Tur-rapport, osl-sin, via lhr, SQ PE

Tråd i 'Reisebrev' startet av ordnetseg, 12. mars 2019.

  1. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir ikke et reisebrev som sådan, men føler jeg burde skrive noen ord i og med at dere deler og investerer mye tid her. er blitt groggy i hals bihuler og hodet i thailand-varmen, så da bruker jeg tiden til å dele noen erfaringer mens jeg holder meg unna sol og sommer. Har heller ikke funnet så mye omtale av SQ premium economy her inne. Fløy forøvrig med 777-300ER.

    Vi begynner på osl.
    Inn på gullstua. Kaffe, kjøttboller, poteter, salat og pesto- ut av gullstua. Med gjennomgående SQ PE setter man seg på rad 3 på sas maskina. Var forøvrig bussgate fra F25 og skuffende mat over dammen.

    ..........

    Lhr T2 er jo et eventyr i forhold til mange flyplasser. Jeg liker den hvert fall. Et godt utvalg av whisky på duty free skader heller ikke. Senator lounge droppet vi. Var spent på loungene på 2b siden jeg ikke har vært innom dem før. Fellesnevneren for loungene var at det var veldig rolig/få folk.

    SQ silver kris: har hørt mye bra om denne. Maten var god, betjeningen smilte, god plass, rent og greit utvalg av drikke. Gjorde to store feil her; spiste ikke singapore-sling is, ei heller bestille dette i baren. Trodde vi skulle tilbake til loungen før avgang, noe vi ikke rakk.

    Air canada: damen i skranken satt på messenger da vi gikk inn. Lite interessert. Kan jo skjønne det, var bare 3 stk i loungen hvorav en var bartender. Ikke noe som frista på mat- eller drikkefront. Snudde så og si i døra. Likte dog interiøret. Fin lounge rent estetisk.

    United club: bra mat, utvalg av ulike engelske øl på flaske, fine fasiliteter, megasvær bar, lyst og trivelig. Her ble vi til avgang. Singapore sling får vente. Tok forøvrig mitt eneste bilde her pga untappd (øl app) :rolleyes:
     

    Attached Files:

    Last edited: 12. mars 2019
    OyvindN, jgroneng, Upsaker and 11 others like this.
  2. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    SQ319

    Noe kaos ved gate, men så fort de åpnet for boarding, kjørte de first, business, status og PE samtidig. Gikk smidig pga stort område og flere ansatte som sjekket boardingkort og pekte i retning.

    PE kabinen fremstår som intim, men romslig. God plass i setet, bra recline og store IFE skjermer. 2-4-2 kan virker noe trangt, men med full PE-kabin kan man jo forstå hvorfor de ønsker det. Vi hadde uansett sete 33h og k, så vi led ingen nød med vegg bak uten at det gikk utover reclinen. Stolene har jo både fotskammel som vipper ut samt fotstøtte i stolen foran. Hver for seg gjør de noe nytte. Sammen er de ubrukelig. Fotstøtten tar igrunn bare opp plass samtidig som det er fint å ikke ha føttene på gulvet hele tiden. Ambivalent der altså.
     

    Attached Files:

    Upsaker, drsyk, Sonictravel and 10 others like this.
  3. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Ellers er det god avstand til setet foran, selv når vedkommende foran lente det tilbake. Så lenge man gjør det samme selv, går det an å strekke seg ut med flate håndflater. Knærne gikk bra klar av setet også (jeg er ca 181 på strømpa). Apropos strømper, stor fan av sias egne orange som deles ut etter avgang :D

    Klientellet på PE spør du? Jeg og reisefølget var vel rundt 30-40 år yngre enn de aller fleste andre i minikabinen. Mange godt voksne briter på tur og de gjør mye rart og de gjør det sakte. Men de gjorde ellers lite ut av seg. Tekniske finesser kan de allikevel ikke, som å skru ned lysstyrken på skjermen i en mørk kabin. Ønsker jeg discolys, drar jeg på dis... by'n (holdt på å si disco, men disco died long ago, visstnok).

