Jeg har alltid tenkt at det er imigrasjon. sånn som det er på noen terminaler på div amerikanske flyplasser.
Det kan jo være Men hun ga meg passet tilbake og ville bare scanne flybilletten. Jaja, må være greit å gjøre overstay i Mexico da?
Sjekkpunktet før sikkerhetskontroll i USA er kun ID-sjekk. Utreise registreres elektronisk ved boarding.
TK182 CUN-IST Super hyggelig crew på denne flighten. Ble ønsket godt i mot og hyggelig at man flydde med de hjem igjen. Var bare russere nesten som flydde med TK på denne flighten i business hvertfall.. Nytt amentity kit enn det som ble levert på vei til Cancun. Skoene vel plassert i ottomanen og tøflene på Vil si kabinen var halvfull. Var full kabin motsatt vei på vei til Mexico. Legger ut bilder av menyen og maten som ble servert. Denne var mye bedre enn på tur ut. Biffen smakte bra, gikk i tillegg for to desserter Kokken kom flere ganger bort og lurte på om maten smakte bra og om det var noe annet på menyen man ville ha i tillegg. Etter to filmer ble det å sove frem til vi landet, spiste frokost 1t 30m før landing. Var null kø i transfer securityen, med Turkish får man fast track gjennom der. Istanbul flyplass har også pyntet til jul Første gangen jeg flyr med Turkish, og det gir mersmak. Istanbul er en super flyplass for transit, og servicen TK leverer er topp. Gleder meg allerede til å fly TK til Panama og ifra Atlanta i februar. Jeg så litt mørkt på det lange strekket ifra Istanbul til Cancun via Mexico City men det gikk fint. Wifien på TK er også knall. Innlegget her blir skrevet på vei til Oslo med TK1753
Home sweet home. Turen med TK hjem ifra Istanbul var tipp topp, de hadde masse cola zero og servere. Droppet mat. Landet 1630 og hadde neste flight med SAS kl 2145. Etter å ha hentet baggasjen gikk jeg til service point ved innsjekk og de flyttet oss om på 1805 flighten som var smekk full. Måtte ta til takke med midtsete.. Jaja, alt for å komme hjem tidligere Mexico kan anbefales, blir å reise tilbake dit men da ha litt lengre tid sånn at det er mulig å reise litt rundt i landet. Men turen her var i utgangspunktet ment for å kun lade batteriene litt, spise mexicansk mat og drikke godt
Har ikke vært der tidligere så har ikke noe å sammenligne med. Men opp mot Asia var det ett helt annet prisnivå. Det å skulle leie seg sjåfør for dagen for å se Chicen Itza lå på 350-400 dollar. Øl osv langs 5th ave lå på 50 pesos mens litt lengre opp fikk man det ned i 35-40 pesos. Mat osv på den lokale taco plassen kom seg på en 500 pesos med drikke for 2 personer, mens rotet man seg ned rundt 5th ave på feks kom det seg fort opp i 2000 pesos med mat og litt drikke. 1000 pesos = ca 500 kr
hvordan kom du deg til Merida? awardfares har ingen ting å tilby fra CUN/MEX. 4 timer med bil. kanskje må kjøpes?
Jeg har fløyet både TK til MEX også hatt separat billett over til CUN som open jaw og kommet via Nord Amerika og hatt stopp i NYC og LAX før fly ned til CUN. Det første er nok å foretrekke. I CUN har jeg hatt billig leiebil og kjørt derfra. Det er gode veier og relativt korte avstander, så vi har hatt sightseeing på veien, og bodd et par netter i hver by. Så lenge en ikke jakter lange dager på stranden er leiebil et fint alternativ som transport der.