Transit på Shanghai PVG, noen med erfaring ?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Berlioz, 19. sept 2023.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,152
    Bonuspoeng:
    293

Jeg tror ikke på PVG at du kommer gjennom transit gate og til lounge og så ut. Men ikke 100%.

hotellet som ligger på flyplassen ved maglev toget er helt greit men ikke billig.

Ville tatt hotell først/ eller sentrums tur og så lounge etterpå.

Dassin liker dette
  2. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Vi kom gjennom PVG fra HKG med transit videre til CPH i går og måtte gjennom immigration med papirmølle, fingeravtrykk i to runder og så helt ut til landside. Deretter inn igjen med innsjekk, security og alt det som følger. Vi spurte om airside transit, men det var ingen option. Et forbehold om at politimannen skjønte hva vi ville:p

Dassin liker dette
  3. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Etter å nå ha opplevd en ankomst på PVG (som gikk helt fint), så tror jeg at det blir vanskelig å gå ut og inn igjen mtp. på lounge, ettersom man "bruker opp" sitt transfer-stempel når man går inn. Jeg vil tro at det kan bli problematisk å få to transitt-fri-visa på samme dag. Kommer derfor ikke til å prøve på dette da jeg helst vil ha en knirkefri transfer :)

trygveat liker dette
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Sjelden at dette tillates i andre land også. Japan godkjenner kun én inngang pr døgn, samme med Thailand.

Mener at det også gjelder i PVG. Jeg var der nylig (LH F), og oppdaget etter hvert at vi var på vei gjennom immigrasjon (skulle i transit videre med EVA Air). Ingen av de assistentene kunne engelsk, heller ikke staff. Så det som fungerte var å vise dem boardingkortet videre og gjenta EVA Air mange ganger. Litt av en prosess forresten den transitrunden :)

Var en tidligere post her som nevnte en mulighet for å spørre staff (vet ikke om det var deg).Tror ikke man skal basere seg på det.

Dassin liker dette
  5. Kiki

Kiki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har erfaring med transit I Beijing? Vi vurderer en flight fra ICN til FRA med 2,5 time transfer i Beijing for flybytte. Det vil være gjennomgående billett hele veien. Vi reiser med et barn på 3 år. Er transfertiden på 2,5t tilstrekkelig?

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,152
    Bonuspoeng:
    293
    Basert på egne transitt erfaringer i Kina ikke PEK ville jeg ikke vært bekymret for å booke selv med gjennomgående billett.

Kiki liker dette
  7. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Har klart det på 50 min, ja... var fælt

8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Noen med ny erfaring på transit på PVG. Kommer inn med sas med bare håndbagasje. Skal videre med China Eastern videre på egen billett til HKG. Vi får ikke sjekket inn online (antagelig fordi vi krysser av nei på at vi bor i Hong Kong). Må vi gjennom immigration, eller kan vi gjøre transit direkte?

NoLimit and kongenamundsen like this.
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Kan oppdatere selv. Kom inn med sas til T2. Hadde separat billett med China eastern. Det betød helt ut gjennom immigration og toll, gå forbi maglevstasjonen også innsjekk. Det tok totalt 1t15 min fra vi gikk ut av flyet T2 til vi var gjennom sikkerhetskontroll på T1. Var bittelitt kø i immigration (så lang at jeg nesten klarte fylle ut to transitskhemaer mens vi ventet. De bruker endrl tid på å gå gjennom dokumentene og dattern måtte bli med bort til "sjefen" uten at vi forstod hvorfor. Tror alle må gjennom dette uavhengig om gjennomgående billett eller ikke om en skal T2-T1.

Del denne siden