Det er vilt, men også naturlig av to grunner: - det er jo helt utrolig natur der oppe, sommer som vinter. - det har blitt kjørt mye Nordnorge-reklame i storavisene og ymse TV program rundt i verden - Norge er blitt billig pga kronekollaps. Nå var jo kronekursen i ferd med å rette seg, men etter at renten ble droppet så er man på vei til nye høyder igjen. Jeg forstår at de som har pantsatt Villa, Volvo, vofsen og kjerringa gleder seg, men det er dobbel ulykke for oss nedbetalte som reiser endel
Det er jo ikke bare Tromsø som nyter godt av den nye etterspørselen, jeg har ingen oversikt men det er blitt internasjonale innslag på EVE og.
Jaja, får vurdere å flytte tilbake nordover. Syden (det vil si TRD relativt til der jeg kommer fra) har blitt en skikkelig bakevje rent flymessig
Fin site det der, takk! Her kan man se at TRD er nedgradert til gul kategori sammen med AES eller «jævla Ålesund» som det så treffende heter på NRK-språk.
Da er det nestemann ut: Fra 28. november kan man fly direkte mellom Tromsø og Dublin. Det er flyselskapet Aer Lingus som skal fly distansen, og nyheten ble presentert på Avinor Tromsø Lufthavns Instagram-side torsdag. Innlegget ble senere slettet, men lufthavnsjef Ivar Schrøen, som er på ferie, bekrefter at nyheten stemmer. – Det er veldig hyggelig, er hans kjappe kommentar fra ferie.
TOS kommer til å være Norges tredje mest traffikerte flyplass kommende vinter foran SVG og TRD om det er en fornuftig fyllingsgrad på flightene.
Var allerede mye sist vinter. Håper at noen flere begynner å fly til Bardufoss i stedet for TOS. Skjønner ikke at det bare skal være plass til et flyselskap der når det koker på TOS. EVE hat jo også fått en del direkte trafikk fra utlandet nå.
Satt litt på spissen, så vil vel turistene oppfatte det å lande i EVE istedet for TOS, litt som å havne i TRF i stedet for OSL
Tenkte du Bardufoss nå? For EVE markedsføres jo som Lofoten. Tror nok de som reiser dit ikke blander det emd TOS. Men BDU i sted for TOS når man vil til Ishavskatedralen blir litt å kjøre. Enig der. Gjelder det å få med seg Nordlys, Lyngsalpene og kanske Senja kan man like gjerne fly til BDU, hvis det hadde vært noe annet enn et par overprisa avganger med DY å oppdrive.
Det var vel mer en generell betraktning om at dersom man forventer å komme til en by, men lander et stykke unna, så betyr det lite hva som egentlig tilbys der. Når det er sagt, burde jo både EVE og BOO ha like gode muligheter til turisme som TOS. Men nå har nå engang TOS vunnet første omgang, så får vi håpe at man klarer å spre turistene litt utover fremover. Jeg er redd man fort kan bruke opp TOS ved at det bare blir dyrere, trangere og vanskeligere å få tak over hodet. Da dabber interessen fort av.
Var litt skuffet nå at Norwegian hadde fjernet direkteruten mellom Tromsø og Milano. Foreløpig kun 1 selskap som flyr til Italia og Milano er eneste by fra Tromsø, easyJet i følge Tromsø Flyplass sine nettsider.