Hei alle sammen, reiser i morgen tidlig til Chicago. Tenkte jeg skulle skrive en trip report sånn at forumistene har noe å lese på til lunsjen og utover fredagen før helgen . Reise ruten er følgende: Svg-Cph 06:00-07:15 Crj 900 C Cph-Stockholm 08:00-09:15 A321 C Stockholm-Chicago 10:20-12:20 A330 C har en rar følelse om at det blir forsinkelser i morgen (fredag) og med alle kanselleringer rundt om i europa. Leste nylig på et innslag om kaos på stockholm for noen dager siden, så jeg er spent for å se hva som skjer der borte, og det ser ikke så mye bedre i Amsterdam for å si det slik. Har aldri reist fra stockholm til USA før, noen som har erfaring, lang vei å gå til non shengen flyene? Følg med ...
Så lenge du ankommer terminal 5 og har avgang fra terminal 5 (og det har du, pga non-schengen), er det raskt å gå fra gate til gate air-side. Små avstander. Du må gjennom passkontroll (bare 2 skranker) for å slippe inn til rulletrappene opp 1 etasje hvor alle avganger til non-schengen går fra. Mest spennende, tidsmessig, er altså hvor lang kø det er i den ganske lille passkontrollen (de har mange passkontroll-steder spredt utover på ARN, derfor er akkurat denne ganske liten) Går nok veldig fint, siden du uansett ankomstterminal holder deg airside hele tiden. Dermed slipper du sikkerhetskøen som er problemet på både ARN og CPH (og kanskje flere steder) for tiden. God tur! Hold oss oppdatert PS: om du ikke ankommer til T5, er det uansett helt greit - men da kan gangavstanden være ganske lang på ARN.
Da landet vi 20min før tiden i Cph . Blåser ganske så heftig her nede men en heilt grei tur . Ikke noe store forandringer foran i sas plus, basic frokost og kaffe. Snart boarding til Stockholm så får vi se om det blir like smooth lengre østover.
Og da er jeg ombord. Litt bak skjema men det har gått fint så langt. Ganske så full business class i dag men lengre bak i kabinen kanskje 70-80stk. Holder dere oppdatert underveis
Hei igjen folkens, beklager sent svar videre fra turen. Turen vest over var helt ok, ikke noe spesielt men ganske så greit. Charles Heisdick champagne er tilbake i trillevognen og godt annet drikke. Til hovedrett var det biff, torsk og vegetar rett. Jeg gikk for fisken og potetmos med grønnsaker. Etter middagen sov jeg i 7 timer før vi landet. Turen gikk ganske fort. Passkontrollen gikk unna på 20min, og det var ingen andre internasjonale fly som landet i 12 tiden denne dagen. Bagasjen min var først ut av alle som kom og tipper det tok ikke mer enn halv time fra jeg gikk ut av flyet til jeg var ute fra flyplassen. Alt i alt er behagelig og effektiv rute.
Hei igjen, turen fra Chicago til København i SAS Plus. Det første jeg vil si er at turen i SAS Plus er verken verdt med poeng eller penger. Katastrofe!! Hvis SAS Plus skal være et Premium produkt så burde det virkelig være Premium. Besetning som ikke smiler, ser trøtte ut og i dårlig humør sier også sitt. Mat ombord (taler for seg selv) stjerne kast 1. For å ikke kritisere mer og skrive mye, styr unna.
Enig i den, styr unna SAS, med mindre du må av tungtveiende årsaker må fly dem for å oppnå gullkortet. Jeg må selv en tur til Toronto nå i september, men har jo lenge manglet Canada på kartet for å telle alle landene i Nord Amerika, så ei overnatting med en tur til Tårnet og området der er jo bra også tar jeg en ting på formiddagen der før jeg drar tilbake til flyplassen igjen. Men ja, grovt sett bør en unngå å fly SAS vil jeg si nå, SAS må skjerpe seg om jeg skal fortsette å fly med dem etter at LTG er i boks, for da bruker jeg det kortet på *A rundt om i verden ellers...
Uten å ha smakt maten så der det jo ut som et helt normalt turist klasse måltid. + er et forbedret turistklasseprodukt. Og da får en det. Tipper sete og mat var noe bedre en ingen turist.