.com/tokyo-haneda-transit/
    Hotellet var ikke åpent den gang og loungen slipper deg ikke inn dagen før, men ellers burde det gå.

trygveat liker dette
  3. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    601
    Bonuspoeng:
    93
    Du må vel legge inn karantenetiden også?

4. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å reise, fullt mulig å gjennomføre! :)

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,856
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en stund siden ANA sist var innom Frankfurt med 77W og first class, så du bør være forberedt på en mulig utstyrsendring og nedgradering på HND-FRA. Februar-programmet blir nok oppdatert snart, så ville holdt utkikk etter ledige seter til London.

Last edited: 04. jan 2022
  6. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du vurderer å bytte flighter @indahla så vær klar over at NRT ikke tillater overnatting.

Jeg skal fly omtrent samme rute om drøye 14 dager. Så det vil være noen ferske erfaringer før du drar:)

ellers er artikkelen som @kaiarne og @trygveat vel tidligere har henvist til relevant.

Shyneno and indahla like this.
  7. flying_all

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    ANA flyr vel ikke fra NRT til Europa uansett?

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    ANA står oppført med flygninger til både FRA og BRU fra NRT i dag :)

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer man inn i Japan nå?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de skal være i transit.

RoadKing liker dette
  11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som man må holde tungen rett i munnen ved bestillinger til Tokyo hvor man kun er innom for transfer, sjekket kjapt på tilfeldige datoer og ser at noe er til/fra HND og noe NRT. Usikker på hvordan dette fungerer med de strenge restriksjonene i Japan om man skulle bli så uheldig at man må bytte flyplass.

12. flying_all

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ser man det. HND - FRA med 787 og NRT - FRA med 777 :)

Flyrlavt liker dette
  13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp :) Har ingen bookinger den veien selv fremover, men kom selvfølgelig til å tenke på om noen skulle bli så uheldige at de blir booket om til flight fra en annen flyplass, vet ikke hvordan det hadde fungert i praksis i Japan den dag i dag.

flying_all liker dette
  14. flying_all

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tippe at de faktisk ikke booker om folk til andre flyplasser da de må entre landet. Vil tro de høyere makter i Japan setter ned foten der. Det å unngå å få covid inn i Japan, er mye viktigere enn å få sendt hjem en strandet passasjer :D

Flyrlavt liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har funnet HND-LHR på samme dag som jeg skal reise HND-FRA.
    Burde jeg booke om?

Finner ikke min flight (HND-FRA) på Google Flights og hvis jeg søker den opp hos ANA får jeg HND-LHR-FRA ..

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,856
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være verdt et forsøk om du vil unngå nedgradering. ANA har stengt salget av first class til og fra Frankfurt ut året, og avganger blir fortløpende endret fra 777 til 787 (uten F).

indahla liker dette
  17. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du booker er flyplassbytte tror jeg du i praksis ikke får være med flyet mot Japan, i og med at du ikke har en gyldig billett videre. Det er ikke mulig å komme inn i Japan selv for en transfer med drosje eller noe sånt.

Jeg har heller ikke funnet noen rute som er bookbar feks via et 3. land. Dette fordi Japan har begrenset innreiseflyplassene fra deler av Asia. Dvs det går ikke direktefly inn til HND feks fra Korea. Så en kan ikke feks fly:

Europa : NRT - Seoul - HND og så videre til USA.

Flyrlavt liker dette
  18. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har funnet en F eller C via London så ville jeg vurdert det ja. Men det forutsetter selvfølgelig at du får ordnet flyvningene hjem/til London også. Og at ventetiden på HND ikke blir helt ekstrem Som @trygveat skriver. Det skjer equipment change på den nåværende ruten din. Bedre å ha en plan med C i 777, en å nedgraderes fra F til C på 787.

indahla liker dette
  19. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde 4xF med ANA, men med flyplassbytte, booket en gang for lenge siden når det var "lovlig" og er per i dag nedgradert til United Polaris på 2 reiser for å kunne gjennomføre turen. Det finnes ledige F seter, eller det har vært sluppet F seter østover, men SAS Eb backoffice setter seg på bakbena og nekter å booke meg tilbake til ANA flights, med henvising om at ruten ikke er lovlig. Litt frustrerende at en ikke bare må sloss med begrensinger i reiseveier og regler, og kanselleringer men også med SAS som jo har booket ruten for meg, på telefon.

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært borte i det samme, dessverre. Min første "RTW" var ikke lovlig, men jeg fikk likevel booket den. Når det så ble kanselleringer var det et H*** å få laget en rute som SAS lot meg endre til.

Del denne siden