Tur til Singapore og Hongkong med Qatar og Cathay i business

Tråd i 'Reisebrev' startet av OttoL, 26. mars 2017.

  1. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    2,942
    Bonuspoeng:
    93
    Har forstått at det til tider kan blåse opp litt sandstorm. Har måtte vente 2 timer selv grunnet dette i Doha. Fem timer tenker du var glad du satt i bus Min erfaring er at loungen er topp i Doha med lekre dusjfas, en av de beste etter min mening. Har bodd i Doha på hot 3 ganger. Fasinerende men likte Dubai bedre. PS, Skriv en EM til Qatar så får du sikkert en grei komp for ny SAS bil du måtte fikse, selv om Qatar vel i utg punktet ikke har noe øk ansvar når slike forhold skjer. Regner med du ikke gidder å bruke reiseforsikring på dette. Ønsker selv å teste hot Icon i Hong Kong. Det får mye skryt. Hadde du club lounge adgang der, evnt erfaringer ? Hot ser ut til å ha en glimrende skyline utsikt.
     
    Last edited: 26. mars 2017
    OttoL liker dette
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Glimrende rapport og bilder. Takk for at du deler :):):)
     
    OttoL liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Flott rapport, skulle bare ønske du skrev litt mer om hva du spiste og hvordan det smakte. Og så er jeg veldig interessert i loungene på HKG og SIN, skal nemlig gjennom de i mai og er usikker på hvilke jeg skal velge.
     
    OttoL liker dette
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel Icon er et meget bra hotell. Var nær med å booke både upper house og the pen, men fornuften kom til slutt bankende i bakhodet mitt. Bestilte et club-rom på hjemmesiden til hotel icon. Da var det inkl club-access, transfer til og fra flyplassen i Tesla og frokost. Synes prisen var helt ok. I tillegg har hotellet en buss som lemper deg bort til star-ferries om en ikke ønsker å gå de 20 minuttene bort.

    Hva? Å utbrodere min totale mangel på kulinarisk kunnskap? ;) Så lenge jeg får biff og is ombord kan det nesten være det samme. #ignorancemode

    Dnata sin lounge i T1 (der både Qantas og BA går fra) synes jeg var mer enn god nok, så gikk ikke på loungejakt. Var uansett ganske sliten så tenkte "this will do" da vi kom inn døren der. T3 derimot, den Dnata-loungen der er rett og slett et begredelig skue, men klarte ikke helt å finne ut om det var andre lounger i den terminalen der min status hos BA hadde fått oss inn.

    HKG tror jeg nok at The Cabin ikke er den beste loungen, men som nevnt var ikke formen på topp og da var det rett og slett den første loungen som også var den beste :) En annen ting å nevne er at vi fikk utdelt en voucher med lounge-invitasjon da vi sjekket inn hos CX. Den tok skrankepersonalet fra oss da vi kom til The Cabin så virket nesten som om når man først har gått inn der så har man valgt hvor man skal sitte.
     
    Last edited: 27. mars 2017
    drsyk and phileas like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,446
    Bonuspoeng:
    293
    Finfin rapport! Gøy å lese om noe annet enn det "dagligdagse" (LH F og SQ biz til AKL :p)
     
    OttoL liker dette
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin rapport :)
    Qatar leverer ett fint businessprodukt, og må si at kabinen i A359 ser flott ut. Har selv bare testet Qatar sin Dreamliner så får nok se om jeg får meg en tur i dette nyere flyet også
     
    OttoL liker dette
  7. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Flott rapport, @OttoL !
    Bare et par spørsmål. Etter å ha tatt begge flyene, hva synes du var forskjellene mellom A350 og 787? Utenom den mer åpne kabinen altså. Har første tur med begge hos QR selv i sommer, gleder meg veldig :)
    Er det tailcam på A350 hos QR, eller var det bare hos CX? Ut fra bildene virker det som at QR har kamera under, mens CX har tailcam.
     
    OttoL liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Utenom en subjektiv følelse mot a359 som et bedre fly så er det ikke allverdens forskjell tror jeg. Kontrollen for IFE sitter på et annet sted, og muligens er setet i a359 bittelittegranne større. Uansett er det bare å glede seg :)

    Kamera er helt likt montert på alle a359 og du har 3 valg for å følge med på bevegelsene utenfor. Sliter litt i mørke, men ellers helt suverent.
     
    kaijoar liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takker for turen, for ca. 3 år siden, dette så herlig ut, dine kulinariske egenskaper skal du slippe å dokumentere så lenge bildene er på plass :p Fikk bare mer og mer lyst til OW og som det skal bli moro å fly alt mulig rart via LHR :D
     
    OttoL liker dette

Del denne siden