Tulling på tur

Tråd i 'Nyheter' startet av MrPutter, 15. des 2018.

  1. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    På en flight med rødsnute til LPA for 4-5 år siden satt jeg i midtgang i et relativt fullt fly. Midtsete var ledig, og en rødsnute-ansatt ved vindu (vet dette pga kostyme og adgangskort rundt halsen). Åpenbart ikke av typen kabinansatt.

    Like etter take off dukker det opp en likt kledd rødsnute-ansatt til og plasserer seg i setet i mellom oss. Innen forberedelse til landing hadde de konsumert noen titalls G&T's seg i mellom, en god del øl, sovnet litt på hverandre, og ellers hatt et over snittet lydnivå men på ingen måte slik at det er altfor sjenerende.

    Når det er på tide å rette opp stolsetet, klarer den ene å bryte ut: "F***, må komme meg i cockpit igjen, harru en mint eller?!". And off he went, frem til cockpit. :)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,466
    Bonuspoeng:
    183
    :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
     
    drsyk liker dette
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Enhver kan skrive historier, men akkurat DENNE har jeg svært vanskelig å finne noe sannhet i....
     
    DanH, drsyk, Darkcho and 3 others like this.
  4. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    For en 10-12 år siden skulle vi til Korsika på ferie. Nyoppstartet charter, men et selskap som inntil da kun arrangerte skiferier og klatreferier i alpene. Så de fleste passasjerene var skibomser som plutselig hadde blitt voksne og gjerne hadde fått en avlegger eller to. Det var solid overrepresentasjon av North Face duffelbager på bagasjetralla til flyet, for å si det sånn.

    Mens vi venter på boarding kommer tre damer skridende. Tre damer som var som tatt ut av «Sex og singelliv - 10 år senere». I høye hæler, stroppeløse topper uten BH under, gigantiske solhatter og kjendissolbriller. Småpussa pluss. Gubben og jeg så på hverandre, himlet med øynene og tenkte i kor at dette kan bli interessant og pleeeeease ikke la de sitte altfor nærme oss.

    De ble sittende noen rader foran oss, og for en stilstudie... Charterselskapet var så urutinerte når det gjaldt «Sydentur» at de hadde gratis servering av både vått og tørt, og disse danene tok kun for seg av det våte. Og de var nok redde for feriebasilusker, for alt de inntok var selvdesinfiserende. Støynivået ble jo etterhvert slik man kunne forvente, da fulke folk har en tendens til å utvikle midlertidig tunghørthet, men to av dem fikk rimelig raskt nok og sovnet. Nummer tre og desidert eldst av dem, derimot, var ikke ferdig med festen. Hun ble nektet mer servering, og det skulle hun i hvert fall ha seg frabedt! Hun øste seg mer og mer opp og vi ventet egentlig bare på at kabinpersonalet skulle finne frem strips. Men de fant en annen løsning. Det var én mannlig kabinansatt. En ung, kjekk, veltrent og rimelig meteroseksuell type. Han ofret seg for saken, og endte opp med å sitte på huk ved siden av dragemennesket resten av turen. Litt småflørting hjalp stort sett, og hver gang dragemennesket kom på at hun måtte ha litt påfyll, fikk han roet henne ned med å la henne grafse på seg. Jeg har selv som ung kvinne jobbet i serveringsbransjen og opplevd litt av hvert, men hennes oppførsel og hans tålmodighet tok virkelig kaka.
     
    DanH, lMartin, drsyk and 3 others like this.
  5. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Det forstår jeg godt. Jeg er nok rimelig sikker på at vedkommende ikke var en del av flyvende crewet, f.eks, men derimot hadde et sete fremme i cockpit som var i den mer "passive delen". :)

    Ellers hadde jeg nok reagert mye verre. Jeg står ved historien, men fantasier som bygger bak tar jeg ikke ansvar for.
     
    Kristian liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @pengesluk og du anmeldte dette ikke til flyplass sikkerhets vaktene? En person ikledd uniform representerer selskapet og dette krever gransking, korreksjon av oppførsel/adferd eventuelt suspensjon av personalet med promille kontroll og utvidet blodprøver, og medfølgende konsekvenser :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden