Travelhacks - Viser denne siden riktig tilgjengelighet?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TravelManBiz, 11. jan 2019.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser på en tur til HKG eller NRT med kona og har brukt Travelhacks siden for å finne tilgjengelighet. Jeg fant en tur der det var ledige datoer fra CPH, men når jeg går på SAS.no og søker OSL - NRT eller OSL - HKG så er det null tilgjengelighet. Var faktisk bare 1 dag ledig i C med bonus frem til april til Asia. Da er det jo ganske håpløst å bruke Travelhacks når ingen av datoene som vises der er ledige? Jeg sjekket også de datoene der det stod ledige seter i C på Travelhacks opp mot Expertflyer, og Expertflyer viser også null tilgjengelighet i I klasse på de samme datoene.

Eller gjør jeg noe feil her?

2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Business Award blir meget fort borte hos SK pga begrenset tilgjenglighet.

Sett opp et søk og book så fort det kommer varsel.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det er sagt at travelhacks oppdateres to ganger per uke.
    Er således mer veiledende enn noe annet.
    Spesielt på populære destinasjoner.

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke riktig. Jeg får varsler daglig, og som regel veldig raskt etter at billettene kommer på sas.no. Normalt sett varsler travelhacks raskere enn expertflyer.

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her - har fått 4 forskjellige varsler på samme destinasjon(forskjellige datoer) de siste 24 timer, utifra frekvens på varsler kan det virke som den oppdateres hver 4. time

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for alle svar. Jeg er ikke så vant med bonus billetter på SAS (flyr kun med OneWorld på revenue billetter) Men jeg har FlyPremium så prøver å få brukt opp de 400k Eurobonuspoengene jeg tjener i året på kreditt kort og Trumf o.l Jeg snakket med kona og fant bonusbilletter til Los Angeles i februar som jeg nå har booket. Vi får 3 netter i LA. Det er vel ikke noen risiko for at de kan sette inn LN-RKP til LAX fra ARN? Jeg var i ORD med kona i fjor til ORD fra CPH og om natten fikk jeg melding fra Expertflyer at de hadde byttet til RKP. Ble rimelig desperat og sjekket at det fantes ledige billetter fra ARN til ORD, men selvsagt ingen bonus seter. Men fikk byttet flyet så vi flydde fra ARN istedenfor, var veldig fornøyd med det:)

Hva er de beste setene på SAS C på A340? Er det rad 1 eller 2? Eller de 2 siste radene? Jeg reiser med kona så jeg tror ikke det er aktuelt med vindussete:D

7. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Søkene jeg har hatt gående kan tyde på at flighter 330 dager frem i tid (og muligens andre kjente "slippdager") oppdateres hyppig, mens alt annet er litt mer sporadisk.

9. wf789

wf789 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Det står jo hvor mange timer det er siden den "så" setet.

10. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lite sannsynlig at dere vil få RKP, siden det brukes A 330 på den ruten. Sikkert ingen regel uten unntak, men jeg har aldri sett A 340 der. Nå har vel ikke jeg sett alt da.
    Herav følger også at de to siste radene 9 og 10 ikke er med siden det er 8 færre seter i C på A 330.
    Håper dere får en fin reise.

TravelManBiz liker dette
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fløyet A340 til LAX, så det er mulig.

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Og jeg hadde A340 fra MIA til Oslo på tampen av fjoråret. Så alt er mulig!

Men, det virker som om RKP brukes nesten utelukkende på CPH. (Correct me if I'm wrong)

Upsaker liker dette
  13. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    RKP brukes i all hovedsak ut fra CPH, men nå i vinterhalvåret som langdistanseflåten er på service i HKG stepper den inn hvor som helst. Men sannsynligheten er aller minst fra ARN. Den har vært en del i Kina, IAD og ORD for det meste hittil i vinter. Par-tre turer EWR og MIA også.
    Hadde den hjem fra IAD i desember og i biz er den da helt grei. Ikke så bra som resten av SAS flåten, men helt grei.

14. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Men da oppfatter jeg det slik at jeg skal være maks uheldig om jeg får RKP fra ARN til LAX. Nå er det vel slik at SAS setter inn RKP natten før? Så da er jeg allerede innenfor 24t vinduet og kan ikke avbestille? Jeg blir heller hjemme enn å fly RKP til LAX da mye av poenget med turen er å fly SAS i de nye business setene. Men det går vel kanskje an å ringe SAS eventuelt på morgenen. Jeg fikk jo byttet fra CPH til ARN sist pga RKP.

15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan følge RKP på flight radar, og hvis flyet er i et annet sted enn ARN, eller på vei til ARN, så kan du med relativt stor sannsynlighet finne ut dette.

TravelManBiz liker dette
  16. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Da stemmer det, jeg har ikke sett alt.

morradi liker dette
  17. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    I disse service på flyflåtendager planlegges den ofte langt i forveien. På min IAD tur lå den inne måneder i forveien. Men på ARN-LAX er sannsynligheten så liten at du trenger ikke bekymre deg. Større sjans for at du får damplokomotiv på toget til flyplassen

Xflipper, TravelManBiz and holmen like this.

Del denne siden