Trump starter priskrig?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 30. jan 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leste at Emirates justerer på besetningen etter Trump sitt initiativ til å sperre for innreise.

    Så slår det meg, hvor stor andel av flyselskapenes reisende vil haven i risikosonen med denne nye endringen? 1, 10, 20, 30, 40 %?

    Gitt at det er et visst volum av reisende fra de nevnte 7 land, at det er et visst volum av dobbelte statsborgerskap så kan det fort bli en rimelig overdekning på transporttilbudet til the US of A.

    Vil det utløse priskrig? Eller blir det som i tank næringen, man parkerer fly inntil videre...

    Det er vel rimelig å forvente at Midtøsten selskapene er de som vil bli rammet hardest, ikke bare er det mest sannsynlig at de har størst andel av kunder i denne gruppen, men de ligger også slik til at det er svært unaturlig for reisende i Europa og Oceania å bruke dem.

    En eventuelt bruk av 5th freedom (?) til å plukke opp på mellomlanding er selvfølgelig en opsjon, men jeg tenker de nasjonale krefter i europa vil motsette seg det kraftig.

    Alternativet med først å fly til midtøsten og så vestover er det vel bare slike som oss her på forumet som vil vurdere seriøst :).
     
    Last edited: 30. jan 2017
    miura, Eddie47, Berlioz and 2 others like this.
  2. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,898
    Likes mottatt:
    12,826
    Bonuspoeng:
    183
    Det er interessante tanker som Roadking bringer til torgs. Mulig vi får mange overraskelser (dessverre stort sett negative) fremover.
    Jeg håper vi kan holde det innfor rammen av priskrig.
     
    Stuttfeiten and RoadKing like this.
  3. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Emirates starter rute ATH EWR.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.

Del denne siden