Ser at flere skriver de har fått waitlist på TK flights. Samtidig er det flere som har postet TK i bookede reiser med TK. Tenker det hadde vært supert å få samlet inn litt data med akkurat TK flights så kanskje et mønster dukker opp. Om du har forsøkt å booke TK i senere tid rapporter gjerne i tråden her: Forslag for struktur: Dato for booking: x.x.x / (telefon/sas.no) Resierute: (hele ruten) Reisedato: (Ut/hjem) TK-segment: Waitlist: (Ja/delvis/nei) Antall reisende: CT: Ja/nei
Jeg prøvde å booke AES-OSL-FRA-IST-KTM 3 Feb med retur 7 Feb. Engelskmannen hos SAS sa NEI. TK setter deg bare på waitlist her, så denne fikk han ikke booket. Ringte SAS igjen i dag. Hyggelig danske. Hun fant flyvingene 3 Feb, AES-KTM og retur 7 Feb. Men vent, her var det problemer med bare returen, 7 Feb. Hun satt meg på vent og forsket litt på det. En kollega kunne melde om at det bare var KTM-IST 7 Feb som var problemet. Jeg spurte om hun kunne prøve 8 Feb (KTM-IST-OSL-AES). Litt trykking og dobbeltsjekking. Bingo. Den var good to go. Dog IST-OSL i eco. Booket og billettert.
Dato for booking: 27.12.21 / (SAS engelsk tlf) Resierute: AES-OSL-FRA-IST-KTM, KTM-IST-FRA-CPH-OSL-AES Reisedato: 3 Feb, retur 7 Feb. TK-segment: FRA-IST, IST-KTM, KTM-IST, IST-FRA Waitlist: JA, men han fikk ikke booket den. Antall reisende: 1 CT: Ja
Dato for booking: 28.12.21 / (SAS dansk tlf) Resierute: AES-OSL-FRA-IST-KTM, KTM-IST-FRA-CPH-OSL-AES Reisedato: 3 Feb, retur 7 Feb. TK-segment: FRA-IST, IST-KTM, KTM-IST, IST-FRA Waitlist: JA, men hun fikk ikke booket den. Antall reisende: 1 CT: Ja
Dato for booking: 28.12.21 / (SAS dansk tlf) Resierute: AES-OSL SK PLUS OSL-FRA LH BIZ FRA-IST TK BIZ IST-KTM TK BIZ KTM-IST TK BIZ IST-OSL TK ECO OSL-AES SK PLUS Reisedato: 3 Feb, retur 8 Feb. TK-segment: FRA-IST IST-KTM KTM-IST IST-OSL Waitlist: Nei. Hele ruten confirmed. Antall reisende: 1 CT: Ja
Dato for booking: 21.12.21 / hyggelig dansk dame på telefon Reiserute: MOL-OSL-IST-SIN-HND, HND-LHR-OSL Reisedato: 10.05.22 / 15.05.22 TK-segment: OSL-IST-SIN Waitlist: Nei Antall reisende: 1 CT: Ja
Dato for booking: 29.12.2021 / (telefon/sas.no) Resierute: OPO-IST-SIN-MLE-SIN-IST-FRA-OSL-SVG Reisedato: Slutten av juli - Midten av aug TK-segment: OPO-IST-SIN SIN-IST-FRA Waitlist: (Ja/delvis/nei) Nei Antall reisende: 2 til MLE og to til SIN CT: Ja Prøvde også å booke til CGK i Påsken, sas og awardfares viser ledige billetter men agent fikk ikke booket disse.