    Etter å ha saumfart det store edb-webbet før avreise, bestilte vi mer enn et glass champis (fikk ikke med meg merket dessverre, urutt) da tralla kom nedover, siden flere kommmenterte at book the cook maten kommer kjapt og gjerne før drikketralla er tilbake. Det stemte det. Unngikk den tabba, rutt! :cool:

    Maten, biff på godt norsk, var bra. Beste økonomimåltidet jeg noensinne har spist! Mørt og alt annet enn grått og gjennomstekt. Mõvenpick is til dessert er heller ikke feil. Singapore girl virket noe overrasket da jeg takka nei til påfyll av champis (sånt bør jeg vel uansett ikke si høyt her inne :p)
     

    Attached Files:

    Last edited: 12. mars 2019
    jgroneng, Upsaker, drsyk and 15 others like this.
  4. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Setekomforten kan sies å være mer enn godkjent. Har lest at folk ikke liker skinnsetene, men verken jeg eller reisefølget opplevde dette som negativt. Selv med setebeltet på føler man seg ikke ''fanget'' i setet. Når jeg omsider sovnet, sov jeg som en stein i ca 5+ timer! Den største overraskelsen var at jeg ikke hadde vondt i verken nakke, rygg eller ben da jeg våknet.

    Frokosten, full english breakfast, også fra book the cook var helt ok. Kald eggerøre (skulle visstnok ikke være kald) +div annet, og god kaffe. Ikke mer å si om den saken.

    Ila ''morgenen'' dukket det plutselig opp noen sko rett bak setet mitt. Ikke mine. Men de var oppå puta mi. Tilbake til disse gamle britene som gjør mye rart/tar seg til rette. #ferdigmedden #folkaltså
    ........

    Var det verdt å betale ekstra for PE? Rent plass-og komfortmessig; ja, jeg synes det. Kjøpte riktignok billettene på sia salget i juli/aug. Vi benyttet oss ikke av free flow champis eller cocktail-kjør. man kan også få små mellommåltider på forespørsel. Om dette også gjelder økonomi, vet jeg ikke. Det største minuset på flyvningen er antall toaletter på maskinen. Det er latterlig få, som resulterer i mye kø! Skal man reise i økonomi er det verdt å merke seg siden det blir mange stående i gangene.

    Har også lest mange negative kommentarer om dette produktet på nett. Her faller det ofte gjennom i kommentarene at folk forventer business-opplevelsen. Så lenge man forstår hva man kjøper, så mener jeg at dette er et godt økonomi-produkt. Ja, det er en relativt stivere pris enn økonomi, men plass og komfortforskjellen tillater at man ankommer uthvilt og fornøyd. Gull å få to egne seter ved vinduet når man reiser 2stk. Må vel nesten ta med at man får 100% EB opptjening også :)

    Er det noe jeg har glemt/ detaljer som vil vites? Skal i retur igjen om noen dager, så kan gjøre litt grundigere research on request ;)
     

    Attached Files:

    Last edited: 12. mars 2019
    jgroneng, Upsaker, drsyk and 14 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Flott, fint å se PE hos Singapore noe jeg har lurt på.
    Jeg liker PE hos SAS og Air Canada ...

    Pass på og ikke harseler med eldre folk på tur!
     
  6. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, var mer observasjoner enn harselering. Men jeg tar det til meg!:)
     
    ArthurDent liker dette
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Øyh, jeg er "eldre", du må gjerne harselere med meg. Hvis du treffer har jeg fortjent det, hvis du bommer rammer det deg selv mer enn meg :) (Eldre har lært og skjønt såpass) :D:cool:
     
    drsyk, indahla, morradi and 1 other person like this.
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har selv 11 timer i det setet der, finfin opplevelse. Dog ikke like rutt som deg, fikk drikke etter at måltidet var fortært ;)
    Takk for at du deler!
     
    ArthurDent and ordnetseg like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Supert innlegg @ordnetseg , denne trengte vi! :)
     
    ArthurDent and ordnetseg like this.
  10. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,514
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for informativ beskrivelse av et interessant produkt!

    Og god bedring, der nede i Syden!
    :)
     
    ArthurDent and ordnetseg like this.
  11. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Super rapport - dette virker som god value. Jeg misunner sovehjertet ditt med 5 timer i PE når jeg kun klarer 1 time foran gardina (jeg er nok litt for gira når jeg først flyr) ;)
     
    ArthurDent and ordnetseg like this.
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for titten inn SQ PE. Dette ser jo ikke ille ut :)

    Tør jeg spørre om bonuspoenginntjeningen?
     
    ArthurDent liker dette
  13. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Skal komme tilbake til deg med det etter endt reise :)
     
    ArthurDent and Kristian like this.
  14. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Opptjeningen ble pene 8675 EB poeng pr. vei :)
     
    Eddie47, Kristian and drsyk like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Flott tur og takk for at du deler, håper de sokkene var gode og reine ;)
    Må si Movenpick isen var imponerende. Ikke minst poengene som fulgte med
     
    ordnetseg liker dette
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Flott å lese om PE også, og ikke bare F ;)

    Bra opptjening også!
     

Del denne siden