Trumf endrer kurs på overføring til EB

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av polarexpressen, 31. juli 2019.

  1. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig dette er informert om høyere oppe i tråden - men her er i alle fall litt info fra Trumf kundeservice om hvem som "har skylden":

    [email protected]
    9:17 AM (21 minutes ago)
    [​IMG]
    [​IMG]
    to me
    [​IMG]

    Hei,

    Takk for din tilbakemelding.

    Dette er en avgjørelse som er tatt av SAS Eurobonus, vi må derfor bare følge deres bestemmelser.

    Ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Veronika

    Trumf kundeservice
     
  2. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, det er jo ikke det de sier i mailen som gikk ut. Om SAS evt. har økt sin pris er det likevel Trumf som velger å devaluere.
     
    SASDC8 liker dette
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Heldigvis så har jeg ikke gjort det, for jeg vil tjene nok poeng til 2 CT'er men ser ikke vitsen i å tjene fler. Da kan jeg heller bruke Cash på en kampanje i stedet for i fremtiden. Så jeg legger bare litt mer slakk på Trumf/Eurobonus pedalen da jeg har mer enn nok poeng uansett :)
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Får aldri nok poeng da :)
     
    Xflipper and Arvid1410 like this.
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skjønner jeg ikke poenget ditt. Du sier «heldigvis så har jeg ikke gjort det...». Da leser jeg: «heldigvis har jeg lagt inn fullstendig feil forutsetninger i regnestykket mitt så det blir totalt feil...».
    Om du tjener opp til 2 x CT på Am-ex og ikke behøver å tjene opp mer så har du altså tjent 60’ poeng. Men du er ikke interessert i Trumf lenger for å tjene poeng der og om jeg forstår deg rett så må du ha am-ex elite + sas mc for å sikre gullkort, så da får du ikke all verdens poeng den veien heller. Legg til i regnestykket at du ikke får poeng for regningsbetaling på Payr lenger så forstår jeg ikke en gang hvordan du skal tjene opp nok poeng til å bruke 2 x CT?
    Jeg har selv sett Viatrumf/Trumf som selve gullgruven, så jeg er nysgjerrig på om det er noe jeg har gått glipp av eller misforstått
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan tjener du nok poeng til å bruke 2 CT uten ViaTrumf/Trumf?
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Bruker dere noen gang ITA-Matrix, for sånn som dere svarer meg så virker det som dere har blitt offer for Dunning-Kruger-effekten når det gjelder eurobonuspoeng? o_O.... Jaja, dette er bare ett snitt tatt ut i fra ITA når det gjelder billetter som jeg kan velge imellom over jul i år per i dag!


    Flybilletter.jpg
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Det der er vel en vei?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    «Lowest roundtrip fares, per passenger»
     
    Kaffen liker dette
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    I business class, så er det bare å gå inn å se "Fare Class", ta frem kalkulatoren og begynne regnestykket, også dobbeltsjekke at det stemmer med en som faktisk gjør innsatsen med å sjekke da.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja.. Da var det vel litt Dunning-Kruger på bruk av ITA Matrix da ;) Men det har jeg virkelig ingen kunnskaper om i utgangspunktet så det passer!
     
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det var da et usedvanlig arrogant svar. Man kan alltids undre hvilken veg Dunning-Kruger-effekten går.
    Ut i fra din argumentasjon så forstår jeg bare ikke hvor du tjener poengene for å bruke 2 x CT. Det er bare et ærlig spørsmål for jeg er interessert i å se om andre har smarte måter å tjene poeng på som jeg ikke har forstått. Det var altså verken overvurdering av mine egne kunnskaper eller kritikk av deg, bare ren interesse....
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Mange som kjenner meg hjemme i Kristiansand vet at jeg reiser mye, og jeg poster hvordan jeg har det når jeg reiser, så da kommer de til meg for å få hjelp når det gjelder booking av ferie :) ... På disse så tjener jeg masse trumfpoeng på, og de er fornøyde så å si hvær gang, og kommer tilbake for å få hjelp til dette om og om igjen :) ... Så jeg booker for ett par hundre laken hvert år på det, også booker jeg for jobben når de er ute på farta, for et er ett hull i loven når det gjelder å tjene poeng i forhold til andre personers tjenestereiser. Så når jeg privat booker det, så må de skatte av det de tjener fordi de tjener poengene i jobbsammenheng, men at jeg juridisk sett slipper da jeg booket dette privat :cool:

