Ved non-Star Alliance forbindelser eller uten status på Istanbul (IST), så har İGA lounge blitt del av Priority Pass. Ligger på andre siden av TK M&S lounge. https://twitter.com/igairport Review fra Ben Schlappig: https://onemileatatime.com/iga-lounge-istanbul-review
Driver å planlegger tur til MXP på seinsumaren, og sender ungene i vegen på førehand. Har funnet billett til MXP med 19 timer i Istandbul. Er det lurt? (Altså me har lyst til å besøke byen, og ikkje berre loungen på flyplassen)
Vært i Ist før? Ta en tur ut i byen, kikk litt, spis litt, og slapp av på IST Loungen, god mat og site plasser. Golf sim. har de også. Gamle byen er fint og samlet mye på et sted.
https://insideflyer.no/forums/threa...-mexico-osl-amst-ist-mex-og-hjem-igjen.14988/ Kan anbefales det. Edit : selv om Istanbul oppholdet ikke var favoritten til reisefølget.
Jeg tviler tar turen selv tilbake...Holder med 1 gangs opplevelse, blir som Paris og Eiffel tårnet, been there, done that, så på nok moskeer og kirker som ble til moskeer, museum med fanatiske sikkerhets vakter, NO PICTURE NO PICTURE og et stygt blikk...Kebaben får du i hvert hjørne, men den må jeg innrømme smakte beste i Tyrkia, faktisk på IST Lougen var den også innenfor, og om flyer TK engang i livet(dårlige bobler, er IST verdt det i transitt for mat frelste).
Driver å heller mot å sette av desse dagene til ein hopp på CT tur som då me ikkje veit kvar går, sett bort frå at den skal innehalde ein eller anna form for First. Kan vera me legg ein helgetur til Istanbul seinare, men det er ikkje ferdig diskutert. Skal utansett innom IST minst tre gonger før oktober ser det ut til, og det kan plutseleg dukke opp ein tur til. Men veit ikkje om eg rekk innom byen på nokon av turene
Heller alltid mot F. Skal ha EVA til CDG i oktober, så må passe på å ikkje bli lei det Skal til MXP for å møte unger og svigers, og det må vera bra å ta ein liten detour via IST eller HDN(Eller AKL)?
Detour skulle bare mangle, er jo kjedelig med direkte ruter, HND(ANA?) eller AKL(SQ?), en vinner mellom ANA vs SQ ny kabin er et skikkelig tøft valg
Nei vettu hva.. CA F > BR C Har testet begge. BR C er veldig bra, men det er fortsatt bare C.. Høyt oppe i C selvføgelige, og CA F har i alle fall overbevist meg. Har flydd to ganger og begge ganger var det top top noch opplevelse i kabin. På bakken er opplevelsen like god som CA Y så det er ikke noe å snakke om...
WHAT Selveste sjef @Are lovpriser CA F? Hva skjer med verden idag, jo Asia sliter med Corona, USA har Trumpen, Russland vil ha Svalbard, FRP går opp på stemmebarometret, Erna blir bare tykkere og nå CA F > BR C, jeg må oppleve det for å begripe dette(2 x CA F bookinger venter på LH F). Sjekket kalenderen og det er definitivt ikke fredag den 13. eller 1.april idag
Jepp.. Har aldri i noen annen F-kabin sett flyvertinnene komme løpende for å hjelpe meg å lukke kofferten.. Eller oppleved at de har "puffet opp" min tøffel når den blir pakket ut og lagt på gulvet. Stakkars dama fra CA forsøkte et øyeblikk også å løfte opp min koffert, men det var ikke så lett for en lettveketer på 30kg så det måtte jeg bistå med
Smak og behag, men jeg synes Istanbul er fantastisk. Var to turer der i fjor, satser på en ny tur i år når det blir litt varmere i været. TK er helt klart en av de bedre selskapene innen Europa. Selv vanlig økonomiklasse er levelig Nå har jeg bare en tur med CA F bak meg, men jeg slutter meg til Are her. Jeg synes CA F har et ufortjent dårlig rykte. Greit, produktet er ikke perfekt og kanskje ikke like "polert" som f.eks. LH, men det er slettes ikke dårlig. Setene er særdeles gode, maten var fra OK til svært bra (har opplevd ujevn kvalitet på maten hos LH mer enn én gang) og crewet var helt fantastisk. Kanskje det beste crewet jeg har hatt noen gang. Totalopplevelsen var mer enn godkjent og jeg flyr gjerne CA F igjen <3
Hvis jeg leser forumet riktig, så mener de som har teste CA F at det er et OK produkt, mens de som ikke har testet det mener det er dårlig. Det oppsummerer vel det meste?
Spot on! Hadde ekstremt lave forventninger og ble svært positivt overrasket. Bakkeopplevelsen er definitivt det kjipeste med CA F, men selv den er ikke så ille som enkelte skal ha det til. Som en over middels god Business Lounge, med bra mat og litt dårlig utvalg av drikkevarer. Det kommer en fullstendig review av flighten min på forsiden i løpet av uken, men inntil videre kan man jo lese TPG sin rapport som stemmer ganske bra med mine erfaringer. https://thepointsguy.com/reviews/air-china-747-8-first-class/
Bakke og loungen dems forstår jeg, men hvis opp i bakken er innenfor skal jeg beholde CA F om LH F ikke er å oppdrive, bare for å teste ut, takk for en korrekt versjon av hva som faktisk er, når det flommer over av merkelige CA reviews i fly verden
Men hvorfor i alle dager frakter du mursteins brikker i kabin kofferten Jeg er overbevist, CA F minst 1 legs skal prøve, og lover kun å snakke om Corona og Kinamann. CA F er frelst fram til den stund den prøves
Litt info fra sjefen i Turkish, 25MAY. He has mentioned that; - No service onboard flights shorter than 4h. Only water available upon request. - On longer flights, meals in pre-packed boxes would be served. - No blankets would be served on flights shorter than 4 hours. - No written literature ( newspapers, inflight magazines ) would be available onboard. - Amenity kits would have masks, hand sanitizers, etc... and based on hygiene. - No-one has the capability to make schedule planning for the near future at the moment. - The ticket prices would increase, but it would be acceptable. - Some inefficient routes may receive reduced frequencies for a while. - First, ex-IST routes would resume, ex-SAW routes would resume later on. - Guests will be able to pre-order food online and have it delivered on the flight. TK plans to resume international operations on 10 June 2020. Flight plan is not adjusted yet, so their pre-COVID schedule is still available for sale. Kilde FlyerTalk Et bra poeng fra Ben Schlappig: I think airlines like Turkish are the ones to watch to get a sense of how international travel will recover: Turkish is among the most global airlines in the world, ordinarily flying to more countries than any other airline in the world I think watching how Turkish Airlines adds capacity when they restart operations will give a good indicator of when the global situation improves in terms of borders opening, airline traffic picking up, etc. Status relatert til COVID-19: https://www.turkishairlines.com/en-no/coronavirus-outbreak