Hvis verden vil skal jeg fly JFK-HND-FRA med ANA F i februar. Utfordringen er at jeg lander på HND på lørdag 18:25 og flyr videre søndag 11:15. Altså må jeg overnatte på flyplassen. Vil dette kunne gjennomføres eller kan jeg glemme hele turen? Noen med erfaring eller kunnskap?
Matthew fra Live and Let's Fly gjorde det i høst. https://liveandletsfly.com/tokyo-haneda-transit/ Hotellet var ikke åpent den gang og loungen slipper deg ikke inn dagen før, men ellers burde det gå.
Det er en stund siden ANA sist var innom Frankfurt med 77W og first class, så du bør være forberedt på en mulig utstyrsendring og nedgradering på HND-FRA. Februar-programmet blir nok oppdatert snart, så ville holdt utkikk etter ledige seter til London.
Hvis du vurderer å bytte flighter @indahla så vær klar over at NRT ikke tillater overnatting. Jeg skal fly omtrent samme rute om drøye 14 dager. Så det vil være noen ferske erfaringer før du drar ellers er artikkelen som @kaiarne og @trygveat vel tidligere har henvist til relevant.
Ser ut som man må holde tungen rett i munnen ved bestillinger til Tokyo hvor man kun er innom for transfer, sjekket kjapt på tilfeldige datoer og ser at noe er til/fra HND og noe NRT. Usikker på hvordan dette fungerer med de strenge restriksjonene i Japan om man skulle bli så uheldig at man må bytte flyplass.
Jepp Har ingen bookinger den veien selv fremover, men kom selvfølgelig til å tenke på om noen skulle bli så uheldige at de blir booket om til flight fra en annen flyplass, vet ikke hvordan det hadde fungert i praksis i Japan den dag i dag.
Vil tippe at de faktisk ikke booker om folk til andre flyplasser da de må entre landet. Vil tro de høyere makter i Japan setter ned foten der. Det å unngå å få covid inn i Japan, er mye viktigere enn å få sendt hjem en strandet passasjer
Jeg har funnet HND-LHR på samme dag som jeg skal reise HND-FRA. Burde jeg booke om? Finner ikke min flight (HND-FRA) på Google Flights og hvis jeg søker den opp hos ANA får jeg HND-LHR-FRA ..
Det kan være verdt et forsøk om du vil unngå nedgradering. ANA har stengt salget av first class til og fra Frankfurt ut året, og avganger blir fortløpende endret fra 777 til 787 (uten F).
Hvis du booker er flyplassbytte tror jeg du i praksis ikke får være med flyet mot Japan, i og med at du ikke har en gyldig billett videre. Det er ikke mulig å komme inn i Japan selv for en transfer med drosje eller noe sånt. Jeg har heller ikke funnet noen rute som er bookbar feks via et 3. land. Dette fordi Japan har begrenset innreiseflyplassene fra deler av Asia. Dvs det går ikke direktefly inn til HND feks fra Korea. Så en kan ikke feks fly: Europa : NRT - Seoul - HND og så videre til USA.
Hvis du har funnet en F eller C via London så ville jeg vurdert det ja. Men det forutsetter selvfølgelig at du får ordnet flyvningene hjem/til London også. Og at ventetiden på HND ikke blir helt ekstrem Som @trygveat skriver. Det skjer equipment change på den nåværende ruten din. Bedre å ha en plan med C i 777, en å nedgraderes fra F til C på 787.
Jeg hadde 4xF med ANA, men med flyplassbytte, booket en gang for lenge siden når det var "lovlig" og er per i dag nedgradert til United Polaris på 2 reiser for å kunne gjennomføre turen. Det finnes ledige F seter, eller det har vært sluppet F seter østover, men SAS Eb backoffice setter seg på bakbena og nekter å booke meg tilbake til ANA flights, med henvising om at ruten ikke er lovlig. Litt frustrerende at en ikke bare må sloss med begrensinger i reiseveier og regler, og kanselleringer men også med SAS som jo har booket ruten for meg, på telefon.
Har vært borte i det samme, dessverre. Min første "RTW" var ikke lovlig, men jeg fikk likevel booket den. Når det så ble kanselleringer var det et H*** å få laget en rute som SAS lot meg endre til.