Tyrkisk julenisse på sultestreik i LH C,

Tråd i 'Reisebrev' startet av drsyk, 19. des 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mor og far ble slept ned mot leke/spillrommet, da en hotell verten hadde klart å si, and to you Young man we ha aN own playroom. Det satt innprintet ihode på guttungen som maste i et sett her fint vi Jurassic park(skyte Arcade), biljard, snøscooter Arcade, fiske spill, karuseller, bowling bane og biljard. Air hockey for voksen og barn. Barna forsvant og siden så vi dem aldri igjen(til vi måtte fysisk finne dem da, riktignok)
    IMG_7643.jpg
    Rett utenfor var The Lounge med live musikk, det passet ypperlig, med barna i lekerommet og foreldrene sørpe fulle utenfor(neida, vi hadde full kontroll).

    IMG_7658.jpg IMG_7659.jpg

    Men hvor var maten???
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Her skal det sies at både boblene og makronene falt i smak:) Barna spiste brorparten av makronene, mens jeg slukte meste parten av boblene, en fin balanse.

    Hele konseptet var kvalitet, rent og pent, alt var av bra kvalitet, jeg var mektig imponert av dette, til å være en all inklusive resorten fram til nå:)
     
    Stuttfeiten, Eddie47, Finnks and 2 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Omsider var det middags tid, etter en lettere cafeteria visitt med snacks, kake og bobler. Et enormt buffet område til å ha plass til betydelig med gjester:

    IMG_7645.jpg
    Resten av The Lounge.

    Et bilde som skulle vært med i forrige innlegg:
    IMG_7656.jpg
    Første måltid.Her hadde en funnet, div. kylling retter, kjøtt retter og div annet snack, til min overraskelse var dette et hakk over Hilton i IST, dette var godt jo!
    IMG_7654.jpg IMG_7655.jpg Så godt av vi tok en runde to, ble mer kebab, og kylling, med Tabasco saus til.

    Nå hadde vi spist og propp full og måte nesten trilles ut, følte hadde lagt på meg et par kg. allerede.
     

    Attached Files:

    cuivien, kjeeli, Stuttfeiten and 8 others like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fortsatt sight seeingen og ble like fortryllet for alle de vidunderlige omgivelsene. Barna maste om når de kunne dra tilbake til spill rommet...Ja tenkte jeg, nei hørte vi fra fruen...

    IMG_7663.jpg IMG_7664.jpg
    Fruen tok en Pinacolada(ikke helt etter min smak, litt for søt) Jeg tok tyrkiske bobler, dog bilde er ikke å gjenfinne.
    IMG_7665.jpg
    Egen klokke forretning i hotellet. Litt stilige de cufflinks der, men lot det være. IMG_7676.jpg
    IMG_7677.jpg Klassiske juleviser bli sunget, blant annet:
    på låven sitter nissen med sin julegrøt:
    IMG_7678.jpg IMG_7692.jpg

    Et innzoomet bilde av belysningen i kontrast med avstands bilde av samme lampe: IMG_7693.jpg

    Nei dette var bare herlig.
     
    kjeeli, Stuttfeiten, Eddie47 and 9 others like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dag 1 i AYT forsvant fort unna og vi var klare for å starte dagen med en gigantisk appetitt:

    IMG_7666.jpg
    Her har en funnet fram litt kylling, både grillspyd, grillet og stekt, kebab, og små tyrkiske pizza stykker, dette var godt det! Nydelig mat, at det ikke var nok med en runde.
    IMG_7667.jpg
    Her fant vi mye av det samme, og smaken var meget god! Ja alt på bildene gikk ned.

    Utover kvelden var The Lounge, og barna forsvant i spill rommet.

    Da var det klart for voksen drinker. IMG_7669.jpg IMG_7670.jpg
    Fruen kjørt på pina colada, jeg på mine bobler med litt cola og rom, boblene var best. Tenkte kjapt, kanskje skulle bare skippet turen innom Istanbul og havnet rett på dette sted, men samtidig var det lærerikt å få sett litt kultur og historie i den byen også...
     
    kjeeli, Stuttfeiten, Eddie47 and 9 others like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fortsatt det "Kongelige livet" og beveget oss til kafeteriaen igjen:
    IMG_7671.jpg IMG_7672.jpg
    Har du SETT på makan! Dette kan en ha ete sååååååååå mye som man orket! IMG_7673.jpg
    Barne plukket ut hva de ville ha, det var gjort ting med "neste" kjærlighet, se på de pepperkakene...

    IMG_7679.jpg

    Propp full ifra lunch eller middag(mistet oversikten, lyttet vi til live musikk, mens vi sippet bobler og ENDA en pina colada(åssen hu kan drikke det hakke jeg peil på) IMG_7680.jpg
    Jentene kunne spille på sine respektive instrumenter:)
     
    kjeeli, Stuttfeiten, Eddie47 and 7 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Neste dag, merket jeg buksene og skjorteknappene ikke helt stemte hva dagen før...Men pytt pytt, vi var kongelig i dette mektige slottet og fortsatt våre adelige tjenester, med det viktigste måltidet lunchen for frokosten hadde vi sovet over.