    Summa summarum så betyr det at jeg drar inn så mye trumf, at jeg nøyer meg med å tjene inn det jeg personlig trenger, ikke mer, og for meg personlig så holder det med 2 CT billetter i året, da 3 større reiser i året er nok. Det betyr at jeg konverterer bare 20-30% av Trumfpoengene jeg tjener heretter. Da beholder jeg Gullstatus helt fint uten å brenne noen kroner på ett unødig MR run som er å kaste penger ut av vinduet for min del. Så år jeg når ett vist magisk nummer av poeng, så trykker jeg vekk overføring av Trumf til Eurobonus, også tar jeg heller imot kontanter.... Litt morsomt i grunn, for jeg drar inn både CT'er og Gullkort på kontantflyginger fra Trumf, så min private økonomi blir jo 100% uberørt av min hobby på grunn av dette, men det er jo hva det koker ned til. Jeg har folk som stoler på meg 110%, og de spør meg om hjelp hvær gang de skal på ferie, og jeg tjener på det,... De vinner på at de får en god ferie på ett godt hotel, mens jeg tjener på grunn av bonus... så det blir jo Win Win situasjon egentlig :D


    Kilde fra skatteloven:

    https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1999-11-19-1158/KAPITTEL_5-1-5-1#§5-15-5
     
    Last edited: 01. aug 2019
    Malmo liker dette
  14. ReisendeMac

    ReisendeMac Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Et spørsmål: Jeg har noen tusen kroner stående hos Trumf. Om jeg setter opp automatisk trekk nå hva slags rate vil jeg få for disse kronene

    A. 15
    B. 10 (Og 15/13 på alle fremtidige inntjeninger)
     
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Noe jeg har gått glipp av i sommer? :eek:
     
  16. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, da gir det litt mer mening for mitt inntrykk av det du skrev tidligere i tråden var at du skulle kutte Trumf som poengkilde. Det var altså ikke fullt så svart/hvitt....
    Men med 3 større turer i året hvorav 2 x CT så er det jo fortsatt ebp (fra Trumf) + ct som den viktigste «finansieringen» din av reise da.
    Ut i fra det du skriver er det lett å få inntrykk av at nå er det farvel til Trumf og SAS...
     
    ejoa, drsyk, Xflipper and 1 other person like this.
  17. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Det går ikke an å sette opp automatisk trekk når du har mer enn 200 kr stående hos Trumf. Du må først "bruke opp" alt du har bortsett fra 200 kr før du kan sette opp automatisk trekk. Dette automatiske trekket vil fremover gi 13,5 poeng pr kr. De tusen kr du har nå vil kun kunne overføres til 10 poeng per kr.
     
    Oggiwara1 and ReisendeMac like this.
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Du må først veksle poeng til du er under grensen for automatisk trekk (Du får ikke satt opp automatisk trekk om saldoen er for høy). Disse vil du få 10 ebp pr. Trumf for. Deretter 15/13. Det betyr i praksis at alternativ B er riktig svar.
     
    ReisendeMac liker dette
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    La det i så fall stå 199 igjen etter den første overføringen av det større beløpet, da får du iallefall 15 for de siste 200 :)
     
    ReisendeMac liker dette
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke helt farvel til SAS, men mer at de kunne fått mer ut av meg enn det de gjorde før denne forbedringen kom, da jeg har andre potter med poeng å bruke sånn som Alaska Milage Plan. Hadde jeg jeg husker godt tilbudet de hadde på Finnair Biz til Bangkok for 13.700 Kroner og der hadde jeg tjent inn 300% poeng på Alaska Airlines, så den dealen angrer jeg litt på at jeg ikke slo til på... :( da det hadde vært nok poeng til sikre de siste poengene for å komme meg i mål med en Cathay F HKG-SFO i vinter, gjorde samme tabbe som flere her inne på forumet gjorde, jeg så med blind på Eurobonus Poeng :oops:

     
    Last edited: 01. aug 2019
    watchaddicted liker dette

Del denne siden