Transfer i Frankfurt

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Xflipper, 06. febr 2018.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,582
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte at hvis ikke jeg rekker transfer, så gjør kanskje ikke du det heller. Neida, samme fly hadde vært veldig gøy!
     
    Xflipper liker dette
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    3,132
    Bonuspoeng:
    113
    Når har du retur?

    Fly til LHR fra BKK 30 mars;)
    Sjansen er vel liten for samme fly..
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,582
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg flyr ICN-FRA 27. :)
     
    Xflipper liker dette
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm... Jeg har en booking fra ICN til OSL med mellomlanding og flybytte i FRA med 60 min imellom. Hva skjer hvis vi mister flighten? Tar ankomstselskapet ansvar og booker om gratis?

    Er opprinnelig CT billett BKK-OSL. Ankommer med Asiana og flyr videre med SAS...
     
  5. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det går en tunnel från A20(ungefär) till B10(ungefär). Det är Schengen. Går man från A till B så ligger passkontrollen i B precis efter tunneln.
     
    Xflipper and SAJblue like this.
  6. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bare vært på FRA en gang, da var jeg bakfull og det var alt for tidlig på morgenen. Vi kom inn fra Kanada og dro videre til Oslo. Mener å huske at det ikke var noe problem å finne frem, men at det var langt og gå, og at det var trapper her og trapper der. Jeg vil tro at det finnes noen her inne som har bedre oversikt enn meg på dette!
     
  7. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du bruker Transfer Tunnelen fra A til B er det kun Passkontroll, som har Automater. Ved fjernparkering hender det ofte at en blir busset til Terminal B, dog har jeg i det siste stort kommet til A. Har selv hatt 30 min på Frankfurt B til A og hadde tid til overs.
     
    Xflipper liker dette
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,521
    Likes mottatt:
    5,710
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer bra det. Jeg gikk fra A-gates og innom World shopen på turen derfor ny security.
     
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fire timer på FRA terminal 1 i neste uke. Hvilken lounge har best bobler? Flyr SQ biz.
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,423
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Har reist noen ganger via Frankfurt, men sjelden long haul, og det ser ut som flighten min går fra C-gates. Ankommer fra VIE til A-gates, det er jo en helsikes labyrint dit. Er det enklest å ta Skytrain til Terminal 2 og gå til C-gates derfra? Og er det mulig?

    Plan B er å gå tunnellen til B-gates og navigere seg i 2.etg til C-gates derfra. Kan man det uten å gå ut i avgangshallen?

    Har 2t50m connection med gamle foreldre på slep, så jeg sikter på senator/business loungene ute ved C-gatene. Tør ikke løpe fra loungene ved B-gatene…
     
  11. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    1,563
    Bonuspoeng:
    93
    holmen liker dette
  12. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    421
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Om du har gamle folk (les. bevegelseshemmede) på slep, kan det være lurt å bestille transfer service/rullestolassistanse (kode WCHR til/fra fly).
    Koden betyr at de som trenger assistanse kan gå ombord i flyet selv, men trenger hjelp til og fra gate.
    Da blir dere hentet ved ankomst og fraktet til avgang, gjerne med golfbil.
    Som bonus slipper dere labyrint og fraktes raskeste vei av folk som er lokalkjente.
    Om det er tid til lounge, setter de dere av der og henter dere i god tid før avgang.
    Funker gull og koster null.
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,423
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Takker, men nå var det C-gates vi skulle til, ikke Z. Det er vel hakket lengre enn fra A til Z.
    Har sett på videoer og kartet, men ikke funnet ut om det går an å gå til C-gates fra Terminal 2?


    Det var et bra tips! De er jo ikke helt hemma, men litt oppe i årene og ønsker ikke for mye stress.
     

Del denne siden