Trasfer Kjevik

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Twin Otter, 05. mars 2015.

  1. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Av alle ting har jeg en bonusbillett til DUS i morgen der routing er SVG-KRS-CPH-DUS der de to første legs er med Widerøe, siste leg med SAS. Hvordan er det med transfer fra innland til utland på Kjevik? Må jeg regne med en ny runde i security?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Normalt blir du hentet ved flyet og kjørt i limousine til Widerøes VIP terminal hvor du blir traktert med champagne og kanapeer før neste avgang. Neida, ikke så greit dessverre.

    Tror du er en av to som kommer til å bruke Kjevik som transitt flyplass i går, så det er ikke lagt til rette for transfer i det hele tatt.
    Du kommer inn på innenriksankomst, svinger til høyre forbi innsjekkskranker og Deli de luca, og må så gjennom sikkerhetskontrollen.

    På den positive siden, så slipper du iallfall ny sikkerhetssjekk i København! :)
     
    Twin Otter and gryteknut like this.
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Eller du kan smyge deg inn gjennom gate-område...da kommer Tyttebær-polisen etter deg så fort de kan.....
     
    Twin Otter liker dette
  4. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Stemmer. Jeg hadde faktisk en tur til CPH via KRS for noen år tilbake også og måtte gå samme runden den gangen også. Som en kuriositet kan det også nevnes at jeg har flydd med WF via TRF til CPH.

    Neeeh. Tror jeg styrer unna den gjengen så langt det lar seg gjøre.
     
  5. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Da blir det ikke transfer i Kristiansand alikevel.

    Da ble det kansellering på CPH-DUS flighten i morgen kveld. Første gang jeg opplever at SAS ringer meg med informasjon og booker meg om. Da blir det SVG-CPH-FRA-DUS i stedet.
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Frankfurt - DUS går vel oftest med tog, som til og med har LH flight nr. Det går vel et par fly om dagen også. Tar vel 15 minutter vil jeg tro. Man kjører jo glatt distansen på 2 timer. Toget tar 1;15.

    Kanskje det er toget de har booket deg på?
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal kanskje bygges eget Kronprinsesse-rom i ny-terminalen?
    Til bruk for WF-vip, Mette Marit og sjefen i OSM-Aviation?
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal du ikke se bort fra. Men det er nok hemmelig. Har sendt melding til lufthavnsjefen om jeg kan komme på besøk og sjekke ut forholdene. Men han er taus som en østers.
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert på ferie, ellers har han installert solarium under tårnet.
     
  10. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Nei. De har faktisk booket meg på LH088 som går med en A319 så det må da vitterlig være en flytur jeg skal ut på. Ankommer DUS 35 minutter senere en planlagt. Reiser en time tidligere fra Stavanger en planlagt. Men får i stedet to timer layover på FRA. Derfra går flyet mitt fra gate A04. Så da tror jeg det blir en god stopp i Senator Loungen ved A50.

    Er det noe spesielt jeg må tenke på mtp. transfer fra utland til innland i Frankfurt eller går det glatt?
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje de bare tax'er oppover autobahn? :D:p:D:p:D:p

    Ikke noe forskjell på innenriks og utenriks i Frankfurt. Går garantert fra A piren. Blir det bussgate, må du regne med å komme inn ved B gatene, og da må du enten ta tunellen over til A, eller gå ut og gjennom security igjen.
     

Del denne siden