Turkish Airlines - Waitlist eller ikke?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 28. des 2021.

1. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du da at Leg 1 i utgangspunktet presenterer seg som uten award, men dersom man må ha forbindelse via Leg 1, så vil TK smelle på en likevel, ad hoc?

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig. Det kan f.eks. være tilgjengelige bonusreiser på FRA-IST-BKK uten at FRA-IST og IST-BKK har noe ledige ved søk på enkeltsegmenter.

The_Dude liker dette
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Eller begge kan ha tilgjengelige seter, men ikke FRA-BKK og man får waitlist hvis agenten prøver å booke dem leg for leg. Ihvertfall hvis både FRA-IST og IST-BKK er med TK. Feks LH+TK har ikke samme problemet. Ihvertfall med unntak av at LH noen ganger ikke vil selge deg seter i C i kombinasjon med partnerflyselskap og man ender opp med X :(

4. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig rart. Forrige forsøk var TK hele veien..og waitlist.

5. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det noen vei rundt TK-flyvninger som kommer opp som Waitlist når jeg ringer CT-telefonen? Prøver å booke TPE-IST-OSL, og får masse ledig på søk online, men har fått flere "tyvärr" når jeg ringer inn. Siden det er reise med barn får jeg heller ikke bestilt på nett.

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noe med IST-OSL som blir waitlist. forsøk å søk til CPH eller ARN istedet. Evt vIA FRA/MUC så til OSL

Einar liker dette
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Finner du seter hvis du søker TPE-OSL på sas.no? Hvis ikke kan de ikke hjelpe deg på telefonen heller. Det er umulig å koble sammen enkeltsegmenter med TK hvis det ikke er noe ledig hele veien, da blir minst ett av segmentene waitlist.

For å komme rundt dette kan du få agenten til å booke TK TPE-IST og så et annet selskap videre til Oslo. Eller som @paramberg sier.. finne TK-billetter til en av CPH, ARN, LHR, FRA, etc. og så fly SAS videre hjem derfra. Dessverre så vil begge disse strategiene medføre en ekstra mellomlanding.

Antar at du skal booke 2 voksne + barn og ikke har nok poeng til å bestille uten CT på nett? For annet enn at det er umulig å booke med CT til fler enn 2 personer så er det ingenting som stopper deg for å booke star alliance-billetter til barn på nett.

Einar liker dette
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noe med IST-OSL som gjør at det er umulig å booke. Har funnet mange ruter feks OSL-MNL, CEB-OSL osv, men går aldri an å booke om man ikke velger routing via FRA/MUC/CPH/ARN. Men finner man til CPH, ARN, MUC, FRA og kobler på SK videre, ja da går det an å booke... rart det skal funke med IST-CPH, IST-ARN men ikke IST-OSL...

magnusant and Einar like this.
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    På telefon da eller? For jeg har aldri hatt problemer med å booke NNN-IST-OSL på nett.

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    På nett og telefon. var det booking til Asia? Mulig Asia-Istanbul-Oslo ikke vil funke da? Ikke fungert med hverken CGK, MNL, CEB eller TPE..

11. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har nettopp booket 4 pax business CEB-IST-OSL med poeng, ikke noe problem.

Einar liker dette
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, da er det bare helt lotto med Turkish isåfall. Null sammenheng noe som helst:rolleyes:

13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Noen ganger så ser de bookingen via den europeiske kontoen og ikke den norske. Jeg har noen ganger bedt dem å bytte over, men da betaler du i EUR og ikke i NOK

Einar liker dette
  14. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips, folkens! Jeg finner som sagt billettene på SAS.no, men får ikke lagt de til i eksisterende bestilling over telefon. Har prøvd flere ulike agenter, og også å bryte opp TPE - IST og IST - OSL, uten å lykkes, eventuelt andre alternativ som har kommet opp TPE - IST - FRA - OSL. Kom gjerne med flere forslag!

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Har du allerede Turkish-flights i bestillingen for utreisen? Jeg har hørt det også er et problem å legge til flere turkish flights hvis du allerede har noen på samme PNR. Isåfall vet jeg ikke om noe annen måte å løse det på enn å booke utreise og hjemreise i separate bestillinger. Evt avbestille, håpe utreisen kommer tilbake og så booke alt i ett.

trygveat liker dette
  16. Kidnet

Kidnet Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    33
    Dette var løsningen for meg. Fant TPE-IST-OSL hele veien på sas.no, men fikk beskjed om waitlist på telefon. TPE-IST-FRA-OSL gikk derimot helt fint.

jgroneng and paramberg like this.
  17. boatc

boatc Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Har en booking gjort via CT-telefonen, hvor returen er waitlisted på TK-segmentene (MRU-IST-CPH)-(OSL). Vet ikke hvor EF henter data fra, men de viser 4 ledige awardseter på MRU-IST, og 0 på IST-CPH. Ringte i går, og en veldig hjelpsom agent prøvde å rute oss rundt halve Europa, men alle routinger havnet på "waitlist". Noen ideer her?

Del denne siden