Turkish Airlines Business i Europa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av kristtorp, 11. april 2018.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 27. okt 2019
    jgroneng liker dette
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Driver å planlegger tur til MXP på seinsumaren, og sender ungene i vegen på førehand.
    Har funnet billett til MXP med 19 timer i Istandbul. Er det lurt?
    (Altså me har lyst til å besøke byen, og ikkje berre loungen på flyplassen)
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vært i Ist før? Ta en tur ut i byen, kikk litt, spis litt, og slapp av på IST Loungen, god mat og site plasser. Golf sim. har de også. Gamle byen er fint og samlet mye på et sted.
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun vore på IST, ikkje i byen, så det var poenget og sjekke ut byen for mor og far.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    ValdresBjarne liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tviler tar turen selv tilbake...Holder med 1 gangs opplevelse, blir som Paris og Eiffel tårnet, been there, done that, så på nok moskeer og kirker som ble til moskeer, museum med fanatiske sikkerhets vakter, NO PICTURE NO PICTURE og et stygt blikk...Kebaben får du i hvert hjørne, men den må jeg innrømme smakte beste i Tyrkia, faktisk på IST Lougen var den også innenfor, og om flyer TK engang i livet(dårlige bobler, er IST verdt det i transitt for mat frelste).:)
     
    jgroneng and Sonictravel like this.
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Driver å heller mot å sette av desse dagene til ein hopp på CT tur som då me ikkje veit kvar går, sett bort frå at den skal innehalde ein eller anna form for First. Kan vera me legg ein helgetur til Istanbul seinare, men det er ikkje ferdig diskutert.

    Skal utansett innom IST minst tre gonger før oktober ser det ut til, og det kan plutseleg dukke opp ein tur til. Men veit ikkje om eg rekk innom byen på nokon av turene
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer på CT og always F over alt annet i *A (Eva C inkluderes i F kategorien, der CA ekskluderes)
     
    jgroneng and benjaminbr13 like this.
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Heller alltid mot F. Skal ha EVA til CDG i oktober, så må passe på å ikkje bli lei det:)

    Skal til MXP for å møte unger og svigers, og det må vera bra å ta ein liten detour via IST eller HDN(Eller AKL)?
     
    jgroneng and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Detour skulle bare mangle, er jo kjedelig med direkte ruter, HND(ANA?) eller AKL(SQ?), en vinner mellom ANA vs SQ ny kabin er et skikkelig tøft valg :p
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei vettu hva..
    CA F > BR C

    Har testet begge.

    BR C er veldig bra, men det er fortsatt bare C.. Høyt oppe i C selvføgelige, og CA F har i alle fall overbevist meg.
    Har flydd to ganger og begge ganger var det top top noch opplevelse i kabin. På bakken er opplevelsen like god som CA Y så det er ikke noe å snakke om...
     
    drsyk liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    WHAT :eek: Selveste sjef @Are lovpriser CA F? Hva skjer med verden idag, jo Asia sliter med Corona, USA har Trumpen, Russland vil ha Svalbard, FRP går opp på stemmebarometret, Erna blir bare tykkere og nå CA F > BR C, jeg må oppleve det for å begripe dette(2 x CA F bookinger venter på LH F). Sjekket kalenderen og det er definitivt ikke fredag den 13. eller 1.april idag :D
     
    Are liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Begynt helgen tidlig ser jeg:D
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp..
    Har aldri i noen annen F-kabin sett flyvertinnene komme løpende for å hjelpe meg å lukke kofferten.. Eller oppleved at de har "puffet opp" min tøffel når den blir pakket ut og lagt på gulvet.

    Stakkars dama fra CA forsøkte et øyeblikk også å løfte opp min koffert, men det var ikke så lett for en lettveketer på 30kg så det måtte jeg bistå med :D
     
    Sonictravel, drsyk and Xflipper like this.
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Smak og behag, men jeg synes Istanbul er fantastisk. Var to turer der i fjor, satser på en ny tur i år når det blir litt varmere i været. TK er helt klart en av de bedre selskapene innen Europa. Selv vanlig økonomiklasse er levelig :)

    Nå har jeg bare en tur med CA F bak meg, men jeg slutter meg til Are her. Jeg synes CA F har et ufortjent dårlig rykte. Greit, produktet er ikke perfekt og kanskje ikke like "polert" som f.eks. LH, men det er slettes ikke dårlig.

    Setene er særdeles gode, maten var fra OK til svært bra (har opplevd ujevn kvalitet på maten hos LH mer enn én gang) og crewet var helt fantastisk. Kanskje det beste crewet jeg har hatt noen gang. Totalopplevelsen var mer enn godkjent og jeg flyr gjerne CA F igjen <3
     
    Sonictravel and drsyk like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg leser forumet riktig, så mener de som har teste CA F at det er et OK produkt, mens de som ikke har testet det mener det er dårlig.
    Det oppsummerer vel det meste? ;)
     
    Gullars, Xflipper, drsyk and 3 others like this.
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Spot on! Hadde ekstremt lave forventninger og ble svært positivt overrasket. Bakkeopplevelsen er definitivt det kjipeste med CA F, men selv den er ikke så ille som enkelte skal ha det til. Som en over middels god Business Lounge, med bra mat og litt dårlig utvalg av drikkevarer.

    Det kommer en fullstendig review av flighten min på forsiden i løpet av uken, men inntil videre kan man jo lese TPG sin rapport som stemmer ganske bra med mine erfaringer.
    https://thepointsguy.com/reviews/air-china-747-8-first-class/
     
    Xflipper, drsyk and holmen like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Bakke og loungen dems forstår jeg, men hvis opp i bakken er innenfor skal jeg beholde CA F om LH F ikke er å oppdrive, bare for å teste ut, takk for en korrekt versjon av hva som faktisk er, når det flommer over av merkelige CA reviews i fly verden :)
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvorfor i alle dager frakter du mursteins brikker i kabin kofferten :p

    Jeg er overbevist, CA F minst 1 legs skal prøve, og lover kun å snakke om Corona og Kinamann.

    CA F er frelst fram til den stund den prøves;)
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Litt info fra sjefen i Turkish, 25MAY.

    He has mentioned that;

    - No service onboard flights shorter than 4h. Only water available upon request.
    - On longer flights, meals in pre-packed boxes would be served.
    - No blankets would be served on flights shorter than 4 hours.
    - No written literature ( newspapers, inflight magazines ) would be available onboard.
    - Amenity kits would have masks, hand sanitizers, etc... and based on hygiene.
    - No-one has the capability to make schedule planning for the near future at the moment.
    - The ticket prices would increase, but it would be acceptable.
    - Some inefficient routes may receive reduced frequencies for a while.
    - First, ex-IST routes would resume, ex-SAW routes would resume later on.

    - Guests will be able to pre-order food online and have it delivered on the flight.

    TK plans to resume international operations on 10 June 2020.
    Flight plan is not adjusted yet, so their pre-COVID schedule is still available for sale.

    Kilde FlyerTalk

    Et bra poeng fra Ben Schlappig:

    I think airlines like Turkish are the ones to watch to get a sense of how international travel will recover:
    • Turkish is among the most global airlines in the world, ordinarily flying to more countries than any other airline in the world
    • I think watching how Turkish Airlines adds capacity when they restart operations will give a good indicator of when the global situation improves in terms of borders opening, airline traffic picking up, etc.
    Status relatert til COVID-19:

    https://www.turkishairlines.com/en-no/coronavirus-outbreak
     
    Last edited: 27. mai 2020
    Are, Kalsnes and Eddie47 like this.

Del denne siden