Trump stenger innreise fra Europa

Tråd i 'Nyheter' startet av Mysterio, 12. mars 2020.

  1. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Du mener vel "enn at folk skal fly F og reise hit og dit" :)

    Er enig i at dette er en tid hvor man må gi avkall på å fly, selv med F - selv om jeg trodde jeg var smart da jeg booket om fra Hong Kong + Filippinene til Lima (via FRA-BOG) og Machu Picchu, som for en uke siden hadde de lavest forekomst av Zombie-apocalypsen og ledig F hver eneste dag...
     
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mente et ord som har fire bokstaver, begynner med F slutter på N. :)
     
    drsyk and Hena like this.
  3. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    Oppdatering fra Lufthansa:

    Despite the new travel guidelines ordered by the US administration on passengers from the European Union, Switzerland and other countries, Lufthansa Group Airlines will continue to offer flights to the USA from Germany, Austria, Switzerland and Belgium.

    The Lufthansa Group will continue operating flights from:

    • Frankfurt to Chicago and Newark (New York)
    • Zurich to Chicago and Newark (New York)
    • Vienna to Chicago and from
    • Brussels to Washington
    beyond 14 March, thus maintaining at least some air traffic connections to the USA from Europe. The airlines are currently working on an alternative flight schedule for the USA. Passengers will still be able to reach all destinations within the USA via the U.S. hubs and connecting flights served by our partner airline, United Airlines.

    All other U.S. flights will be suspended until further notice due to U.S. administration restrictions, including all departures from Munich, Düsseldorf and Geneva. The Lufthansa Group will continue to serve all destinations in Canada until further notice.

    Lufthansa passengers planning a trip over the next few weeks are advised to check the status of the respective flight on lufthansa.com, swiss.com, austrian.com or brusselsairlines.com before embarking on their journey.
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har kommet med oppdateringen nå:

    SAS will operate according to normal schedule 12 March and 13 March 2020. From 14 March 2020 SAS will continue to operate with reduced schedule between Copenhagen and Chicago and New York and between Stockholm and New York.

    Flights between Copenhagen and San Francisco will be operated according to schedule until 17 March 2020.

    SAS operations to other US destinations will be suspended from 15 March 2020 until 31 March 2020.


    Blir altså redusert program mellom CPH-EWR, CPH-ORD og ARN-EWR.
    CPH-SFO flyes frem til 17. mars, resten kanselleres. De advarer om at det kommer til å ta noen dager å legge inn alle kanselleringene, da det er begrensninger på de sentrale bookingsystemene, da alle andre flyselskap også kansellerer.
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Så akkurat at det forsvant masse bonusbilletter til miami (som er den eneste jeg hadde overvåkning på):

    Tickets gone: ARN-MIA 2020-03-24 2
    Tickets gone: ARN-MIA 2020-04-14 2
    Tickets gone: CPH-MIA 2020-03-15 6
    Tickets gone: CPH-MIA 2020-03-25 4
    Tickets gone: CPH-MIA 2020-03-26 4
    Tickets gone: CPH-MIA 2020-04-11 8
    Tickets gone: MIA-CPH 2020-03-24 4
    Tickets gone: MIA-CPH 2020-03-25 8
    Tickets gone: MIA-OSL 2020-03-26 6
    Tickets gone: OSL-MIA 2020-03-23 7
    Tickets gone: OSL-MIA 2020-03-27 4
    Tickets gone: OSL-MIA 2020-04-08 1


    Found 12 changes in ticket availability

    Current availability:
    MIA-ARN 2020-09-18 1
    MIA-CPH 2020-09-19 1
    MIA-OSL 2020-09-20 2
    MIA-OSL 2020-12-24 2
     
  6. Simennzz

    Simennzz Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde reise SVG-NYC-SVG 21-28 mars, betalt cash sas plus reise (men ikke mulig å avbestille uten gebyr). Umulig å rebooke, umulig å få tak i SAS men nå antar jeg at reisen blir automatisk avbestilt og jeg trenger bare søke refusjon og får dekket hele bill? gitt at de ikke konker da :)
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke gitt at du får noe annet enn skatter og avgifter igjen. Dette er force majure så det synger etter.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Er jo en klausul på at man får refundert non-refundable om man blir nektet VISA.
    Det er vel i all hovedsak det som skjer nå.
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har riktignok DNB gått ut og sakt at de refunderer reiser frem til og med 26. mars, men den klausulen gjelder vel ikke hvis forsikringsselskapene sier at dette er force majure?
     
  10. Ludo500

    Ludo500 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har En reise til New York i påsken. Kjøpte billetten da TAP hadde "salg" på reiser i business class. Får jeg tilbake disse pengene fra flyselskapet om de må innstille flyene Eller er det forsikringsselskapet som man må kontakte. Eller er disse pengene tapt ved evt forse majure?
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid kontakt flyselskapet først og prøv å få refundert billetten. Hvis de nekter kan du prøve å sende krav til forsikringsselskapet. Så langt har jeg ikke hørt om hverken flyselskap eller forsikringsselskap som har benyttet seg av force majeure. Vær obs på at det er 14 dagers frist på å avbestille reise hvis du skal ha igjen penger av forsikringsselskap etter at UD kommer med reiseråd. For USA er dette altså 27. mars.
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir innreiseforbudet til USA utvidet til å gjelde Storbritannia og Irland fra mandag kveld.
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er det total lock down?
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     

Del denne siden