    IMG_7674.jpg

    Her må en igjen applaudere for nydelig mat med egen smak, faktisk så god at en koste seg med maten og hadde det meget hyggelig, for hver bit en tok, det er klar en ikke kan sammenligne med Japan og HKG, men dette var snadder. IMG_7675.jpg

    Nå måtte bukse knappen løsnes igjen og da falt fortsatt fristelsen for et oste fat med litt frukt til:) Er det slik de kongelig har det?
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tiden gikk med flere bobler, og mer hvile, og før en husket det var det jul aften:

    Her var det en helt bord med bobler og andre god saker og før de lot de adelige får komme inn i ballsalen, var det konsumert 3 glass med bobler, det ble photo seanse der fruen poserte i x antall stillinger, barna glodde i Ipadene og jeg koste meg med helt midt på treet tyrkiske bobler, livet var herlig:D
    IMG_7681.jpg



    IMG_7682.jpg IMG_7683.jpg
    Ballsalen var dekt med rødt og ferdig plassert forretter. Plassene var nummeret og utdelt ved påmelding til dette. Det var et system her, som faktisk fungerte, ingen knuffing og sniking i kø, alle fikk plass. IMG_7684.jpg
    Vi bord med et par fra UK, Russland og Tyskland, små talk gikk i hvor fint dette, var og 2 av parene hadde kommet til for 3 og 4 gang, stam plass og nektet å forlate dette stedet, ble skryt av stedet, maten og drikkene, alle var meget fornøyde og så var vi. Barna hadde fortsatt øyene i Ipadene(var på ferie) IMG_7685.jpg
    Foretten var helt grei, most scampi, med noe annen sjømat til. Spiselig ja, godt vel vel. IMG_7686.jpg

    Live musikk, denne gangen var det: Bjelleklang, så Et barn er født i Betlehem, deretter Musevisa, i både Tyrkisk vri og International versjon. IMG_7687.jpg
    Blekksprut og scampi delikatesse, enda en helt ok rett, (sjømat bør Tyrkia holde seg laaaaaaaaaaaaangt unna) Dette var spiselig riktignok. 3 urørte tallerkener nok en gang, jeg spiste vel samtlige av scampiene. IMG_7689.jpg
    En salat ifra en annen galakse, totalt feilslått smaker og denne ble totalt urørt ikke bare ifra oss, men nesten samtlige på bordet. Enda en rett som ble snakkis. IMG_7690.jpg Høydepunktet ble gourmet biffen, den var god, men welldone noe jeg ikke foretrekker, må være medium to medium rar, madamen spiste faktisk hele, barna ble truet med å kaste Ipadene til sjøs om de ikke spiste noe nå, endte opp med at vi tok hver vår unge og tvangsforet dem med biff stykker.

    Det var et under at klærne mine passet enda, for nå var jeg stapp mett. Settingen og atmosfæren var godt ment, men menyen får ikke mange ternings kast, grunnet biffen får de en 3 av 6 for maten, 5 av 6 for stemningen, 5 av 6 på service 4av 6 på drikke 5 av 6 på underholdning. En tyrkisk jul var da opplevd for første gang i livet, muligens siste, da nye deler av verden er for spennende og gjenstår å forske enn å benytte enda en julen på samme sted igjen som ikke mestret jule konseptet etter norsk standard med pinnekjøtt, ribbe og lutefisk:)

    Ny dag ventet
     
    cuivien, kjeeli, Arvid1410 and 11 others like this.
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, veldig kjent dette! Har også spist på meg mange kilo med ost :)

    Mange takk for bra reisebrev så langt ... (Hils hjem)
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, da er jeg ikke alene om å legge på meg ca. 3,5 kg, både av kjøtt, bobler og ost(farlig godt), må innrømme at en er godt gang med reversering av denne vektøkningen, men lang ifra om målet er oppnådd.:)

    Hils hjem til fruen.

    Fortsettelsen følger...
     
    jgroneng liker dette
  11. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Elsker makroner jeg.. :rolleyes::D
     
    drsyk liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Fenomenal plass!
     
    drsyk liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør barna mine også;)

    For å si det sånn, om vi enda velger å reise tilbake blir det på sommers tid, ute arealet er ikke dokumentert(neste gang), men dette blir vår faste plass fremover:)
     
    EgilSk and RoadKing like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Unntaket som bekrefter regelen :D

    Ja, ikke sant.
     
    drsyk liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg også! :)
     
    EgilSk and drsyk like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du er jo "ung" så du er unnskyldt.
     
    drsyk liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
    Travellingalf and drsyk like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det sies vi har "ung i sinnet" og ung på fødselsattesten, men makroner har vel ingen aldersgrense, det går vel heller an på hvor mange en får i seg:rolleyes:
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Min mor er 75, hun elsker makroner.
    (Men, hun liker også ting som er fransk..)
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, da må hun bare være "ung":)
     

Del denne siden