Trenger tips og råd..

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 10. april 2015.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Jeg og min Samboer lurte på en 10 dg tur fra 12-nov-22 nov 2015.
    I de siste har vi vært 3 ganger i Dubai og Doha,HK,Filipinene,Thailand,Vietnam,New Y,LA,SF,Los a,Bali,Sing,

    Så vi lurte litt på Miami?? er det safe da? tenkte på huricane,orkaner og ville stormer :)

    Vi vil ha SOL og Strand.Har også sett litt på Maldivene,men der var været usikkert..

    Så dere kan komme med Forslag til oss :)
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og madamen hadde noen dager i Miami nå i februar og på tross av at det var grisekaldt (kaldeste temperaturmålingene på over 100 år), så hadde vi det veldig fint. Om det er varmt nok der i november til sol & strandliv er jeg usikker på, men da kan man jo alltids leie seg en bil og ta noen dager f.eks. nedover Key West. Det er i alle fall mye å finne på både i og rundt Miami og roadtrip er jo heller aldri feil!
    Vi bodde forøvrig på JW Marriott Marquis Miami og var veldig godt fornøyd med det hotellet. Det var ganske dyrt når vi bodde der, men det var midt i en amerikansk langhelg så det burde være mulig å finne rom der til mer fornuftige priser også. Bare være obs på at trafikken i det området der det hotellet ligger er kronglete og det er også dyrt å parkere, i alle fall viss dere bruker hotellets parkering.
    http://www.marriott.com/hotels/travel/miamj-jw-marriott-marquis-miami/

    Her kan du lese litt mer om været der, også i november. Orkansesongen skal vel normalt sett være over i november:

    Miami og Fort Lauderdale-området
    I Miami-området skinner solen cirka 3000 timer per år, og det merker man. Menneskene her er ofte solbrune, sosiale og utadvendte, og dessuten kretser en stor del av livet her rundt stranden og strandlivet. I Miami-området er det varmest i sommermånedene som begynner i juni og varer til i slutten av oktober. Temperaturen ligger da på rundt 30 til 33 grader, og det er også disse månedene som regner mest i tillegg til at det er orkansesong. Vanntemperaturen er, takket være Golfstrømmen, alltid veldig behagelig med alt mellom 22 og 32 grader. Det regner minst i perioden januar til april, og det er i denne perioden det er best å besøke Miami og Fort Lauderdale. I slutten av oktober samt november, desember og begynnelsen av januar kan man forvente seg litt lavere temperaturer med alt fra 15 til 25 grader, og da er det bra å ha med seg litt ekstra varme klær.
     
    jtmath liker dette
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde tenkt til og leie oss en leiebil og kjøre litt rundt bl.annet til Key west. Men er jo usikker ang været da,skal jeg reise så langt så skal været være bra :)
    Så takk for tips og rås så langt :)
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det forstår jeg godt, men skulle det mot formodning bli for ille så kan dere jo alltids hoppe på ett 5-7 dagers cruise som tar dere ned til varmen :)
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 18. okt 2019
    jtmath liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei @jtmath,

    MIA er alltids sikkert mtp. liv og røre.
    Dersom målet er å returnere nøtte-brun i slutten av november, løper du en liten sjanse.
    Jeg har aldri opplevd "hurricanes" i denne perioden, men jeg har opplevd lave temperaturer.

    Men når man er i MIA, ta et 5 dagers cruise, dra til Key-West enjoy the drinks, Florida er alltid konge, eneste utfordringene disse dagene er NOKUSD vs. Norsk trygd,
     
    jtmath liker dette
  7. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Masse gode råd her :) Fikk noen tilbud til Maldivene og prisene var jo ganske bra, vi kommer nok til og gå for Maldivene i feb-april tenker jeg :)
    Liker ikke helt den nye Dollar kursen for tiden :( mye bedre for et år siden :)

    Er det noen andre steder i verden dere vil foreslå da?? Husk Sol og Varme :)
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    God aften :)

    Enig med mr fox over, cruise er tingen fra Miami (gjerne så langt sør som mulig) og Key West er fett!!
    Men når du nå har bestemt deg for at det utgår, foreslår jeg Hawaii! Oahu er en kul øy! Waikiki Beach, North Shore, Pearl Harbour etc. Lei en bil og kom dere rundt på øyen.. Bonusen er at det er langt å fly = mye kvalitetstid i C/F!
     
    jtmath liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hawaii er ett godt forslag, men da ville jeg ha satset på bare noen dager på O'ahu før jeg ville ha satt kursen mot Maui. Pearl Harbour syntes jeg var veldig bra, mens Waikiki/Honolulu (i alle fall i turistsesongen) var helt greit, men ikke så mye mer. Dyrt, fullt overalt og lange køer, men joda - moro var det likevel. Det artigste for oss på O'ahu var vel at vi fikk med oss en god del av innspillingen av "Godzilla". Bl.a. filmet de rett foran hotellet vårt i flere dager og alle som var med bodde også på det samme hotellet. God søs.

    Uansett, desto bedre var det så å avslutte turen vi hadde med en ukes tid på Maui. En fantastisk øy med alt du kan drømme om av strender, fjell, natur, sol & hav, hyggelige folk, god mat og hoteller i alle prisklasser. God plass var det også overalt.
     
    jtmath and Edvard like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Maldivene er best fra sent januar til midten av april. I november er Hawaii flott og garantert godt vær.
     
    jtmath liker dette
  11. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tak takk så langt folkens :) Ja vi har sett på cruise,men datoene passer jo dårlig:( Hawai høres spenende ut :) Er for langt og fly, kjeringa vil ikke fly så langt, jeg for en CT med SAS innen sommeren, er det noe jeg kan bruke? Reiser gjerne i Eco og bruker pengene på bra Hotel :) Men er prisen i Biz bra så er jo det et pluss :) Det må vel være andre steder og ?
     
    Last edited: 11. april 2015

Del denne siden