tur til New York med sas, bestille seint eller tidilig

Tråd i 'Reisemål' startet av hifiman, 29. juni 2015.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter å planer legger tur til New York neste år.
    har ikke bestemt noen dato eller mnd enda, men vil ikke reise dit når det er for kaldt.
    men vil også reise når det ikke er for fullt med tanke på sjansene med å oppgradert
    via optiontown som dere sikkert skjønner så er det eneste som er bestemt er at jeg skal fly sas.

    1.bør jeg bestille så tidillig som mulig? , noe jeg synes er litt vanskelig med tanke på at været er
    veldig uforsigbart og avbestille en flybillett ender opp med tap så lenge man bestiller billige GO billetter

    2.eller bestille bare noen uker før avreise ? så man har noenlunde peiling på hva været blir?

    bør jeg velge alternativ 1 eller 2 , vil jo gjerne ha det billigst mulig
    og er det noen som har prøvd alt. 2 ?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nesten garantert dyrere å bestille sent, de som bestiller sent har som regel en grunn til det og prisen er dermed mindre viktig.

    Størst sjanse for å bli oppgradert er nok i sommerferien, da er det hvertfall ikke særlig kaldt.
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    men i sommerferien er det jo alt for varmt :p må være en mellomting
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Om du skal fly direkte fra Oslo til New York vil de billigste billettene som regel ligge på 3499kr tur retur (uten connection innenlands, sleng da på noen hundrelapper ekstra). Det forekommer nå og da at prisene dropper ned til 2999kr, men det hadde jeg ikke giddet tenke på en gang. Skal du til NYC og får 3499 tilbudet til SAS er det bare til å hoppe på :)

    Typisk vil de billige billettene for sommerferien være på salg i februar/mars. For Oktober-November-Februar-Mars er det jevnlig salg til nevnte pris, da dette regnes som lavsesong.
     
    geddi and hifiman like this.
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    var det jeg trodde sånn logisk sett når det er lav sesong så skulle det være større sjansen for oppgradering, men det er bingo.
    litt kjedelig å dra på ferie og bare fryse også da.
    må fly via Trondheim
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering på langdistanse er veldig bingo. Har brukt både poeng og optiontown uten å bli klok på hvordan systemet funker.
    På sommeren er stort sett alle fly overbooket, så da er det meget gode muligheter for upgrade på hvilken som helst måte.
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Bestem deg får når du skal dra, eller fin noen alternativer.

    Følg med på kampanjer fra selskapene.

    Få masse New York tips på MittNewYork.no

    Lykke til!
     
    hifiman liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat som her hjemme så er det vel ingen garantier allerede nå for hvordan været blir der borte neste sommer. Ja, sannsynligheten er vel større for at det kan være "altfor" varmt der enn her hjemme, men vi hadde i alle fall ett par uker i og rundt New York i fjor sommer og da var det en kjempefin sommertemperatur hele perioden og aldri for varmt.
     
  9. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, jeg flyr kun UA og dessverre må man en omvei, som gir mer poeng. Bursdan min ( 70 ) i Februar 2016 ( intet problem med ullundertøy ) kr. 2.800.

    Er akkurat i ferd med å booke midt i april for 3.400 . Kan nok gå ned mot 2.800 senere, men 3.400 passer mine datoer.

    Hadde tre turer sist vinter, og to forferdelig kalde. Som vi sier her på berget: intet er kaldt for oss, bare kle seg godt.
    Beveg seg mest under bakken ( subway ). Vi gikk igjennom Macy's fra Broadway til 7.th Ave . Der var det varmt. Og øl på veien.
     
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar alle sammen jeg tror nå jeg har funnet en grei dato med tanke
    på pris ihvertfall og som passer min studietid:
    23-28 mars går for kaldt og ull frakk (påsketider her i landet )
    venter med å bestille fly billett ennda jeg fant noen god tilbud
    har virkelig lyst å fly sas sin nye kabin i biz, så håper på
    et tilbud t/r ....
    hotell bør jeg vel vente med å bestille før feb-mars ?
     
  11. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Påsketider er normalt black-out dates på salg, både på hotell og fly, så jeg ville ikke håpet på så altfor mye. I tillegg kjører ikke SAS salg på biz, kun Go og Plus innimellom, men du kan jo gå får Optiontown på en Go-billett. Hotell er jo oftest kansellerbar, så hvis du booker tidlig og finner noe som er rimeligere på samme hotell er det bare å avbestille og bestille på ny eller sende mail til reservations@.
     
  12. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det var det jeg tenkte å bestille kansellerbar rate på hotellet
    flybilletten er jeg mer usikker på om jeg skal bestille biz hos et annet selskap til rundt 13 k
    (problemet er at jeg ikke har mulighet for å punge ut den summen nå..)
    er jo veldig stor konkuranse på den ruten så prisen varier jo veldig
    eller bestille go å prøve meg på optiontown (kanskje noen større muligheter i påsketider?)
     
  13. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    13k for biz er ikke galt, men man må veie opp om en eventuell omvei er verdt det, og om reisetid går over en smerteterskel, alt dette er selvsagt subjektivt. Selv har jeg en høyere betalingsvillighet for å reise effektivt. Bor litt usentralt til i forhold til å komme meg ut i verden, så jeg må starte alle reiser med connection-flight til OSL på minimum 2 timer eller i verste fall reise ned dagen før. Hjem er heller ingen dans på roser.

    Optiontown har jeg ikke fått testet ut enda, har kun noen framtidige flyreiser inne. Prøv å spør råd om påsketider i Optiontown-tråden.
     
  14. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Fant til 11k med lufthansa eller ca 3 600 i eco som er veldig billig
     

Del denne siden