Trenger eurobonuspoeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Magnus77, 26. okt 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som fine 4-6 måneder.
     
  2. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er grunnen til at man må vente 4-6 måneder etter opphold? Burde vel ikke være så lenge om man tar rom med ingen tilbakebetaling og direkte trekk?
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er et spørsmål vi har stilt oss mange ganger...
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring det siste året (hovedsaklig med expedia) er at Viatrumf-pengene kommer 1-3 mnd etter opphold. Blir mer og mer fornøyd med Viatrumf. Lenge siden jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice der også! :)
     
    Fredrik81 liker dette
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg venter fremdeles på viatrumf poeng fra nov. ifjor!!!
    Screenshot_20171028-000842.png
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser tanken med dette, men vet ikke om det egentlig er så god ide. Grunnen til dette er at for mange vil få snusen av dette og tette hullet i systemet, så noen hemmeligheter bør vi ha internt :)
     
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket hull i systemet? Trumf er vel kjent med at mn kan overføre fra Trumf til Eurobonus går jeg ut ifra?
    Det største problemet med en slik gruppe er vel som jeg ser det å klare å rekrutere potensielle selgere.
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det som kan skje er det at de kan finne på å skru opp poengprisen for billetter til Australia.
     
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Så det du er redd for er at SAS skal øke prisen på award-tickets til Australia fordi det er laget en gruppe på Facebook om kjøp/salg av Trumf-poeng? For meg virker det svært usannsynlig..
     
    Are and Darkcho like this.
  10. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63

    Det kommer aldri til å skje. Men kanskje prate så lite som mulig om Eurobonus i denne gruppen for å få inn tilfeldige, ikke bonusjagende selgere :p
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    what did I just read....
     
    polscifly and Oslo1989 like this.
  12. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser det ikke som usannsynlig at Norgesgruppen eller EuroBonus (som nå snart blir et eget uavhengig selskap) ser på hva slags avtaler de har. Er en avtale for god, så gjør man noe med det. Jeg bekymrer meg over min verdi bundet opp i EB poeng og overføringsverdien fra Trumf til EB. Det er for enkelt å fly 1.class slik det er nå frykter jeg..
    Hvorfor skal EB ikke devalueres nå som det skal tjenes penger selvstendig?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Med 99% sikkerhet kan jeg si at det er fordi viatrumf fakturerer selskapet, eksempelvis expedia, med 90 dagers betalingsfrist etter oppholdet.
    De venter så til de har fått sine penger før de overfører til deg.

    For min del er det greit nok, poengene kommer etterhvert. Har ingen umiddelbare behov for dem, forstår at det er anderledes for de som trenger de hurtig.
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Men mine penger har blitt trukket nå, selv om oppholdet er i mars/april. Ser ikke grunnen til at jeg da skal få dette utbetalt om 8-9 mnd..

    Ved bestillinger inkludert avbestilling skjønner jeg det selvfølgelig.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er nok bare fordi det er enklest å lage et system som ikke tar hensyn til de forskjellige avbestillingsalternativene som finnes.
     
    Oslo1989 liker dette
  16. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring med Expedia og ViaTrumf er det tilhører sjeldenhetene at det tar mer enn 3 måneder. Forrige måned opplevde jeg plutselig at en haug med bestillinger ble overført samtidig, der den siste kun var en snau måned gammel. Har en mistanke om at det var resultat av en feil i systemet som godkjente for mye, men om dette blir standarden fremover er det selvfølgelig supert.

    Årsaken til at dette tar så langt tid er at ViaTrumf ikke har direkte avtale med alle (om i det heletatt noen av) nettbutikkene.

    Mellom annonsør og ViaTrumf finner du selskaper som TradeDoubler, Performance Horizon, Awin og en flokk andre. Dette gjør det lett for selgere å nå ut til et stort antall websider, alt fra en enkel blogg til en større nettavis.

    Det er selger som setter pris og definerer hva som er grunnlag for utbetaling. Det kan være en prosent av et kjøp, en fast sum pr kjøp, pr visning av annonse eller pr klikk på en annonse.

    Som @Are til dels er inne på blir det ytterligere forsinkelser grunnet antall forfallsdager. Når det i tillegg er flere ledd er det en naturlig konsekvens at det tar noe tid.

    Egne erfaringer med Tradedoubler 10 år tilbake i tid var som følger:
    • En besøkende gjorde et kjøp på en nettside.
    • Deretter var det 30-45 dager med venting på at orden skulle bli godkjent (angrerett mv).
    • Når kjøpet endelig var godkjent ble disse samlet opp ved månedsskifte og vi fikk en kreditnota.
    • Deretter var det 30 dager forfall på denne før Tradedoubler endelig utbetale til oss.
    I Expedia sitt tilfelle med forhåndsbetalte hotellopphold uten mulighet for refusjon tipper jeg forklaringen er en av to:
    • IT-begrensninger som gjør at de ønsker å behandle alle transaksjoner på samme måte
    • De ønsker renter på kapital så lenge som overhodet mulig
    Har du ventet i 8 måneder må det oppstått en feil på veien.
     
    Henrik, Oslo1989 and Are like this.
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt 2 bookinger på Expedia etter at jeg ble bitt av denne basillen her, og i begge tilfellene har poengene kommet inn 3-5 dager etter at oppholdet var avsluttet. Så her er det helt tydelig at det er store variasjoner.
     

Del denne siden