Turkish Economy? 13k~ status poeng ish, gratis overnatting

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av paramberg, 07. jan 2019.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,
    Hvordan er Turkish Economy på langdistanse? Ser de har priser til 5700,- t/r OSL-YUL med klasse Y som gir 19k status poeng og da med gratis overnatting i Istanbul pga transfer.
    Noen som kan anbefale?

2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    hvordan får du den tur til å gi 19k status poeng ? som jeg ser det er 100% opptjening til EB og dermed omkring 13k..... ?

paramberg liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Bare antok at lifes and more poengene var det samme som EB poeng. Hadde da valgt å reise gjennom YYZ på tilbaketuren med Air Canada.
    Er kanskje ikke riktig opptjening da?

Schlandy liker dette
  4. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    ok:) Y hos TK skal gi 100% til EB og 125% til TK´s eget program.
    nok om det:) har dessverre ingen egne erfaringer med TK å dele

paramberg liker dette
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Ah Okei, takk! Uansett en god del haug med status poeng for rimelig pris. Selv om reiseruten er langt og kronglete.
    Vurderes for å både oppleve Istanbul og Montreal...

Schlandy liker dette
  6. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd IC med Turkish 1 t/r til BKK i eco, så bygger ikke dette på veldig godt grunnlag. Men vi var veldig fornøyd. Ene flighten på en ny A330 hadde live tv også. Og føltes som det var god plass.. google fligts oppgir setepitch på mange Turkishfly til 84cm mot 79(?) hos SAS...

Så kan trygt anbefales. Dog vet jeg de skifter mye fly, så man vet aldri helt hva man får..

C

7. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Har reist mye TK, både i eco og biz, og nøler ikke med å benytte Turkish igjen.
    Reiste første gang med de i 2014, var da positivt overrasket over maten. På A330 har de 2-4-2 seating i Eco. Crew er noen ganger superhyggelige, noen ganger litt treige/uinteresserte... Før delte de ut amenity kits i Eco, veit ikke hvordan det er nå.

Connection på Ataturk er så som så, men som kjent flytter TK alle sine operasjoner over til den nye flyplassen i år (får vi håpe) så da kan vi vel forvente en helt annen bakkeopplevelse. Har alltid reist med gullstatus, med tilgang til CIP-loungen, som jo hjelper en hel del.

Har hørt mye negativt om TK når forsinkelser/kanselleringer inntreffer... selv har jeg ikke vært rammet av det.

TK har ofte gode priser fra OSL og ut i verden.... Og stopover-programmet er jo ikke dumt :) men etterhvert som den nye flyplassen tas i bruk må du være obs på beliggenheten og avstand til sentrum.

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,198
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy med TK på OSL-IST-SFO i økonomi, og det var helt strålende. La inn lengre connection på retur og fikk meg en liten dag i Istanbul, mens jeg på utreise hadde kortest mulig connection og fikk dekket transport og hotell fra TK.

Godt fornøyd med opplevelsen, om enn noe omvei - man flyr noen timer i feil retning for så å snu og fly samme vei tilbake. Bedre når man skal til østkysten av Nord-Amerika, men scorer vel sjeldent høyt på effektivitet uansett å fly feil retning først.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan var hotellet som dekkes av TK? Bra standard, I byen eller ved flyplassen?

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,198
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ble plassert rimelig sentralt i sentrum på Grand Yavuz Hotel. Helt kurant standard, vinner nok ingen store priser med det første, men fungerte flott for overnatting.

https://insideflyer.no/forums/threads/post-din-hotell-utsikt-akkurat-nå.7746/page-7#post-149434

Stor guide på FlyerTalk med hotellerfaring.
    https://www.flyertalk.com/forum/tur...hotel-tour-cruise-when-connecting-ist-43.html

DanH and paramberg like this.
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
  12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Familien hadde en tur til Marocco (Casablanca) i mai i fjor. Tilbudsbilletter i Biz fra GOT. Hadde en svært trivelig opplevels av service og fly. Hadde et greit 4-5* hotell ved ca 8 t overnatting på vei ut, og et svært bra 5* på en 16 t layover på vei hjem. Begge inkludert i trivelig prisede billetter. Den lange stoppen gjorde det mulig å huke av det viktigste på min Bucket-liste. Og nå kommer det vel ( har kommet?) ny lounge i Istanbul.

paramberg liker dette

Del denne siden