Jeg ser på en tur til HKG eller NRT med kona og har brukt Travelhacks siden for å finne tilgjengelighet. Jeg fant en tur der det var ledige datoer fra CPH, men når jeg går på SAS.no og søker OSL - NRT eller OSL - HKG så er det null tilgjengelighet. Var faktisk bare 1 dag ledig i C med bonus frem til april til Asia. Da er det jo ganske håpløst å bruke Travelhacks når ingen av datoene som vises der er ledige? Jeg sjekket også de datoene der det stod ledige seter i C på Travelhacks opp mot Expertflyer, og Expertflyer viser også null tilgjengelighet i I klasse på de samme datoene. Eller gjør jeg noe feil her?
Business Award blir meget fort borte hos SK pga begrenset tilgjenglighet. Sett opp et søk og book så fort det kommer varsel.
Mener det er sagt at travelhacks oppdateres to ganger per uke. Er således mer veiledende enn noe annet. Spesielt på populære destinasjoner.
Det er ikke riktig. Jeg får varsler daglig, og som regel veldig raskt etter at billettene kommer på sas.no. Normalt sett varsler travelhacks raskere enn expertflyer.
Samme her - har fått 4 forskjellige varsler på samme destinasjon(forskjellige datoer) de siste 24 timer, utifra frekvens på varsler kan det virke som den oppdateres hver 4. time
Takk for alle svar. Jeg er ikke så vant med bonus billetter på SAS (flyr kun med OneWorld på revenue billetter) Men jeg har FlyPremium så prøver å få brukt opp de 400k Eurobonuspoengene jeg tjener i året på kreditt kort og Trumf o.l Jeg snakket med kona og fant bonusbilletter til Los Angeles i februar som jeg nå har booket. Vi får 3 netter i LA. Det er vel ikke noen risiko for at de kan sette inn LN-RKP til LAX fra ARN? Jeg var i ORD med kona i fjor til ORD fra CPH og om natten fikk jeg melding fra Expertflyer at de hadde byttet til RKP. Ble rimelig desperat og sjekket at det fantes ledige billetter fra ARN til ORD, men selvsagt ingen bonus seter. Men fikk byttet flyet så vi flydde fra ARN istedenfor, var veldig fornøyd med det Hva er de beste setene på SAS C på A340? Er det rad 1 eller 2? Eller de 2 siste radene? Jeg reiser med kona så jeg tror ikke det er aktuelt med vindussete
Søkene jeg har hatt gående kan tyde på at flighter 330 dager frem i tid (og muligens andre kjente "slippdager") oppdateres hyppig, mens alt annet er litt mer sporadisk.
Det er lite sannsynlig at dere vil få RKP, siden det brukes A 330 på den ruten. Sikkert ingen regel uten unntak, men jeg har aldri sett A 340 der. Nå har vel ikke jeg sett alt da. Herav følger også at de to siste radene 9 og 10 ikke er med siden det er 8 færre seter i C på A 330. Håper dere får en fin reise.
Og jeg hadde A340 fra MIA til Oslo på tampen av fjoråret. Så alt er mulig! Men, det virker som om RKP brukes nesten utelukkende på CPH. (Correct me if I'm wrong)
RKP brukes i all hovedsak ut fra CPH, men nå i vinterhalvåret som langdistanseflåten er på service i HKG stepper den inn hvor som helst. Men sannsynligheten er aller minst fra ARN. Den har vært en del i Kina, IAD og ORD for det meste hittil i vinter. Par-tre turer EWR og MIA også. Hadde den hjem fra IAD i desember og i biz er den da helt grei. Ikke så bra som resten av SAS flåten, men helt grei.
Men da oppfatter jeg det slik at jeg skal være maks uheldig om jeg får RKP fra ARN til LAX. Nå er det vel slik at SAS setter inn RKP natten før? Så da er jeg allerede innenfor 24t vinduet og kan ikke avbestille? Jeg blir heller hjemme enn å fly RKP til LAX da mye av poenget med turen er å fly SAS i de nye business setene. Men det går vel kanskje an å ringe SAS eventuelt på morgenen. Jeg fikk jo byttet fra CPH til ARN sist pga RKP.
Du kan følge RKP på flight radar, og hvis flyet er i et annet sted enn ARN, eller på vei til ARN, så kan du med relativt stor sannsynlighet finne ut dette.
I disse service på flyflåtendager planlegges den ofte langt i forveien. På min IAD tur lå den inne måneder i forveien. Men på ARN-LAX er sannsynligheten så liten at du trenger ikke bekymre deg. Større sjans for at du får damplokomotiv på toget til flyplassen