Mange som kjenner meg hjemme i Kristiansand vet at jeg reiser mye, og jeg poster hvordan jeg har det når jeg reiser, så da kommer de til meg for å få hjelp når det gjelder booking av ferie
... På disse så tjener jeg masse trumfpoeng på, og de er fornøyde så å si hvær gang, og kommer tilbake for å få hjelp til dette om og om igjen
... Så jeg booker for ett par hundre laken hvert år på det, også booker jeg for jobben når de er ute på farta, for et er ett
hull i loven når det gjelder å tjene poeng i forhold til andre personers tjenestereiser. Så når jeg privat booker det, så må de skatte av det de tjener fordi de tjener poengene i jobbsammenheng, men at jeg juridisk sett slipper da jeg ikke er med på reisen
Summa summarum så betyr det at jeg drar inn så mye trumf, at jeg nøyer meg med å tjene inn det jeg personlig trenger, ikke mer, og for meg personlig så holder det med 2 CT billetter i året, da 3 større reiser i året er nok. Det betyr at jeg konverterer bare 20-20% av Trumfpoengene jeg tjener heretter. Da beholder jeg Gullstatus helt fint uten å brenne noen kroner på ett unødig MR run som er å kaste penger ut av vinduet for min del. Så år jeg når ett vist magisk nummer av poeng, så trykker jeg vekk overføring av Trumf til Eurobonus, også tar jeg heller imot kontanter.... Litt morsomt i grunn, for jeg drar inn både CT'er og Gullkort på kontantflyginger fra Trumf, så min private økonomi blir jo 100% uberørt av min hobby på grunn av dette, men det er jo hva det koker ned til. Jeg har folk som stoler på meg 110%, og de spør meg om hjelp hvær gang de skal på ferie, og jeg tjener på det,... De vinner på at de får en god ferie på ett godt hotel, mens jeg tjener på grunn av bonus... så det blir jo Win Win situasjon egentlig
Kilde fra skatteloven:
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1999-11-19-1158/KAPITTEL_5-1-5-1#§5-15-5Vis alt...