Dato for booking: 30.07.21 / Telefon Resierute: TRD-OSL-LHR-TPE-DPS / DPS-IST-OSL-TRD Reisedato: 4 MAI / 12 MAI TK-segment: DPS-IST-OSL Waitlist: (Ja/delvis/nei): Nei Antall reisende: 2 CT: Ja
Dato for booking: 18.10.21 / Telefon Resierute: TRD-OSL-AMS-TPE-DPS / DPS-IST-ARN-TRD Reisedato: 16 AUG / 7 SEPT TK-segment: DPS-IST-ARN Waitlist: (Ja/delvis/nei): Nei Antall reisende: 2 CT: Ja
Dato for booking: 23.12.21 / Telefon Resierute: OSL-ARN-IST-DPS / DPS-IST-ARN-OSL Reisedato: 28 AUG / 13 SEPT TK-segment: ARN-IST-DPS / DPS-IST-ARN Waitlist: (Ja/delvis/nei): Nei Antall reisende: 2 CT: Ja
Dato for booking: 04/1/22 - Telefon Resierute: LUX-LIS-MAD-BOG-AUS/MVD-BOG-PTY-IST-VIE Reisedato: Juli 2022 TK-segment: PTY-ISTVIE Waitlist: nei Antall reisende: 2 CT: Ja
Dato for booking: 31.10.21 / (telefon, til og med på en søndag gjennom gulltelefon) Reiserute: ARN-WAW-CMB / CMB-IST-CPH-ARN Reisedato: 15.03.22 / 26.03.22 TK-segment: CMB-IST-CPH Waitlist: Nei, begge segment confirmed ved utstedelse. Antall reisende: 3 pax CT: Ja
Dato for booking: 15.03.22 / (Telefon + nett) Resierute: TRD-OSL-IST-CUN / CUN-IST-OSL-TRD Reisedato: 21 nov 22 - 29 nov 22 TK-segment: OSL-IST-CUN t/r Waitlist: Ja, når jeg ringte inn. Nei når jeg bestilte segmentet IST-CUN t/r på nett for deretter å legge til resten av flights pr telefon etterpå. Antall reisende: 2 pax CT: Ja
Dato for booking: 16.03.22 / Telefon Resierute: CPH-IST-DPS / DPS-IST-OSL Reisedato: 15.02.23 - 24.02.23 TK-segment: alle Waitlist: Waitlist på begge retur-flightene. Vises dog som tilgjenglig både på SAS web og expertflyer men klarer ikke å booke 3 paxs med 2xCT'er på web. Antall reisende: 3 pax CT: Ja Noen som har erfaring med hva en kan forvente mtp waitlist?
Lurer på om du ikke skulle forsøkt å booke uten CT på nett og deretter ringt inn - om du har nok poeng? Waitlist ja.. Der kan du fint stå til 3 dager før avreise for deretter å få beskjed om at du ikke får plass..
Min erfaring med venteliste hos TK: Hadde flere runder med feilmelding da jeg forsøkte å booke en reise online hos SAS. Ringte og fikk da beskjed om at grunnen var at returen ble ventelistet. Forsøkte så og booke returen en vei på nett - og det fungerte. Ringte så SAS og ba de begynne bookingen med returen og så legge til utreise etterpå. Da gikk det til agentens store overraskelse greit. Så det kan være en løsning å sjekke ut i det minste.
Dato for booking: 23.03.2022 web + telefon i etterkant Resierute: SVG - CPH - FRA - ICN // SGN - IST - CPH Reisedato: Juli 2022 TK-segment: SGN - IST - CPH Waitlist: Først ja på telefon ("Tyvärr"). Booket deretter retur selv på nett, ringte opp og fikk lagt på utreise Antall reisende: 3 CT: Ja "Alt" Turkish jeg prøvde å booke via telefon var på waitlist. Men traff på en veldig lite serviceminded agent også, som først spurte om jeg hadde letet på nett selv, før han var villig til å hjelpe med booking.. (!) Heldigvis traff jeg på ei annen etter å ha booket på nett selv, så er usikker på om det var agentrulletten eller om det faktisk er en metode som virker.
Dato for booking: 29.03.2022 (Web) Resierute: OSL - IST - MNL / MNL - IST - FRA - OSL Reisedato: 19 AUG 22 - 5 SEP 22 TK-segment: OSL - IST - MNL / MNL - IST - FRA Waitlist: Nei Antall reisende: 1 pax CT: Ja Denne gikk til slutt gjennom. Alle alternativene som kom opp på nett fra SVG, samt de fleste fra Oslo var ikke bookbare.
Dato for booking: 29.03.2022 (Web / Telefon) Resierute: OSL - IST - MNL / MNL - IST - OSL - SVG Reisedato: 19 AUG 22 - 5 SEP 22 TK-segment: OSL - IST - MNL / MNL - IST - OSL Waitlist: Delvis (IST - OSL) Antall reisende: 1 pax CT: Tja (CT på nett, men ble fjernet på telefon) Ringte CT telefonen for å gjøre endring på bookingen over slik at det ble direkte IST - OSL istedet for IST - FRA- OSL som gjorde at jeg sparte en dag med reise. Ville også legge på SVG - OSL, og OSL - SVG. Først byttet han MNL - IST - FRA - OSL til MNL - IST - OSL, og mente alt så greit ut. Virket som han fikk problemer med å legge på OSL - SVG, for etter lang til på hold endte det opp med at han måtte be om å ringe meg opp. Ringte meg opp en halvtime senere og sa at nå var alt i orden, men når jeg sjekket på nett så hadde han glemt SVG - OSL, glemt å legge på CT og hadde fått waitlist på IST - OSL. Siden jeg hadde nok poeng og han hadde glemt å legge på CT og det var innenfor 24 timer så jeg kunne avbestille bookingene prøvde jeg å legge inn en dummy-booking på nett uten stavanger, og denne gikk gjennom. Hadde da to bookinger på samme flyet IST - OSL, hvor den booket først hadde wailist, mens den andre var ok. Endte opp med å kansellere bookingen med wailist og jobbe videre med den andre.